ruoka-aineet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juusto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tuorejuustoista ainakin Hovi on tehty pastöroidusta maidosta. Bonjourissa ei pastörointia mainita.. Varmaan ainakin Valion fetat (jos semmosta on..) on ok koska kaikki Valion tuotteet pitäis olla pastöroituja.

Kiitos, nyt tarkistin itsekin, että herkussani paprika-chili-Hovijuustossa luki pastöroitu maito. Ja sitten löysin netistä tiedon, että Arlan tuotteet ovat kaikki pastoröituja, eli voin syödä normaalia kevytfetaani turvallisin mielin.

Itsekin miettineenä näitä juustohommia, mielenkiintoista on huomata että esim Arlan ""normaalissa"" fetassa lukee pastöroitu maito. Kun taas siinä 10%:ssa fetassa tuoteselosteessa lukee pelkkä maito. Mutta tietysti jos Arlan sivuilla lukee että kaikki on tehty pastöroidusta maidosta niin... Miksei sitä lue purkissa? :)

Kysyin tänään lääkäriltäni samaa, että voiko Hovi-tuorejuustoja syödä. Ei ihme että meitä mietityttää kun ei lekurinikaan mielestäni oikein osannut sanoa. Lopputuloksena mielestäni oli kuitenkin että hän ei suosittelisi.

Minä olen syönyt koko odotusajan kaikkia juustoja,yleensä kotimaisia.Myös sinihomejuustoja kypsennettynä.Mitään oireita ei mistään ole tullut ellei tietämättäni pöpö iskenyt.Olen vaan pitänyt huolen että päiväystä jäljellä tarpeeksi ja säilytys viileässä.Kohtuus kuitenkin kaikessa ja ainahan varovainen kannattaa olla.Huomenna laskettu aika.

Raskauden alussa kysyin myös Fetan sallittavuutta neuvolasta, kun juuri olin tuorejuustojen haitallisuuteen perehtynyt. Sain vastauksen, ettei sitä suositella sen suolapitoisuuden vuoksi.

Yhteistyössä