Runsas verinen vuoto?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisukki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaisukki

Uusi jäsen
06.05.2009
3
0
1
Kävin eilen ultrassa (vkoja tasan 9) ja siellä näkyi olevan kaikki hyvin. Sydän sykki ja kohdunsuu oli täysin kiinni. Gynekologi kuitenkin katsoi että siellä olisi mahdollisesti jotain hyytymää, mutta ei kommentoinut siitä sen enempää.
Eilen illalla alkoi kuitenkin sitten runsas verinen vuoto. Vuotoa on tullut enemmän kuin yleensä kuukautisten aikaan. Kipuja ei ole mahassa tai selässä, eikä veressä ole hyytymiä. Mutta siis vuoto on ollut todella runsasta. Onko kenelläkään ollut vastaavaa...?

Sitä mäkin toivon, että tää ois pelkkä hematooma. Vuoto on ollut kirkasta, ja sitä on tullut paljon. Sain nyt huomiselle ajan naistentautien polille tarkastukseen. Siihen asti täytyy nyt koittaa kärvistellä...Toivotaan parasta.

Minulla oli esikoisen kanssa. Rv12, edellisenä päivänä oli ollut np-ultra ja kaikki todettu olevan hyvin. Seuraavana iltana alkoi runsas vuoto, joka sisälsi myös hyytymiä ja kalvon palasia. Runsanta vuotoa kesti vuorokauden, sitten rauhoittui hiukan. Pääsin seuraavana päivänä ultraan ja siellä todettiin sikiöllä olevan kaikki hyvin. Vuodon syytä ei löytynyt, joitain arvailuja lääkäri vain heitti. Diagnoosi oli uhkaava keskenmeno, ainoa mitä voitiin tehdä oli odottaa ja katsoa miten käy.
Kaikki meni kuitenkin hyvin, vaikka epämääräistä tuhruttelua kesti raskauden puoleen väliin asti. Poika syntyi lopulta yliaikaisena ja käynnistyksellä :D Ei ollu hällä kiirettä pois mahasta, vaikka niin uhkaili alussa.

Toivotaan parasta :wave:

Minulla alkoi viikolla 9 vuoto, oli isoja hyytymiä ja runsastakin vuotoa mutta ilman minkäänlaisia kipuja. Ultrassa vauvelilla oli kaikki ok, mutta todettiin istukka aivan kohdunsuulla ja se sitten vuoteli useamman viikon ajan silloin tällöin. Olin saikulla yhteensä 10 viikkoa, viikolla 20 rakenneultrassa todettiin istukan nousseen ylös eikä sen pitäisi enää haitata mitenkään. Nyt on viikkoja jo 34 ja loppusuora häämöttää. Toivottavasti sinullakin kaikki kääntyy parhain päin, tiedän kokemuksesta kuinka stressaava tuo tilanne on. Onneksi pääset jo huomenna ultraan, minun piti odottaa viikko ennenkuin sain tarkan tilannearvion ja siinä ajassa ehtii kyllä murehtia kaikenlaista. :hug:

Tänään kävin ultrassa, ja kaikki oli taas toistaiseksi ihan hyvin. Kohdunsuu on kiinni, ja sikiö voi hyvin. Vuoto johtuu mahdollisesti siitä hyytymästä. On kuulemma voinut olla kaksosraskaus, ja toinen vuotelee nyt pois. Sairaslomaa sain muutaman päivän, ja kehotuksen levätä. Toivotaan, että tää menis tällä ohi, ja toukka pysyis sisällä :)

Yhteistyössä