Olisinko liian ankara? (taaperon syönnistä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapsi meni nukkumaan ja nyt puhisen kiukkua ton syömisen takia.
Tänäänkin (1v8kk) otti kaks lusikallista ite keittoa, sit työnsi lautasen pois. Minä sit koitin syöttää ja avasi suutaki hyvin, mutta tekee niin ettei nielase ollenkaan!
Puoli tuntia kesti syödä muutama lusikallinen ja istuu sitten vaan ku tatti suu täynnä ruokaa ja koittaa leikkiä maitolasilla.
Ja kaikkea muutaki yleensä temppuilee eikä ite viitti lusikoida vaikka hienosti osais.
Niin oisko liian ankaraa teitin mielestä lopettaa ruokailu sit ku työntää lautasen syrjään? Vaikka ei söis ollenkaan?
Vai onko liian pieni vielä?

no meillä ei ruualla leikitä, todellakin loppuu ruokailu kun lautanen työnnetään syrjään. meillä tekee sitä, että jättää suun auki kun sinne on laitettu ruokaa ja ruoka sitten vain valuu suusta ulos.. :( vaikka osaa siis kyllä hienosti syödä itsekin.

Mun hermot ei ainakaan kestäisi tuollaista. Pois vaan pöydästä, seuraavan ruuan aikaan katotaan sitten uudelleen. Eikä välipaloja vaikka kuinka kerjäisi.

ankarampaa mun mielestä syöttää väkisin. Kyllä se sitten syö kun nälkä. Mutta kokeile kuitenki aina et ottaako vielä sun antamana kun se itsesyöminen voi pienillä välillä takkuilla.

Kyllä meillä 1.5 vuotiaan kanssa ollaan tehty se, että kun sanoo "kiitti", niin se on kiitti... Kyllä ruoka sitten taas maistuu myöhemmin paremmin. Joskus ollaan sitten koitettu vaan vähän enemmän syöttää, jos edellisestä syönnistä pitkä aika.. Ei lapsi itseään nälkään tapa, jos jättää välillä huonommalle syönnille.

Alkuperäinen kirjoittaja pojan äiti:
Mun hermot ei ainakaan kestäisi tuollaista. Pois vaan pöydästä, seuraavan ruuan aikaan katotaan sitten uudelleen. Eikä välipaloja vaikka kuinka kerjäisi.

Sama juttu meillä noin pienellä. Toki isommatkaan ei saa leikkiä ruoalla mutta meillä 4v huonosyömäinen tyttö ja vaadin kyllä häntä syömään ruokansa kaikki, koska esim.vuoteen paino ei ole noussut hippuakaan ja tytön ruoka-annokset on niin pieniä(N.5tl) jotta sen vaadin kyllä syödä.

Millä ainakin on aina toiminut se että pöydästä pois jos ei syö tai jos pelleilee.
Muuta ruokaa, leipää tai herkkuja ei syödä , välipalaksi säästetään syömätön ruoka.

Traumaattisempaa ja ankarampaa on tuollainen pakkosyöttö. Syö sitten seuraavalla aterialla enemmän ja suuremmalla halulla.
Herkkuvälipaloja jarruttaisin tuollaisena nirppupäivänä.

Meillä neiti teki suurinpiirtein saman tänään ja nostin pois pöydästä, kyllä ne lapset syö kun on tarpeeks nälkä. Mä en edes yritä tuputtaa sen jälkeen ruokaa kun lapsi on sanonut kiitti, vaikka olisi syönyt vaan yhden lusikallisen.

Alkuperäinen kirjoittaja niiiiin:
Traumaattisempaa ja ankarampaa on tuollainen pakkosyöttö. Syö sitten seuraavalla aterialla enemmän ja suuremmalla halulla.
Herkkuvälipaloja jarruttaisin tuollaisena nirppupäivänä.

Peesi. Eikä muutenkaan ruokailusta saisi tehdä sotatannerta ja kiinnittää siihen liikaa huomiota

Alkuperäinen kirjoittaja :
Millä ainakin on aina toiminut se että pöydästä pois jos ei syö tai jos pelleilee.
Muuta ruokaa, leipää tai herkkuja ei syödä , välipalaksi säästetään syömätön ruoka.

meillä sama käytäntö. ja lisäisin vielä että ruualla ei juomaa vaan ruuan jälkeen vasta se maito. koska jos ruualle antaa maidon niin muksu täyttää maidolla mahansa eikä siis syö kuin vajaa puolet ruuasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:
Alkuperäinen kirjoittaja pojan äiti:

Sama juttu meillä noin pienellä. Toki isommatkaan ei saa leikkiä ruoalla mutta meillä 4v huonosyömäinen tyttö ja vaadin kyllä häntä syömään ruokansa kaikki, koska esim.vuoteen paino ei ole noussut hippuakaan ja tytön ruoka-annokset on niin pieniä(N.5tl) jotta sen vaadin kyllä syödä.

Meillä just sama, tyttö 3,5v ja aina ollut syönti vaikeaa, lievästi sanottuna. Painokäyrillä -11 ollaan ja todellakin vaadin syömään. Ja tuo kyllä lapsi syö, kun sillä on nälkä -lausahdus ei kyllä aina ihan nuin helposti mene kuin luulis. Ketkä kamppailleet näiden syömähommien kanssa varmaan jakavat tämän tunteen kanssani.

Yhteistyössä