Ruoka ei mene alas millään!help!!

:ashamed: mä olen ihan toivoton mitä teen. Vauvani on nyt 5 kk ja vähän yli. Kiinteän maistelun aloitimme 4 kk peruna ja porkkana soseella. Sitten on vaikka minkalaista hedelmää kokeiltu ja mikään ei kelpaa.....

Olen antanut kasvissosetta, hedelmäsosetta, ja nyt lihasosetta ( broileria myös) ja ei kelpaa....

Mä melkein väkisin joudun laittaa suuhun. Silleen saan suuhun kun laulan hulluna, ilveilen jne että rupee nauramaan että saan suuhun törkättyä ruoan...sitten alkaa yökkäily ja pulauttaa melkein aina kaiken suusta pois. Suu ollaan huuhdeltu välillä vedellä.

Sen ruoan jälkeen n. puol tuntia ja vetää maidon 150 ml.... maitoa menee 6-7 dl päivä.

Olen pyrkinyt sellaiseen rytmiin että maito 6.30, 9.00 riisivelli (aikaisemmin oli maissivelli), 11.30 kasvis/lihasosetta, 14.00 maitoa, 15.30 maitoa ja 18.00 hedelmäsose ja illalla vellimaitoa.

Nuo ajat on noin aikoja...en voi pitää rytmiä kun vauva joskus saattaa nukkua 2 h ja joskus 3 h silloin menee ajat sekasi...

Neuvolassa juttelin asiasta mutta eipä sieltä mitään apuja tullu. Vauva on tällä hetkellä 66.1 cm pitkä ja paino 6620g ja -10% on suhteessa pituus ja paino, eli ei hätää mutta paino vois nousta.

Nyt on uus aika 2 vko päästä ja katotaan painoa.... mutta tuo ruoka pitäs saada onnistumaan, siis aivan kamalaa.

onko kaikilla vauvoilla näin vaikeeta??? siis onko tämä normaalia?? tiedän että kaikki uudet maut on outoja ja niitä pitää antaa useampana päivänä, niin olen tehnyt.

Omenaa annoin 5 pvä putkeen, rupes edes jotenkin piämään että ei sylje kaikkee ulos, kasvissosetta ollaan syöty 4kk lähtien.

Nyt sellaista missä on perunaa, porkkanaa, kukkakaalia ja jauhelihaa (sauvasekoittimella survottua) mitä näissä vauvanruoka lehdissä on ohjeita, niitten mukaan on ruoat tehty, ja sit on ollut valmis piltti ruokaa.

Kiitos kaikille ketkä keksii mulle jonkun keinon, tai on samanlaisia omakohtaisia kokemuksia.

Haluan vauvani syömään!!!
 
Meillä oli esikoisen kanssa tappelua myös ruuasta ja tais olla ihan siihen asti kun itse alkoi syömään.Iltapuurokin kesti syödä 2h.Meillä on kovassa suosiossa hedelmäsoseet jossa on mangoa tai monen hedelmän purkki.Oletko kokeillut tota mangoa?.Jotkut lapset syö paremmin kuten kuopukseni jolla on pohjaton vatsa heh. =) :heart: :heart: :wave:
 
joo olen kokeillut mangoa mutta kun ei tykkää mistään. Tänään sain vähän annettua kasvissosetta mutta sit rupes niin pahasti sylkemään ulos että jatkoin syöttämistä mustikkasoseella. Yhään yökkäilyä ei tullut mutta ei yhtään kertaa itse aukaissut suutaan että olis halunnut sitä :ashamed:

mä olen kasvissosetta antanut vain puol prk tai alle koska se ei koskaan mene kokonaan, ja kun vauva suuttuu silleen että itku jo yltyy lopetan koko touhun, koska katsoo mua silmiin ja on tosi surullinen. Pahamieli siitä tulee itellekkin.

Aina nauretaan ja ollaan iloisia pienestäkin suupalasta jota ottaa...ja lauletaan ruokalaulua perään.

en muista kaikkia hedelmäsoseita mitä olen kokeillut mutta kirjo on suuri. Olen kuitenkin pyrkinyt siihen että maistelee makua useamman päivän että tottus makuun.

 
Meillä on samanlaista.. Yritän antaa vaan vähän kerrallaan suuhun, jos laittaa liikaa niin yökkää. Ja yritän antaa sellaisia ruoka-aineita jotka on ravintorikkaita, esim. avokado on loistava, siinä on paljon rasvaa ja valkuaista ja on miedon makuinen ja terveellinen. Ihan eri asia kun syö pari lusikallista avokadoa kuin porkkanaa. Mut tiedän et on tosi turhauttavaa kun olet saanut syötettyä muutaman lusikallisen ja eiköhän kohta tule ulos kaikki :headwall: Jostain kyllä luin että se yökkäily on merkki ettei vauva ole valmis kiinteitä syömään :( Tiedä sitten. Mantelimaitoa voi myös tehdä, se on myös ravintorikasta, tosin eihän siinäkään ole kuitua mikä pitäisi kylläisenä.
 

Yhteistyössä