rota rokote vauvalla kova nuha ja yskä, voiko ottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jasmin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jasmin"

Vieras
Vauvalla 10vko kova yskä ja nuha. Kuumetta ei ole ja lääkärissä käytiin katsoo korvat ja keuhkot että on ok. Eli kotiseurannalla mennään toistaiseksi.

Ens viikolla pitäisi ottaa rota-rokote. tietääkö joku voiko sen ottaa flunssan aikana? onko kukaan ottanut? Kuitenkinkin vauvalla on ihan kunnon flunssa eikä vain vähän nuhaa. rota kai pitäisi ottaa viimestään 12 viikon iässä..

Unohdin kysyä lääkäriltä asiaa...

En antais rokottaa. Ensinnäkin flunssa on jo rasite vauvan elimistölle, rokote olisi lisärasite. Toiseksi, rota-rokotuksesta voi tulla rajujakin sivuoireita, joita ei mielellään soisi jo kipeällä vauvalle.

En usko että terkka edes suostuu laittamaan. Kannattaa kuitenkin kysyä tietenkin milloin voitte sen käydä laittamassa, siis kun yskä loppunut ? tm. Jos nenä valuu pelkästään niin se ei enään haittaa, jos ei ihan tukkossa ole niin sitten varmaan taas arvio erikseen, mut kysy terkalta se kyllä tietää :)

[QUOTE="qwerty";29695964]Ei oteta! Eikä Noin nuhaista lasta viedä neuvolaan!!
Sinne viedään vain terveet lapset![/QUOTE]

Täh? Nuhaista ei saa viedä neuvolaan?

[QUOTE="V ieras";29696360]Täh? Nuhaista ei saa viedä neuvolaan?[/QUOTE]

Kova yskä ja nuha on kyllä sellaiset, että jos vanhemmilla on yhtään järkeä päässä niin siirtävät neuvola-aikaa. Neuvolassa nimittäin käy myös niitä ihan pieniä vauvoja.

Muista piittaamattomat vie tosiaan ne räkätautisetkin joka paikkaan, kun mitäpä se haittaa kun heidän lapsillaan se tauti jo on.

Kova yskä ja nuha on kyllä sellaiset, että jos vanhemmilla on yhtään järkeä päässä niin siirtävät neuvola-aikaa. Neuvolassa nimittäin käy myös niitä ihan pieniä vauvoja.

Muista piittaamattomat vie tosiaan ne räkätautisetkin joka paikkaan, kun mitäpä se haittaa kun heidän lapsillaan se tauti jo on.

No sillä ihmettelin kun pari kertaa olen neuvolaan soittanut, että meillä ollaan räkätaudissa, niin silti on saatu lupa tulla varatulle ajalle. Ajattelin, että on sitten ihan yleistä sen nuhaisen lapsen kanssa neuvolareissut hoitaa. Vesirokkoisen kanssakin kävin, kun terkkari itse pyysi.
Onko meillä sit niin pieni neuvola vaan, harvemmin siellä on muita vuoroaan odottamassa samassa tilassa.

[QUOTE="V ieras";29696425]No sillä ihmettelin kun pari kertaa olen neuvolaan soittanut, että meillä ollaan räkätaudissa, niin silti on saatu lupa tulla varatulle ajalle. Ajattelin, että on sitten ihan yleistä sen nuhaisen lapsen kanssa neuvolareissut hoitaa. Vesirokkoisen kanssakin kävin, kun terkkari itse pyysi.
Onko meillä sit niin pieni neuvola vaan, harvemmin siellä on muita vuoroaan odottamassa samassa tilassa.[/QUOTE]

Vesirokkoisen kanssa neuvolassa?? Mitvit?! Minäpä kyllä ilmottaisin tuollaisesta terkasta hänen pomolleen, ei tuo voi olla oikein.

Yhteistyössä