Rovaniemeläiset!Hyvä asuinalue?

  • Viestiketjun aloittaja hukassa
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tässäwcankka:
http://www.mikko.fi/announcements/details.action?itemIndex=1&announcementId=966473&itemsCount=2&isHighlightList=false
Tätä ollaan myös mietitty...onko pitkä matka esim Kemin keskustaan?
Kerrostalokolmiot, ainakin saunalliset, ovat pääsääntöisesti lähempänä sitä 800 euroa...vai katsonko ihan vääristä paikoista |O Saunasta en luovu :D

Tornio on myös vaihtoehto, paras ystävä asuu siellä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MyösKemi:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Myöskemi:D:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kemikin on ollut yksi vaihtoehto. Siellä alkaisi lähihoitajakoulutus joka vähän houkuttaa(jos tulisi valituksi).
Täytyypä alkaa katsella asuntoja, ois kiva päästä muuttamaan ennen talvea. Muuttaminen vaan itsessään on aina niin tympeätä, varsinkin kun tuota rojua on kertynyt joka nurkkaan.
Kiitos vastanneille!
Lisää ehdotuksia???
Mä olen hakenut samaiseen koulutukseen :D

Me ollaan asuttu Rovaniemellä nyt muutama kuukausi ja työtilanne on tosiaan aika...karu. Seuraava muutto olisi vuoden sisään viides, mutta jos asunto- ja työ/opiskelutilanne sillä selviäisi, se olisi helpotus...

Nyt asutaan Korkalovaarassa, tässä "alku"päässä. Ei valittamista, asunto vaan on liian pieni ja naapurit aikamoisia kyyliä...
Tänne vaan:D
ja jos satutte muuttamaan täällä olis yksi äitee lasten kanssa kavereita vailla:)Onko sulla lapsia?
1 lapsi :)

Mutta mistäpäin Kemiä löytyy noin halpoja kolmioita?! Kaikki Kemi-Tornion kerrostalokolmiotkin lähentelee 800 euroa Vuokraovessa, ja meillä haussa rivi-, luhti- tai vaikka paritalo...
Kyllä täällä on n. 500 euron kolmioitakin. Keskustassa on kalliimpaa. Syväkankaalla ja Takajärvellä taitaa olla halvimmat vuokrat, mutta sinne en ikinä muuttaisi. Kemin pohjoispuolella asun ja täällä on hyvä :)

Rivi-, luhti- ja paritaloistaa saa kyllä maksaa tuon 800e. Kerrostalossa halvempaa.
asutko karihaaran suunnalla?
olisi kiva tietää missä täällä voisi toisia äitejä tavata?
onko mitään kerhoja yms`?
Karihaarassahan minä. Tarkemmin Marttalassa :) Oletko vasta muuttanut, kun kyselet noita kerhoja? Seurakunnan kerhot alkaa elokuussa. Siellä myös perhekerho. Sijaitsee Poltimonkadulla. Minkä ikäiset lapset sulla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä?Kaikkiko te olette hakeneet siihen lähihoitajakoulutukseen!!!:)
Hoitoala vetää Kemiin ja Roihin. Itse aloitin lähihoitaja -opinnot Rovaniemella 10 vuotta sitten. No en päässyt alkua pidemmälle, kun lopetin. Nyt kemissä sitten opiskelen sairaanhoitajaksi =)
 
Kemistämyös
[

Me ollaan asuttu Rovaniemellä nyt muutama kuukausi ja työtilanne on tosiaan aika...karu. Seuraava muutto olisi vuoden sisään viides, mutta jos asunto- ja työ/opiskelutilanne sillä selviäisi, se olisi helpotus...

Nyt asutaan Korkalovaarassa, tässä "alku"päässä. Ei valittamista, asunto vaan on liian pieni ja naapurit aikamoisia kyyliä...[/quote]
Tänne vaan:D
ja jos satutte muuttamaan täällä olis yksi äitee lasten kanssa kavereita vailla:)Onko sulla lapsia?

[/quote]

1 lapsi :)

Mutta mistäpäin Kemiä löytyy noin halpoja kolmioita?! Kaikki Kemi-Tornion kerrostalokolmiotkin lähentelee 800 euroa Vuokraovessa, ja meillä haussa rivi-, luhti- tai vaikka paritalo...[/quote]

Kyllä täällä on n. 500 euron kolmioitakin. Keskustassa on kalliimpaa. Syväkankaalla ja Takajärvellä taitaa olla halvimmat vuokrat, mutta sinne en ikinä muuttaisi. Kemin pohjoispuolella asun ja täällä on hyvä :)

Rivi-, luhti- ja paritaloistaa saa kyllä maksaa tuon 800e. Kerrostalossa halvempaa.
[/quote]
asutko karihaaran suunnalla?
olisi kiva tietää missä täällä voisi toisia äitejä tavata?
onko mitään kerhoja yms`?

[/quote]

Karihaarassahan minä. Tarkemmin Marttalassa :) Oletko vasta muuttanut, kun kyselet noita kerhoja? Seurakunnan kerhot alkaa elokuussa. Siellä myös perhekerho. Sijaitsee Poltimonkadulla. Minkä ikäiset lapset sulla?[/quote]

marttalassa minäkin,muutin kesäkuussa.
minulla on vanhin 8,6,4 ja 2 vuotiaat.Sillä olisi päiviin kiva saada seuraa noille kun keskenään vaan ollaan ja tuossa harvemmin on ketään leikkimässä tuossa marttalan puistossa samaan aikaan:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kemistämyös:
[

Me ollaan asuttu Rovaniemellä nyt muutama kuukausi ja työtilanne on tosiaan aika...karu. Seuraava muutto olisi vuoden sisään viides, mutta jos asunto- ja työ/opiskelutilanne sillä selviäisi, se olisi helpotus...

Nyt asutaan Korkalovaarassa, tässä "alku"päässä. Ei valittamista, asunto vaan on liian pieni ja naapurit aikamoisia kyyliä...
Tänne vaan:D
ja jos satutte muuttamaan täällä olis yksi äitee lasten kanssa kavereita vailla:)Onko sulla lapsia?

[/quote]

1 lapsi :)

Mutta mistäpäin Kemiä löytyy noin halpoja kolmioita?! Kaikki Kemi-Tornion kerrostalokolmiotkin lähentelee 800 euroa Vuokraovessa, ja meillä haussa rivi-, luhti- tai vaikka paritalo...[/quote]

Kyllä täällä on n. 500 euron kolmioitakin. Keskustassa on kalliimpaa. Syväkankaalla ja Takajärvellä taitaa olla halvimmat vuokrat, mutta sinne en ikinä muuttaisi. Kemin pohjoispuolella asun ja täällä on hyvä :)

Rivi-, luhti- ja paritaloistaa saa kyllä maksaa tuon 800e. Kerrostalossa halvempaa.
[/quote]
asutko karihaaran suunnalla?
olisi kiva tietää missä täällä voisi toisia äitejä tavata?
onko mitään kerhoja yms`?

[/quote]

Karihaarassahan minä. Tarkemmin Marttalassa :) Oletko vasta muuttanut, kun kyselet noita kerhoja? Seurakunnan kerhot alkaa elokuussa. Siellä myös perhekerho. Sijaitsee Poltimonkadulla. Minkä ikäiset lapset sulla?[/quote]

marttalassa minäkin,muutin kesäkuussa.
minulla on vanhin 8,6,4 ja 2 vuotiaat.Sillä olisi päiviin kiva saada seuraa noille kun keskenään vaan ollaan ja tuossa harvemmin on ketään leikkimässä tuossa marttalan puistossa samaan aikaan:(
[/quote]

Minulla on pojat 8v, 6v ja kuopus täyttää ensi kuussa 4v. Mihin aikaan käytte Marttalan puistossa? Voitais törmätä siellä joku päivä :) Mikä sai muuttamaan Kemiin?
 
Kemistämyls

quote]

marttalassa minäkin,muutin kesäkuussa.
minulla on vanhin 8,6,4 ja 2 vuotiaat.Sillä olisi päiviin kiva saada seuraa noille kun keskenään vaan ollaan ja tuossa harvemmin on ketään leikkimässä tuossa marttalan puistossa samaan aikaan:(
[/quote]

Minulla on pojat 8v, 6v ja kuopus täyttää ensi kuussa 4v. Mihin aikaan käytte Marttalan puistossa? Voitais törmätä siellä joku päivä :) Mikä sai muuttamaan Kemiin?[/quote]

hain tuohon aikuiskoulutukseen,täällä parempi mahku minun päästä kouluun kun roissa.
Eli sun lapses käyt tuossa karihaaran koulussa 2 luokaa nyt syksystä?
onko tyttö vai poika?
kysellä kun tuo oma tokaluokkalainen menee siihen nyt kun koulut alkaa:)
Käydään iltapäivisin noin12-14 välissä jollei mitään kummaa päiviin tule.
 
kemi
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Esikoinen menee jo kolmannelle. Täyttää joulukuussa 9 vuotta. Poikia mulla on kaikki kolme. Keskimmäinen menee eskariin Toivolan päiväkotiin ja kuopuskin siellä Toivolassa.
Eli samaan menee tuo minun likka eskariin.
Laittele vaikka joskus sähköpostia jos satutte heilumaan pihalla tuossa.
Miidas@Luukku.com
 
Alkuperäinen kirjoittaja kemi:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Esikoinen menee jo kolmannelle. Täyttää joulukuussa 9 vuotta. Poikia mulla on kaikki kolme. Keskimmäinen menee eskariin Toivolan päiväkotiin ja kuopuskin siellä Toivolassa.
Eli samaan menee tuo minun likka eskariin.
Laittele vaikka joskus sähköpostia jos satutte heilumaan pihalla tuossa.
Miidas@Luukku.com
Lähetin sulle jo postia :)
 
mmm
Ounasrinteellä asun ainakin itse ja ainakin tässä on ollut tosi rauhallista asua. Vesimaksukin on 20 e/kk riippumatta asukasmäärästä. Tuolla salmenperän suunnalla on vähän rauhattomampaa, mutta tässä alempana ihan rauhallista. On aika paljon lapsiperheitä + 3 päiväkotia ihan 100 metrin päässä, samoin leikkipuisto.
Vuokraa 75 neliön kolmiosta maksetaan vähän päälle 500 e.
Paikkari kulkee ihan vierestä.
 

Yhteistyössä