Ruokaa kukonpojasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
Mulla olis tuolla pakastimessa kaksi kokonaista kukkoa, ja ruokaa pitäisi valmistaa. :) Onko jollain hyviä vinkkejä/ideoita miten sitä kannattaa tehdä? Hyvää ruokaa pitää tietenkin saada. :D

Olen tehnyt niin, että nahan alle VOiklönttejä sinnetänne, maustetta ( suolaa , mitä lie maunmukaan) ja sitten vaan uuniin ja muutaman kerran olen lusikoinut vuokaan kerääntynyttä nestettä siihen päälle ettei ois kuivaa.

Menet ulos ja nostat pojan oksalle roikkumaan narussa. Otat liekinheittimen ja paistat sen sillä? Välillä laitat jotain oikein hyvää mausteseosta kauhalla päälle ja liekität uudestaan? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Laarum:
Olen tehnyt niin, että nahan alle VOiklönttejä sinnetänne, maustetta ( suolaa , mitä lie maunmukaan) ja sitten vaan uuniin ja muutaman kerran olen lusikoinut vuokaan kerääntynyttä nestettä siihen päälle ettei ois kuivaa.

Joo kuulostaa hyvältä. :) Kiitos, tätä voisin kokeilla vaikka.

Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Menet ulos ja nostat pojan oksalle roikkumaan narussa. Otat liekinheittimen ja paistat sen sillä? Välillä laitat jotain oikein hyvää mausteseosta kauhalla päälle ja liekität uudestaan? :)

Muuten kyllä, mutta lienee vielä palovaroitus voimassa... :p

Mie tungin sipulinpalasia sisään, pippuria ja suolaa, sitten aukasin olut tölkin, hörppäsin 1/3 oluesta pois, Tungin kanan siihen tölkin päälle "istumaan", siis se tölkki oli suurimmaksi osaksi sielä kanan sisällä. valelin hunajaChili seoksella ja laitoin uuniin/grilliin. Välillä valelin soijalla.
Ja ei ole yhtään kuivaa kana, olut pitää lihan mehevänä ja kosteana.

Alkuperäinen kirjoittaja Tää todella hyvä:
Mie tungin sipulinpalasia sisään, pippuria ja suolaa, sitten aukasin olut tölkin, hörppäsin 1/3 oluesta pois, Tungin kanan siihen tölkin päälle "istumaan", siis se tölkki oli suurimmaksi osaksi sielä kanan sisällä. valelin hunajaChili seoksella ja laitoin uuniin/grilliin. Välillä valelin soijalla.
Ja ei ole yhtään kuivaa kana, olut pitää lihan mehevänä ja kosteana.

Kuulostaa mielenkiintoiselta. :D Mutta mä en pidä oluesta. :x

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Minäkään en pidä, mutta oluessa marinoitu hirvi on hyvää. Kanasta tai kukonpojasta en sit tiedä.

Hmm... aivan, toki se ruoka silti voi olla hyvää. Kun ei mun vaan tartte juoda sitä kolmannesta. :o Kyllä mä viskiäkin käytän ruoan laitossa välillä, tulee sairaan hyvää kun siitä tekee kana- tai kalakastiketta. :p

tuo on hyvää, kuhan et tee minun virhettä että viini loppuu ennen aikojaan :ashamed:

http://www.ruokala.net/resepti/coq-au-vin-kukkoa-viinissa-1

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
tuo on hyvää, kuhan et tee minun virhettä että viini loppuu ennen aikojaan :ashamed:

No toi kuulostaa ihan hyvältä, mutta en mä tiedä osaanko mä paloitella sitä. :o Mutta miten viini voi loppua ennen aikojaan, jos sitä tarvitaan reseptiin vain 4dl? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:

Minäkään en pidä, mutta oluessa marinoitu hirvi on hyvää. Kanasta tai kukonpojasta en sit tiedä.

tuleeko Linqvistin hihveen olutta? :xmas:

:laugh: Heiiiii... jos mä teenkin Linqvistin hihviä. Oliskohan siihen kellään reseptiä? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:

No toi kuulostaa ihan hyvältä, mutta en mä tiedä osaanko mä paloitella sitä. :o Mutta miten viini voi loppua ennen aikojaan, jos sitä tarvitaan reseptiin vain 4dl? :whistle:

koita olla juomatta sitä viiniä ruokaa tehdessä :D

palottelu on helppoo, nivelkohdista vaan poikki..

Keitä. Ja tee keittoa :p

Tai olkikanaa: metalliseen esim. ruokaöljytötsään rautalangalla roikkumaan maustettuna, avoin seinä alas, olkia ja risuja ulkopuolelle ja tuikkaat tuleen. Perinteinen thaimaalainen tapa ;)

Kiitos uusista vinkeistä. :D Nyt on eka kukko uunissa, istuu kaljatölkin päällä, niin kuin joku neuvoi. Pintaan hieroin mausteita ja voita, sisään pistin myös voita ja sipulia. Nahan alle en saanut kyllä mitääb tungettua, joissain ruokaohjelmissa on joskus nähnyt kun kanannahan alle tungettiin mausteita ja voita. :p Mutta on se aika hurjan näköinen raukka, istuu uunissa jalat ojossa. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Vitsi, löydänköhän mä tän ketjun enää sitten, kun noista kanalan uusista asukkaista selviää, onko ne kukkoja vai kanoja :p

:D Kyllä tää löytyy.. :whistle: SUA mä kaipasin viime yönä kun se perhanan kana oli hukkateillään. :kieh:

Yhteistyössä