Ruoka ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla tietysti usein nälkä kun imetän mut ihmettelen kun ei tee mieli ruokaa vaan mielummin söisin leipää, muroja ym. Onkos muilla imettävillä tämmöstä? Ja herkkuja tekis tietty kokoajan mieli mut normaali ruoka ei oikein maistu.

Huomasin esikoiseni kanssa et teki kauheesti pullaa mieli. En tiedä onko se nopea hiilarisapuska semmosta et kroppa saa siitä nopeesti verensokerin nousemaan. Yritäpä syödä jotain kunnollistakin. Tarvitsen kunnon ruokaa ihan maidon tulon onnistumiseksi, mut jos sun ei tosiaan tee yhtään mieli ni ei se sit mitään. Syö mitä mieli tekee, mut yritä kuitenkin terveelliseen ruokavalioon! Kyl mäkin herkuttelen nyt tosi paljon!

Mun itseasiassa tekee pullaa kans mieli "aina". Mut mä syön muuten tosi terveellisesti ja monipuolisesti ja ennen kaikkea säännöllisesti, joten olen sallinut itselleni pullan (tai kaksi) päivässä. Sehän on paljon terveellisempi ku karkit tai keksit. Taitaa yhdessä itsetehdyssä pullassa olla vähemmän sokeria kun yhdessä kaupan keksissä.
Ja kyl mä sit viikonloppuisin herkuttelen muutenki, juustoja ja kaikkee ihanaa suolaista - se on mun paheeni ennemmin ku makea.. Vaikka siis toi pullajuttu tuli vasta kun kuopus syntyi. Että tässä mä oon pian 10kk:tta syönyt sen pullan päivässä. Mitenköhän mahtaa käydä kun joskus lopetan imettämisen!? Nyt nimittäin edelleen paino vaan laskee vaikka syön mitä haluan.

Kyllä kuitenkin ruokaa syön kun jokatapauksessa pitää lapsille ja miehelle ruoka tehdä mut vähä "pakosta" syön. Suklaata mun on tehny ihan hirveesti mieli aina kun oon imettäny mut nyt en voi syödä sitä kun vauvalle tulee masuvaivoja. Joku pizza ja hampparit kyl maistuis mut niitä ei viitsi usein syödä. Mullakin on aina paino tippunu vaik syön aika paljon (liikaa) herkkuja. Vaik en imettäiskään niin ikinä en oo lihonu vaik mitä oon syöny.

Yhteistyössä