Ruokailun jälkeen huono olo ja usein vatsa löysällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Onko kellään kokemusta siitä, että lähes aina ruokailun jälkeen (ihan muutamien minuuttien kuluttua) tulee sellainen huono olo, välillä närästää, välillä oksettaa tai muuten vain kiertää mahassa. Ja usein vielä maha menee niin löysälle, että vessaan on heti mentävä.

Voisiko olla laktoosi-intoleranssia? Maitoa en tosin juo ollenkaan, mutta tietysti ruuassa saattaa olla maitotuotteita (minkä määrä on kyllä hyvin vähäistä). Relfkuksia? Närästystä? Muuta, mitä?

Mulla on sama vaiva, ja terveyskeskuksissa sen enempiä tutkimatta lekuri totes mulla olevan krooninen paksusuolen tulehdus. Ripulilääkkeiden avulla tässä mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Mulla on sama vaiva, ja terveyskeskuksissa sen enempiä tutkimatta lekuri totes mulla olevan krooninen paksusuolen tulehdus. Ripulilääkkeiden avulla tässä mennään.

Hmmm, katsoin noita oireita ja en usko, että itsellä voisi tosta johtua (veriripuli yms.). Tai no mistä minä tiedän... Millä perusteella sinulle tuo diagnoosi tuli?

Mistä lie... siis lääkäriä ei kiinnostanut edes tutkia, keskustelun perusteella totesi asian olevan näin. Imodiumia käski ottaa aina jos piti jonnekin lähteä ettei vatsa temppuile esimerkiksi töissä...

Tai siis, joo otettiin multa laktoosirasituskoe ja verikokeita ties mitä kaikkia.. Kaikki oli ok.

käytätkö : aromisuolaa,- grillausmaustetta,- ranskanperunamaustetta? maustesekotuksia? nämä ku kokkeilet jättää pois voi olo helpottua. mulla samoilla oireilla helppas, heti jos menen nuita ruokaan laittaa on mahasekasin :(

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
käytätkö : aromisuolaa,- grillausmaustetta,- ranskanperunamaustetta? maustesekotuksia? nämä ku kokkeilet jättää pois voi olo helpottua. mulla samoilla oireilla helppas, heti jos menen nuita ruokaan laittaa on mahasekasin :(

En mitään noista. Hyvin vähämausteista muutenkin on meidän ruoka, kun pienet lapset syövät samaa. Eli mausteista ei varmaankaan johdu.

no huhhuh!! kroonista suolitulehdusta EI lääkäri totea keskustelun pohjalta, eikä sitä lääkitä ripulilääkkeillä!!!

se todetaan veriarvoista ja KOEPALOISTA jotka otetaan TÄHYSTYKSESSÄ.

suolitulehduksiin on myös OMAT LÄÄKKEENSÄ joita ilman tauti HARVEMMIN pysyy kurissa!!! seuranta on myös tärkeää koska tulehtunut suoli on aina syöpäriski ja tämäkin tapahtuu SÄÄNNÖLLISESSÄ SEURANNASSA keskussairaalassa, ei terveyskeskuksissa!!!

mulle aikanaan omalääkäri kyllä laittoi sen lähetteen tähystykseen taysiin jossa mun koliitti todettiin ja siellä mua edelleen hoidetaan. 7 vuotta takana nyt.

MARS LÄÄKÄRILLE LÄHETETTÄ PYYTÄMÄÄN, JOS SIELÄ SUOLESSA ON MINKÄÄNLAINEN TULEHDUS SE ON VAARALLINEN JOS SITÄ EI OIKEIN HOIDA.

varmaan itsekin haluatte mielenrauhan vaikkei sieltä sen kummempaa kuin akuutti tulehdus löydy. niillä kun on myös tapana kroonistua jos ei ajoissa hoida.

Yhteistyössä