Rotta

vieras
Minulla on ollut.. Ihani veijareita, kesyyntyvät helposti ja ovat kovia touhuamaan :) Miinus puoli on se, että varsinkin jotkut yksilöt ovat kovia tuhoamaan, eli kaikkea pitää jyrsiä :D Ja rottaa ei tosiaan voi siellä häkissä pitää päivät pitkät, vaan niiden täytyy päivittäin saada olla vapaana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
On ollut. Mitä haluat tietää?

no ihan kaiken. kaks rottapoikaa on joista toinen on äksy.vaikuttaa olevan melko yleistä ? ainakin ne harvat joilta kokemuksia kuullu on toinen melkeinpä järjestään pitäny hävittää luonnevikaisuuden takia :eek:
ja eniten kiinostaa kuin tulevat lasten kanssa toimeen kun eläinkaupassa voidaan sanoa yhtä ja netissäki toista et olis ihan kiva saada irl juttuja suoraan tavan omistajilta
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla on ollut.. Ihani veijareita, kesyyntyvät helposti ja ovat kovia touhuamaan :) Miinus puoli on se, että varsinkin jotkut yksilöt ovat kovia tuhoamaan, eli kaikkea pitää jyrsiä :D Ja rottaa ei tosiaan voi siellä häkissä pitää päivät pitkät, vaan niiden täytyy päivittäin saada olla vapaana.
oonko mie ihan viisas ku mulla on häkki sillai et koska vaan pääsevät sieltä pois? kun tääl ei oikein oo mitään mistä voisi vaaraa aiheutua (johtoja tms)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
On ollut. Mitä haluat tietää?

no ihan kaiken. kaks rottapoikaa on joista toinen on äksy.vaikuttaa olevan melko yleistä ? ainakin ne harvat joilta kokemuksia kuullu on toinen melkeinpä järjestään pitäny hävittää luonnevikaisuuden takia :eek:
ja eniten kiinostaa kuin tulevat lasten kanssa toimeen kun eläinkaupassa voidaan sanoa yhtä ja netissäki toista et olis ihan kiva saada irl juttuja suoraan tavan omistajilta
Kuinka kauan sinulla on nuo rotat ollu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
On ollut. Mitä haluat tietää?

no ihan kaiken. kaks rottapoikaa on joista toinen on äksy.vaikuttaa olevan melko yleistä ? ainakin ne harvat joilta kokemuksia kuullu on toinen melkeinpä järjestään pitäny hävittää luonnevikaisuuden takia :eek:
ja eniten kiinostaa kuin tulevat lasten kanssa toimeen kun eläinkaupassa voidaan sanoa yhtä ja netissäki toista et olis ihan kiva saada irl juttuja suoraan tavan omistajilta
Kuinka kauan sinulla on nuo rotat ollu?
vajaan kuukauden.

 
sanni
meilläoli kaksi rottapoikaa, ihan mahtavia. En ole kyllä koskaan kuullu että ois kellään mun tuttavapiirissä ollu luonnevikasta rottaa. Mutta aina kanaattaa ottaa kasvattajalta enemmin ku eläinkaupasta,aina!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
On ollut. Mitä haluat tietää?

no ihan kaiken. kaks rottapoikaa on joista toinen on äksy.vaikuttaa olevan melko yleistä ? ainakin ne harvat joilta kokemuksia kuullu on toinen melkeinpä järjestään pitäny hävittää luonnevikaisuuden takia :eek:
ja eniten kiinostaa kuin tulevat lasten kanssa toimeen kun eläinkaupassa voidaan sanoa yhtä ja netissäki toista et olis ihan kiva saada irl juttuja suoraan tavan omistajilta
Kuinka kauan sinulla on nuo rotat ollu?
vajaan kuukauden.
Omien kokemuksien mukaan rotat kyllä kesyyntyvät hyvin, mutta onko se sinun rottasi äksy ihmiselle vai toiselle rotalle?

Ja mitä lapsiin tulee, niin riippuu kyllä lapsien iästä. Jos lapset ovat jo sen ikäisiä, että ymmärtävät käsitellä rottaa varoen, niin tuskimpa mitään ongelmia tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanni:
meilläoli kaksi rottapoikaa, ihan mahtavia. En ole kyllä koskaan kuullu että ois kellään mun tuttavapiirissä ollu luonnevikasta rottaa. Mutta aina kanaattaa ottaa kasvattajalta enemmin ku eläinkaupasta,aina!
ne tuli kasvattajalta sinne liikeeseen. mä en edes tienny et ns lähipiirissä ois noin monella rottia .ja toinen ollu äksy.mietin vaan et mitä mun pitäis tehdä kun kuitenkin lapsia talossa niin ei kauheen hyvä juttu.toinen on kuitenkin täysin erilainen veijari.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
On ollut. Mitä haluat tietää?

no ihan kaiken. kaks rottapoikaa on joista toinen on äksy.vaikuttaa olevan melko yleistä ? ainakin ne harvat joilta kokemuksia kuullu on toinen melkeinpä järjestään pitäny hävittää luonnevikaisuuden takia :eek:
ja eniten kiinostaa kuin tulevat lasten kanssa toimeen kun eläinkaupassa voidaan sanoa yhtä ja netissäki toista et olis ihan kiva saada irl juttuja suoraan tavan omistajilta
Kuinka kauan sinulla on nuo rotat ollu?
vajaan kuukauden.
Omien kokemuksien mukaan rotat kyllä kesyyntyvät hyvin, mutta onko se sinun rottasi äksy ihmiselle vai toiselle rotalle?

Ja mitä lapsiin tulee, niin riippuu kyllä lapsien iästä. Jos lapset ovat jo sen ikäisiä, että ymmärtävät käsitellä rottaa varoen, niin tuskimpa mitään ongelmia tulee.
äksy molemmille.eikä mulla ole lapset juuri olleet täällä kun rotat tuli kun ex vuoro pitää ja vauva ei niin liiku vielä.ja parina yönä kuunellu kun käy tuon kiltimmän kimppuun et ihan vinkuu =/ toki ne leikkii mutta silti epävarma tuosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja sanni:
meilläoli kaksi rottapoikaa, ihan mahtavia. En ole kyllä koskaan kuullu että ois kellään mun tuttavapiirissä ollu luonnevikasta rottaa. Mutta aina kanaattaa ottaa kasvattajalta enemmin ku eläinkaupasta,aina!
ne tuli kasvattajalta sinne liikeeseen. mä en edes tienny et ns lähipiirissä ois noin monella rottia .ja toinen ollu äksy.mietin vaan et mitä mun pitäis tehdä kun kuitenkin lapsia talossa niin ei kauheen hyvä juttu.toinen on kuitenkin täysin erilainen veijari.
En minäkään kyllä ole luonnevikaisista rotista kuulut koskaan, mutta totta kai rottienkin luonteissakin on eroja, ihan niinkuin kissojen ja koirienkin. Sinulla on nuo rotat ollu suht vähän aikaa, joten ehkä vähän kärsivällisyyttä peliin?
 
minä
Itselläni oli viimeksi kolme rotta veljestä ja tulivat varsin hyvin toimeen keskenään ja ihmisten kanssa. Jos tuntuu etteivät tule toimeen keskenään,niin olisi varmaan syytä erottaa ne omiin häkkeihin. Jos äksyilee ihmisille,niin kokeile kesyttää pikkuhiljaa tarjoamalla vaikka makupaloja...en osaa oikein muuta sanoa,koska meillä rotat ovat aina olleet "kilttejä" ja tykänneet kiipeillä olkapäällä ym. Esikoinen oli silloin alle vuoden vanha,mutta miksei tulisi toimeen lasten kanssa,kunhan vaan totuttelee ja neuvoo lasta rotan käsittelyssä. Ettei lapsi käsittele rottaa liian kovaa tai jahtaa rotta jos vapaana pitää.
 
sanni
Kasvattajat käsittelevät rottia päivittäin, näin ne tottuu ihmiseen. Eläinkaupassa aina ei ole aikaa.
En oikeen muuten osaa neuvoa kun että käsittele paljon niitä että ne tottuvat ihmiseen
 
niitä käsitellään tosi paljon ja tykkää tosi paljon olla olkapäillä "istumassa". mutta jos esim menen toista rapsuttaa tms tää toinen tulee puremaan. siksi käyn niin usein kuin mahdollista silittämässä ym jotta tottus. näyttää toi toinen vaan niin alistuneelta..on ihan eri rotta kun on yksin esim lattialla tai sylissä
 

Yhteistyössä