ROVANIEMELÄISET ÄIDIT! Elokuussa alkavasta kuntalisästä kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annika

Vieras
Eli siis nythän elokuussa otetaan vuodeksi tämä kuntalisä kokeilu..

Täytyykö tämä itse erikseen hakea vai saako tämän automaattisesti kodinhoidontuen ohella???

Ku minulla ei ole mitään hajua tästä asiasta?

Sitä ei tarvitse erikseen hakea, Uudessa Rovaniemessä oli viikko sitten juttua. Itse en tiedä vieläkään tuunko saamaan sitä vai en..

Sen varmaan näkee vasta sitten elokuun lopussa :(

Sitä ei tarvitse erikseen hakea, Uudessa Rovaniemessä oli viikko sitten juttua. Itse en tiedä vieläkään tuunko saamaan sitä vai en..

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:

Ai.. No minulla ei just jostain syystä viime viikolla ole kyseistä lehteä tullut.. jakelussa häiriötä :/

Kiitos! Mie varmaan tuun saamaan sen täyden :D

Nyt joutunut täydennystä hakemaan sosiaalitoimistosta kun joka kuukausi vajetta 100e. Nyt se sit tasaantuu eikä tarvi sossussa laukkoa.. Vai onkohan se huomioon otettavaa tuloa?

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:

eikö kaikki kotihoidontukea saavat ole oikeutettuja? :o

Läheskään aina kuntalisää ei makseta kaikille kotihoidon tukea saaville. Hyvin usein ehdoksi on asetettu, että kaikki lapset hoidetaan kotona, vanhemmalla on vakituinen työ- tai opiskelupaikka ym.

Alkuperäinen kirjoittaja muija:
Eikös siinä lisässä oo aika tiukat ehdot? Työssäoloa ym.?

Miten niin työssäoloa?
Jos mieki olen kodinhoidontuella,lapsi 1v4kk niin jos mie töissä olisin niin enhän mie sais tuota kodinhoidontukea edes

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:

eikö kaikki kotihoidontukea saavat ole oikeutettuja? :o

Läheskään aina kuntalisää ei makseta kaikille kotihoidon tukea saaville. Hyvin usein ehdoksi on asetettu, että kaikki lapset hoidetaan kotona, vanhemmalla on vakituinen työ- tai opiskelupaikka ym.

täällä on ehtoina ainoastaan nämä:
Ehtoina lisän saamiselle on:
. perheen kaikista lasten hoidon tukeen oikeuttavista lapsista maksetaan kotihoidon tukea eikä
perheelle makseta vanhempainpäivärahaa
. esikouluikäinen voi osallistua kunnalliseen maksuttomaan esiopetukseen, jolloin kuntalisää ei esikoulussa olevasta lapsesta makseta, muista perheen kotona hoidettavista kuntalisä maksetaan

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Eikös siinä lisässä oo aika tiukat ehdot? Työssäoloa ym.?

Miten niin työssäoloa?
Jos mieki olen kodinhoidontuella,lapsi 1v4kk niin jos mie töissä olisin niin enhän mie sais tuota kodinhoidontukea edes

Työssäoloehto tarkoittaa, että äidillä on tullut olla työssäoloa vähintään kuusi kuukautta ENNEN äitiyslomalle jäämistään. Mutta ilmeisesti ROI:ssa ei tätä ehtoa otettu käyttöön. Monessa muussa kunnassa se on.

Yhteistyössä