Ruokahaaste vol.18 kala

Ok, eli ens viikon ruoka-aine on KALA.

Ja tässä siis aiemmasta kopioidut "säännöt":

* kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
* kuva ja resepti sunnuntaina klo 19.45 mennessä
* äänestys klo 20-21, joskus aika saattaa hiukan myöhästyä
* eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-aineen (viimeistään maanantaina selvillä)

Tähän mennessä olleet aiheet:
kahvi
kerma
peruna
sinihomejuusto
kinkku
punainen
jauheliha
aamiainen
kaali
hedelmä
katkarapu
porkkana
broileri
makkara
suklaa
punajuuri
muna

Hmm... Kolme ekana mieleentullutta aihetta olikin jo käytetty.. Laitoin nuo jo olleet tohon, ettei ihan heti tulisi samaa uudelleen. Laitetaanko sääntöjen lisäksi tuokin lista aina mukaan, lisästään edellinen aihe aina ylimmäksi? Toki voi jo käytettyjäkin käyttää, mutta ei nyt ehkä ihan kuukauden sisään?

Tuo entisten aiheitten lisäys oli hyvä juttu :)

Ja minkälaisia aiherajauksia Kerpele meinaa :) ? Nii siis meinaat että niinku tuo punainen ja aamiainen?
Joo, vähän silleen että vain taivas on kattona :)

Vaikka "alkupala", "välipala" jne. Tai "minun bravuurini" taaaai.. "lempiruokani" (tää on paha jos se on vaikka mäkkärin hamppari :D).

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25553192:
Ne on kivoja, mutta kun mä en keksinyt mitään siihen :D
Juu, enkä mä nyt tässä just meinannutkaan. Kala on kyllä oikein hyvä, tykkään kalasta ja itseasiassa prismassa taitaakin olla nyt kokonaisia kirjolohia halvalla :p

Meillä tänään lohikeittoa ja kyydittäjänä maalahdenlimppua, missä päällä smetanaa, kylmäsavukirjolohenmätiä ja sipulia. Kuvat on kännykässä (enkä nyt jaksa kaivaa johtoa, kun katon Top Chefin ja lähden sänkyyn), joten ne myöhemmin. Mutta tulossa on.

• Tykkää
Reactions: ticotico
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25575839:
Hittolainen, mä unohdin ottaa kuvan mun kalaruuasta. :LOL:

Eilen tein uunilohta oikein tää ketju mielessä, vaan kun oli ruoka valmista niin unohtui koko ruokahaaste. :kieh:
Eli mä en oo ainoo, kenelle käy näin... :whistle:
Mun kalakeittokuvani on puoliks syödystä annoksesta. Syystä että alettiin jo syödä, ennen kun tuli mieleen, että helvetti, se kuva... Leipään en sentään ehtinyt iskeä hampaita :LOL:

Noniin, jälleen tällainen yksinkertainen mutta erittäin makoisa. Isännän tekemänä parasta :p

TONNIKALAMAJONEESI

n. 1dl majoneesia (eikä mitään rasvattomia :x vaan ihan kunnon majoneesia)
n. 1rkl sitruunapippuria
1prk tonnikalaa öljyssä

Ainekset sekoitetaan, annetaan maustua hetki jääkaapissa (mun on kyllä pakko syödä aina heti...). Ja leivän levitetään leivän päälle sen verran kuin haluaa. Paljon on tietysti meidän suosikki :LOL:

Noniin, jälleen tällainen yksinkertainen mutta erittäin makoisa. Isännän tekemänä parasta :p

TONNIKALAMAJONEESI

n. 1dl majoneesia (eikä mitään rasvattomia :x vaan ihan kunnon majoneesia)
n. 1rkl sitruunapippuria
1prk tonnikalaa öljyssä

Ainekset sekoitetaan, annetaan maustua hetki jääkaapissa (mun on kyllä pakko syödä aina heti...). Ja leivän levitetään leivän päälle sen verran kuin haluaa. Paljon on tietysti meidän suosikki :LOL:

Meillä tehdään samantyylistä pöperöä, mutta majoneesin tilalla käytetään maitorahkaa. :p

• Tykkää
Reactions: Kerpele
ticotico harmailee
Täällä on sairasteltu varsin mukavaa vatsatautia pari päivää, ja ruuan teko kärsinyt. Mutta jahka saan auton isännältä nii haen pikaruuan tarpeet kaupasta... Nyt ei energia riitä piirakan väsäämiseen :(

Mutta siis tarkotuksena olis tehhä tortillachipspitsaa tonnikalalla :D

Yhteistyössä