Ruikutan nyt tanne kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria Mundi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria Mundi

Aktiivinen jäsen
25.10.2004
3 333
17
38
en muuallekaan viitti.

Olimme Suomessa viikon verran - mukanani oli 2 neljasta lapsestani. Lasten viime vierailusta oli kulunut 4 vuotta, ja mina en ollut nahnyt vanhempiani kahteen vuoteen. Vanhemmat ovat siis kylla kayneet meilla mutta eivat viimeiseen kahteen vuoteen.

Ja taas sain huomata etta aitiani ei meidan elama ja asiat kylla kiinnosta pennin vertaa. Koitin aluksi vahan kertoilla etta mita meille kuuluu ja mita tapahtuu - mutta aiti alkoi aina siihen paalle selostamaan veljen perheen tapahtumia. Lopetin sitten kokonaan ja ajattelin etta kysyy sitten jos jotain haluaa tietaa. Ei kertaakaan kysynyt mitaan ei-mukana olleista lapsista, tai lapsenlapsenlapsestaan.

Meidan valilla oli tasan kolme sellaista enemman henkilokohtaista keskustelua (muusta aiheesta siis kuin puutarhan kukista, veljen perheesta, ja naapurin meluisista lapsista).
1. Aiti: Kyllapa sinulla on paino noussut.
2. Aiti: Ai sulla on tommosia timantteja sun puserossa. Kyllapa on kauhee.
3. Aiti: Mitas sina nyt teen kun lopetit ne tyot?
Mina: Olen konsulttina oikeuslaitokselle. Aiti: Ai, minun kokemus kylla on etta kaikki konsultit ovat kylla itseaan taynna olevia tarkeilevia tyhjapaita.

Etta joopa - ei tuosta oikeen juttu lahtenyt luistamaan....

Ehka seuraavalla kerralla vahan sitten paremmin :(

Töykeetä käytöstä. Jolle voi kyllä olla joku inhimillinen selitys. Onko äidillesi kova paikka että asutte niin kaukana ja näette harvoin? Ehkä haluaa pitää vähän etäisemmät välit jos se helpottaa hänen ikäväänsä. Tai sitten on vaan vieraantunu sinusta ja sun perheestä.

[QUOTE="Nappi";24397571]Töykeetä käytöstä. Jolle voi kyllä olla joku inhimillinen selitys. Onko äidillesi kova paikka että asutte niin kaukana ja näette harvoin? Ehkä haluaa pitää vähän etäisemmät välit jos se helpottaa hänen ikäväänsä. Tai sitten on vaan vieraantunu sinusta ja sun perheestä.[/QUOTE]

Saattaa olla - jotain sellaista se varmaan on. Ja kylla jollain tasolla sen ymmarrankin - mutta aina odotan etta jotain kontaktia haneen kuitenkin saisin ja pettymys on aina yhta kova. Soitan heille kerran viikossa mutta naamakkain ei tosiaan usein nahda.

Tana vuonna 75.

Oma äitini on 70 v. ja jotenkin tuntuu, että iän myötä ajatusmaailma ja keskustelut kapenevat.
Sellainen kiva "smalltalk" vähenee. Meillä kun käy niin ensin saa kuulla ketkä kaikki ovat kuolleet tai sairastuneet vakavasti ja lopuksi haukutaan isäni... ei kovin kivoja vierailuja.

Myös veljen eroa on ruodittu, kunnes olen sanonut suorat sanat... asian kuulumisesta minulle tai äidilleni pennin vertaa.

Saattaa olla - jotain sellaista se varmaan on. Ja kylla jollain tasolla sen ymmarrankin - mutta aina odotan etta jotain kontaktia haneen kuitenkin saisin ja pettymys on aina yhta kova. Soitan heille kerran viikossa mutta naamakkain ei tosiaan usein nahda.

Well, olet kyllä aika hyvänahkainen. Viitsit kuitenkin soittaa kerran viikossa.

Minun äitini ei ole koskaan ollut kiinnostunut minun tekemisistäni. Minä olin aina se, joka piti yhteyttä. Kun en enää viitsinyt olla se aktiivinen osapuoli, niin eipä olla enää juteltu vuosikausiin sanaakaan. Eikä tunnu äitiä yhtään haittaavan.

[QUOTE="vieras";24397608]Oma äitini on 70 v. ja jotenkin tuntuu, että iän myötä ajatusmaailma ja keskustelut kapenevat.
Sellainen kiva "smalltalk" vähenee. Meillä kun käy niin ensin saa kuulla ketkä kaikki ovat kuolleet tai sairastuneet vakavasti ja lopuksi haukutaan isäni... ei kovin kivoja vierailuja.

Myös veljen eroa on ruodittu, kunnes olen sanonut suorat sanat... asian kuulumisesta minulle tai äidilleni pennin vertaa.[/QUOTE]

Juu kylla meilla kanssa kaydaan lapi kuolemiset ja sairastumiset - ja kaikki suvun 'skandaalit'. Mina olen hyvissa ja lampimissa valeissa koko suvun kanssa - mutta aiti ei halua osallistua sukupippaloihin. Ja mina en niita 'skandaaleja' ja muitten panettelua halua kuunnella.... huoh

Olen pahoillani puolestasi.

Tatini asuu myos Yhdysvalloissa ja he kavivat Suomessa edesmenneen mummini luona muutaman vuoden valein. Tuntuu myos etta mummilleni oli kova paikka etta tatini asui niin kaukana hanesta koska he saivat kuulla samanlaista piikittelya ja arvostelua koko loman ajan. Vaikka heilla oli olevinaan laheiset valit.

Joten luulen tosiaan etta tuo valimatka vaikuttaa.

[QUOTE="Nonni";24397616]Well, olet kyllä aika hyvänahkainen. Viitsit kuitenkin soittaa kerran viikossa.

Minun äitini ei ole koskaan ollut kiinnostunut minun tekemisistäni. Minä olin aina se, joka piti yhteyttä. Kun en enää viitsinyt olla se aktiivinen osapuoli, niin eipä olla enää juteltu vuosikausiin sanaakaan. Eikä tunnu äitiä yhtään haittaavan.[/QUOTE]

Mina olen ajatellut asian niin etta mina soitan siksi etta en halua koskaan olla se osapuoli joka kuolinvuoteellaan sitten ajattelee etta voi miksi en ja miksi en... en halua luoda tilannetta jossa minulla on jotain katumista. Mutta koville se valilla ottaa :(