Synnytyksestä mahd irtisanomisten aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulikellukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tulikellukka

Jäsen
15.09.2006
827
0
16
Mulla laskettu aika 16.11 ja mietin tässä,että jos syntyykin yliaikaisena,niin meillä ainakin PHKS ilmoittanut että vaikuttaa eniten synnärin toimintaan.
Niin siis mietin,et mitäs sitten...
Anoppi on onneksi sairaanhoitaja,et otan sen vaikka mukaan synnyttämään,kun on lomalla silloin ja ehkä meillä.
Nyt olenkin alkanut retostella täällä,jotta syntyisi hieman etuajassa...

rauhoitu ihan ensi alkuun:)
jos kätilöitä ei paikalla, yksinkertaisesti vaadit synnytyslääkärin - luulisi että sekin osaisi auttaa tenavan maailmaan!
minulla synnytys edessä marras-joulukuun vaihteessa jos niin pitkälle menee mutta olen päättänyt että minua ei opiskelijat tai eläkeläiset hoida, suon tehyläisille irtisanomisensa koska kyllähän synnytyslääkärin on osattava hoitaa homma kotiin:) ja jos joku tulee urputtamaan että ei lääkärit jouda tekemään sitä tai tätä tai tuota tai jotain niin ei haittaa-mies lähtee mukaan vaikka haastamaan sairaalan oikeuteen...

Siellä voi olla joku muukin vaatimassa synnytyslääkäriä juuri samaan aikaan ja voi olla, että synnytyslääkäri onkin ihan jossain toimenpiteessä, sektiossa tai jossain muussa. Ei se vaan mene ihan noin, että sitten haastetaan oikeuteen sitä ja tätä. Enemmän luotan kokeneeseen kätilöön kuin synn.lääkäriin, joka ei normaaleja ulosauttoja hoida normaalisti.

Enemmän luotan kokeneeseen kätilöön kuin synn.lääkäriin, joka ei normaaleja ulosauttoja hoida normaalisti.

Minä kans! Mutta entäs jos siellä ei ole kätilön kätilöä. Mulla laskettu aika marras/joulukuussa.

Ei irtisanomisia voi tulla, ihan oikeasti. Synnyttäjät on niin iso joukko, eikä voida kyllä yhdenkään vauvan/äidin henkeä uhrata sillä, että synn.lääkärit ei tod. ehdi hoitaa ihan jokaista synnyttäjää... onhan siinä synnytyksen hoidossa paljon muutakin kuin ulosauton hoitaminen. Kivunlievitys, ctg:n otto, tipat jne.jne., mistä lääkäreillä ei ole hajuakaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja sitruuna:
Ei irtisanomisia voi tulla, ihan oikeasti. Synnyttäjät on niin iso joukko, eikä voida kyllä yhdenkään vauvan/äidin henkeä uhrata sillä, että synn.lääkärit ei tod. ehdi hoitaa ihan jokaista synnyttäjää... onhan siinä synnytyksen hoidossa paljon muutakin kuin ulosauton hoitaminen. Kivunlievitys, ctg:n otto, tipat jne.jne., mistä lääkäreillä ei ole hajuakaan :)

Näin luulis. Mutta mistä niille sairaanhoitajille ne vaaditut rahat sitten revitään, joita ne on vailla? Eilen tuli radiosta, että Ruotsi varautuu kolmen sairaalan voimin siihen, että sinne voidaan lähettää esim. tehohoitoa tarvitsevia suomalaisvauvoja, jos täällä ei hoideta. Kuulosti pelottavalta.

No juu, eihän se mitään maksa, jos vauvoja tai muita potilaita Ruotsiin lähetellään... Nyt koitetaan vaan rauhoitella väestöä sillä, että tämä homma on ihan hallinnassa, vaikkei oikeasti ole muuten, kuin jos sopuun päästään ja irtisanomisia ei tule.

Aikaisemminhan kuullosti siltä, ettei hoitajia sairaaloissa tarvitakkaan, lääkärithän tekee kaikki vaativat työt. No joo, lapsia on syntynyt ja syntyy ilman lääkäreitä, sairaaloita ja kivunlievityksiä ympäri maailmaa. Palataan nyt vain ajassa takaisinpäin, jolloin vauvat synnytettiin saunassa naapuriämmin auttaessa

No juu, eihän se mitään maksa, jos vauvoja tai muita potilaita Ruotsiin lähetellään... Nyt koitetaan vaan rauhoitella väestöä sillä, että tämä homma on ihan hallinnassa, vaikkei oikeasti ole muuten, kuin jos sopuun päästään ja irtisanomisia ei tule.

Niin kai. En mä henk.koht. mitenkään paniikissa ole, mutta muutenkin kun on pitkä matka synnyttämään ja muitakin vaikeuksia silloin esim. lastenhoidon kanssa, niin ei tää ylimääräinen stressikään kivaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikaisemminhan kuullosti siltä, ettei hoitajia sairaaloissa tarvitakkaan, lääkärithän tekee kaikki vaativat työt. No joo, lapsia on syntynyt ja syntyy ilman lääkäreitä, sairaaloita ja kivunlievityksiä ympäri maailmaa. Palataan nyt vain ajassa takaisinpäin, jolloin vauvat synnytettiin saunassa naapuriämmin auttaessa

Vaan mistäpä se auttava ämmä sitten tonne meidänkin saunaan löytyisi...
No, ymmärsin kyllä huumorisi.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Niin kai. En mä henk.koht. mitenkään paniikissa ole, mutta muutenkin kun on pitkä matka synnyttämään ja muitakin vaikeuksia silloin esim. lastenhoidon kanssa, niin ei tää ylimääräinen stressikään kivaa ole.

Ihan ymmärrettävää :) Ei Suomen valtio/kunnat voi päästää tilannetta siihen pisteeseen, että hoitajat marssii pois. Ei päiväksikään.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:

ja annetaan viestiä hoitajille: lällällää, mepä pärjätäänkin ilman teitä

noniin, tulihan sieltä kommenttia ettei lääkärit ehdi, osaa tms. mutta pointti kun onkin ettei minua kiinnosta ovatko muualla, muissa tehtävissä tms. jos ei rahaa hoitajille löydy (mutta lääkäreille kyllä löytyy) niin silloin voi olettaa että sairaalalla rahaa järjestää useampi lääkäri hommiin:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menkää Ruotsiin lomaileen la:n lähestyessä ja olette lähellä synnytyssairaalaa jossa hoitohenkilökuntaa. Ei teitä poiskaan voi käännyttää

Et taida itse olla synnyttämässä lähitulevaisuudessa?

Ei se silti muuta sitä asiaa, ettei ne lääkärit ihan oikeasti osaa hoitaa synnytyksiä samoin kuin kokeneet kätilöt. Että parempi vain toivoa, että hoitajille rahat järjestyvät. Lääkärit saattavat sitäpaitsi olla ihan oikeasti hoitajien puolella palkkakiistassa, koska tietävät, mihin hoitajia tarvitaan :)

en usko että ovat hoitajien puolella palkkakiistassa, useimmat tuntemani yksilöt kun ainakin pitävät hoitajia alempaan kastiin kuuluvina jätemyllyinä...ja hyväntahdon eleenähän olisivat voineet vaatia omalle ammattiryhmälleenkin 30e korotuksen mutta saivat taas vaihteeksi 20 kertaisena...
ja ahneet p_:t kun laskuttavat hoitajien tekemästä työstä...mutta sehän ei tähän ketjuun kuulu:)