Ruma vauva/lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tipa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tipa"

Vieras
Tämä on aiheena täysi tabu, mutta rohkenen nyt nostaa sen pöydälle.

Kysymykseni siis viittaa omiin pelkoihini joihin toivon saavani kokemuksia ja rehellisiä vastauksia, oletteko omasta mielestänne saaneet ruman, tai ei niin vihettävän vauvan? Tiedän ja oletan, että se oma lapsi on aina maailman kaunein vaikka ei sitä oikeasti olisikaan.

Olen itse raskaana ja kaikkien muiden ajatusten ohella tällainen on tullut mietintään, mitä jos en kykenekään näkemään lastani kauniina vaikka se olisi kuinka oma tai rakas? En tarvitse nyt mitään pinnallisuus -tai kypsyyskivitystä, tämä on ihan todellinen huoli päässäni kaikkine muine hormoonihyrskyineen.

Ultrassa lapsi näytti lähinnä oravanrääpäleelle. Synnyttyään hän oli punainen mutta ihan ok. Ja vauvana on suloinen. Kaikista vauvoista löytyy hyviä puolia.

Mä kyllä tiedän paljon todella rumia lapsia.. Eikä siinä ole vanhempien geeneillä juuri tekemistä... Ymmärrän pelkosi, jaksa vain uskoa että omasta tulee suloisin, niin niistä yleensä tuppaa tulemaankin ;)

Ei tuo uusi missikään lapsenakaan kummoiselta näyttänyt, vaikka varmaankin äitinsä tyytyväinen ulkonäköön kun nyt missinä. Kait sitä omansa näköön tottuu, vaikkapa rumempaankin.

No ihan samaa mieltä tuosta missijutusta. Se nyt ei kuitenkaan ollut pointti, että millaiseksi kasvaa aikuisena... Pääasiassa lasten pitäisi olla suloisia, marginaalisesta osasta kasvaa näyttäviä aikuisia. Puhuin nyt vauvan ulkonäöstä :)

Ennemminkin harva vauva on syntyessään mitenkään erityisen kaunis. Suurin osa vauvoista ei ole Gerberbabyn näköisiä:

cgtqsgkygqb34q.jpg

gavin+feb+6.jpg

Mutta se oma on kutenkin ihana, suoloinen ja kaunis.

Noniin tulihan se kasvamis-kortti sieltä :D Saahan sitä nyt herranjumala miettiä. Hienoa, jos itse kykenet rakastamaan rumaa lastasi täysillä. En epäile ettenkö itse pystyisi, mutta surulliselta se tuntuisi.

Miten se syntymätön lapsi niistä ulkonäkökriteereistä stressaantuu? :DD Niinpä niin! Kyllä sitä itsekin ehti miettiä vaikka mitä lapsen ulkonäöstä ja muustaki olemuksesta, pettymystä ei tullut! Ei tuu sullekaan ap, etkä todellakaan ole epäkypsä miettiessäs tollasia. Jokainen haluaa täydellisen lapsen ja pelko siitä, että onko se sittenkään sitä on aiheellinen!

Mielestäni iso osa vauvoista on rumia. Mutta niin olen itsekin :D joten osaan kyllä rakastaa rumaakin. Siinähän olisi hyvä kasvun paikka kauniille ihmiselle saada omasta mielestään ruma vauva.

[QUOTE="tipa";29860704]Noniin tulihan se kasvamis-kortti sieltä :D Saahan sitä nyt herranjumala miettiä. Hienoa, jos itse kykenet rakastamaan rumaa lastasi täysillä. En epäile ettenkö itse pystyisi, mutta surulliselta se tuntuisi.[/QUOTE]

Kummasti itsekin epäilit että olisiko kasvun paikka. Et ole tainnut kohdata oikeita haasteita elämässä kun tällainen on sulle huolestuttava asia. Itse olen sydänjuuria myöten KIITOLLINEN että saimme TERVEEN lapsen sen raskaan synnytyksen jälkeen, vaikka lapsi raukka olikin ihan turvoksissa jne. Ehkä joskus ymmärrät miten idioottimainen tämä ketju on...

Kummasti itsekin epäilit että olisiko kasvun paikka. Et ole tainnut kohdata oikeita haasteita elämässä kun tällainen on sulle huolestuttava asia. Itse olen sydänjuuria myöten KIITOLLINEN että saimme TERVEEN lapsen sen raskaan synnytyksen jälkeen, vaikka lapsi raukka olikin ihan turvoksissa jne. Ehkä joskus ymmärrät miten idioottimainen tämä ketju on...

Silti jotkut lapset on rumempia kuin toiset.

Saahan sitä miettiä vaikka terve lapsi onkin KAIKILLE pääasia.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Oivoi tietäisitpä vaan elämänkokemuksestani jotain niin et sanoisi mitään :) Ja sanoin erittäin selvästi, että tähän nyt ei tarvitse kaivaa mitään kypsyyskortteja, koska vain mietiskelen tätä.

Olenko myöskään missään vaiheessa sanonut, ettei terve lapsi olisi minulle PÄÄASIA? Luoja te olette yksioikoisia ihmisiä, jos joku vähän miettii asiaa, josta todennäköisesti revitään pelihousut koska pelkistä mietteistä leimataan epäkypsäksi, pinnalliseksi ja ihmiseksi, jolle lapsen ulkonäkö on TÄRKEINTÄ.

Kai sen nyt heti jo laitoksella näkisi onko se oma vauva ruma. Sitten jos olisi, niin yrittäisi vaihtaa johonkin nätimpään. Eiks niillä ole jotkut muoviset rannekkeet. Niin varustautuisi Erikeepperillä jo synnärille lähdettäessa jos pitäisi vaihtaa ja liimailla niitä rannekkeita.

Yhteistyössä