ruokailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marianne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marianne

Vieras
eli miten saan ton 2 ja puol vuotiaan syömään itse??aina vaan vaatii että syötetään ja oon yrittänyt lopettaa mutta kun sitten ei syö mitään. Osaa kyllä syödä itse että ei ole siitä kiinni. Kuinka kauan voin pitää ruokaa pöydässä ennen kuin otan pois neidiltä jos ei ole syönyt? Tästäkin asiasta saa vaan tunnin kestävät raivarit jos otan lautasen pois kun ei ole ruvennut syömään.

Aika jännä, yleensähän se "minä itse" vaihde kuuluu tähänkin ja lasta ei enää jossain vaiheessa saa syötettyä kun on pakko tavalla tai toisella saada syödä itse...

Minä kyllä saattaisin jo tuossa vaiheessa olla niin julma, että jättäisin syöttämättä. Annos jääkaappiin ja seuraavalla ruokatauolla mikron kautta uudelleen nenän alle. Ei kuoleta tuonikäistä lasta, mutta helpottaisi teidän elämää.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Aika jännä, yleensähän se "minä itse" vaihde kuuluu tähänkin ja lasta ei enää jossain vaiheessa saa syötettyä kun on pakko tavalla tai toisella saada syödä itse...

Minä kyllä saattaisin jo tuossa vaiheessa olla niin julma, että jättäisin syöttämättä. Annos jääkaappiin ja seuraavalla ruokatauolla mikron kautta uudelleen nenän alle. Ei kuoleta tuonikäistä lasta, mutta helpottaisi teidän elämää.

Piika-äiti

Meillä ei tule tommosta vaihetta varmaan kummallekaan |O Esikoinen 2v6kk syö itse äärimmäisen harvoin, jos en syötä niin ei se syö lainkaan. Kuopus menee samaa rataa...

Mutta jos en syötä niin ne ei tosiaankaan syö mitään, ja sitten heikottaa oikein urakalla kohta.

Joten mä syötän. Ehkä ne koulussa syö jo itse...

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:

Piika-äiti

Meillä ei tule tommosta vaihetta varmaan kummallekaan |O Esikoinen 2v6kk syö itse äärimmäisen harvoin, jos en syötä niin ei se syö lainkaan. Kuopus menee samaa rataa...

Mutta jos en syötä niin ne ei tosiaankaan syö mitään, ja sitten heikottaa oikein urakalla kohta.

mä sanoin samaa
ja nyt tytöt 3 ja 4 ja syövät itse
vaikka joku jo ihmetteli et miks suostun syöttää,eli toivottavasti teilläkin menee iän mukana ohi
mulle oli tärkeetä et kuitenkin söivät jotain

Tyrkkäsin lapsilleni jo alle yksivuotiaana oman lusikan käteen ja syötin osaksi ja osaksi söivät itse, vähitellen syötin yhä vähemmän ja söivät itse yhä enemmän. Toisaalta oli melkein pakko alkaa syömään itse, kun ikäerot veljiin olivat aika pienet ja minulla meni aikaa pienempienkin hoitoon.

Ja siskojen lapset ovat "toimineet" aivan samalla tavalla, itse asiassa nuori, viime viikolla 3-vuotta täyttänyt neito loukkaantui minulle verisesti jouluaikaan kun yritin syöttää.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja sähläri:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:

Piika-äiti

mä sanoin samaa
ja nyt tytöt 3 ja 4 ja syövät itse
vaikka joku jo ihmetteli et miks suostun syöttää,eli toivottavasti teilläkin menee iän mukana ohi
mulle oli tärkeetä et kuitenkin söivät jotain

Noniin, eli kyllä ne voi joskus vielä syödä itse... :)

Jos noi meidän pikku-ukot ei syö, niin kohta ne menee naamat sinisinä ja puoltajuttomina, ne tarvii sitä energiaa.
Notta kyllä mä ne vielä syötän, ja toivottavasti päiväkodissakin syöttävät...

Tyrkkäsin lapsilleni jo alle yksivuotiaana oman lusikan käteen ja syötin osaksi ja osaksi söivät itse, vähitellen syötin yhä vähemmän ja söivät itse yhä enemmän. Toisaalta oli melkein pakko alkaa syömään itse, kun ikäerot veljiin olivat aika pienet ja minulla meni aikaa pienempienkin hoitoon.

Ja siskojen lapset ovat "toimineet" aivan samalla tavalla, itse asiassa nuori, viime viikolla 3-vuotta täyttänyt neito loukkaantui minulle verisesti jouluaikaan kun yritin syöttää.

Piika-äiti

Noin mäkin olen toiminut, mutta ei ne syö siltikään.

Meillä meni just noin poika söi tosi harvoin itse 2,5v nyt on 3 vuotiaasta syönyt itse joskus saattaa pyytää syöttämään kaipaa varmaan silloon erityis huomiota.

Kyllä se sieltä tulee ihan luonnostaan se minä itse vaihe. Aika jännä että muistan mullakin oli paniikki siitä tossa 2,5v ikäsenä ja puolen vuoden päästä kaikki ihan luonnostaan toisin.

sehän siinä hassua onkin että tarhassa syö itse ja herkut kyllä menee välittömästi, mutta ei tavallinen ruoka. Toinen on tulollaan enkä enää sen syntyessä haluaisi noin isoa tyttöä syöttää

Yhteistyössä