Rotista kysymystä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja redi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

redi

Vieras
Onko täällä kellään lemmikkinä rottaa? Mie oon ottamassa nyt, ennenkin kauan aikaa sitten ollut, silloin oli monta rottaa yhtäaikaa.. nyt mietin kun joka paikassa lukee että rotta on niin sosiaalinen eläin, että pitäisi ottaa aina ainakin se kaksi kerralla.. Ja minä olin ajatellut nyt että otan vaan yhden, sellaseks todelliseks ystäväks, joka ei paljoo sitten häkissä olisi. Mietin vain että jos otan kaksi, niin onkohan ne sitten vaan keskenään kavereita ja leikkii keskenää, saako niitä silloin niin hyvin kesytettyä ja opetettua niille..?
Tällaista pohdintaa..

Lajille luontaista käytöstä et pysty rotallesi antamaan, vaikka kuinka yrittäisit. Siihen tarvitaan rottakaveria. :)

*vuonna 2 Idässä minulla oli yksi rotta, joka oli aina ja kaikkialla mukanani, mutta, mutta...*

Mulla oli alkuun yksi uros eläinkaupasta,ajattelin samoin kuin sinä.Myöhemmin hankin kuitenkin kaksi kaveria kasvattajalta ja todellakin totesin omin silmin miten onnellinen rotta on toisten rottien kanssa: painivat leikkisästi keskenään ja pesevät toisiansa :heart: Nukkuvatkin aina yhdessä läjässä :) Kasvattaja sanoi että jos rotta kauan on ilman lajitoverien seuraa,se ei välttämättä enää hyväksy toista rottaa ja elää yksinäisenä erakkona.Otin riskin ja hankin siis kaksi poikasta ja hyvin vanhempi rotta otti ne suojiinsa.Kannattaa siis hankkia samaan aikaan ne rotat!
Myöhemmin kun toinen kuolee aikaisemmin on jäljelle jäänyt rotta tottunut lajitoveriin ja hyväksyy varmasti uuden tulokkaan. :flower:

Yhteistyössä