Rovaniemelle muutto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos omaat hyvän koulutuksen töitä löytyy (ja omaat kymmenen vuoden työkokemuksen ja olet lapseton ja kaunis ja innokas töitä pelkäämätön :) )
katsoppa työkkärin sivuilta avoimet työpaikat ja lappi ja sieltä rovaniemi vähän on töitä

Alkuperäinen kirjoittaja miksi :
Miksi ihmeessä joku haluaa muuttaa rovaniemelle??? Junttilan kehto.

Itse muuttaisin saman tien takasin jos mies vois siellä opiskella ja olis työpaikka tiedossa, mutta jos olisin etelästä lähtösin niin ei minuakaan sinne sais.

Mieheni on insinoori ja itse olen kirjapitaja. Asumme talla hetkella ulkomaille ja kotiin on tullut ikava... Mieheni ei ole suomalainen eika puhu suomea joten mietin etta saisko se toita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi :
Miksi ihmeessä joku haluaa muuttaa rovaniemelle??? Junttilan kehto.

Itse muuttaisin saman tien takasin jos mies vois siellä opiskella ja olis työpaikka tiedossa, mutta jos olisin etelästä lähtösin niin ei minuakaan sinne sais.

minä halusin muuttaa
enkä IKINÄ lähde etelään takaisin.

voisin muuttaa pohjoisemmas, vaikka inariin, mutta en jätä perhetttäni sen takia tänne.

täällä on ihanaa kun on vuodetajat selkeät

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mieheni on insinoori ja itse olen kirjapitaja. Asumme talla hetkella ulkomaille ja kotiin on tullut ikava... Mieheni ei ole suomalainen eika puhu suomea joten mietin etta saisko se toita.

miehesi ei saa töitä jos ei osaa suomea, mutta hyvät koulut o joissa opiskella suomea.
katso mol:n sivuilta, onko sopivia työpaikkoja, voi vaikka onnistaa

Olen kotoisin Rovaniemelta, muutin pois 13 vuotta sitten ulkomaille. Nyt vaan on tullut kamala koti-ikava varsinkin kun lapset tein. Mieskin olisi valmis muuttamaan jos se vain toita sais:) Olis niin ihanaa tulla takaisin kotiin.

Olen kotoisin Rovaniemelta, muutin pois 13 vuotta sitten ulkomaille. Nyt vaan on tullut kamala koti-ikava varsinkin kun lapset tein. Mieskin olisi valmis muuttamaan jos se vain toita sais:) Olis niin ihanaa tulla takaisin kotiin.

tukaa vain. :flower:

tukaa vain. :flower:

Eihän sitä tiedä vaikka töitä saiskin vaikkei puhukaan suomea jos samalla alkaa opiskeleen suomen kiletä, mutta kannattee varmaan ensin hakea töitä ja kysellä niin ei sitten tule semmosta tilannetta että muuttaa ja saa ola työtön.

Rovaniemi on aivan ihana paikka varsinkin kun siellä on ne kaikki rakkaat ihmiset, toivottavasti joku päivä sinne vielä päästään muuttamaan.

Juu, Rovaniemi on niin ihana. Olin lasten kans loppu kesasta kuukauden Suomessa ja oli niin ihanaa. Olen niin kyllastynyt tanne missa me nyt asutaan ja kamala ikava on aitia:) Varsinkin kun se olis niin hyva mummi. Seka Suomessa on elama niin paljon helpompaa lasten kans.

Juu, Rovaniemi on niin ihana. Olin lasten kans loppu kesasta kuukauden Suomessa ja oli niin ihanaa. Olen niin kyllastynyt tanne missa me nyt asutaan ja kamala ikava on aitia:) Varsinkin kun se olis niin hyva mummi. Seka Suomessa on elama niin paljon helpompaa lasten kans.

oletko missä maassa, aattelin vain et tuntisinko sinut, kyllä tänne mahtuu vaikkei heti töitä saakkaan, :)