Roskishaamu Kp 21/29, raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva pallomaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva pallomaha

Vieras
Tein aamulla varuilta testin, vaikka menossa on vasta kp 21/29, huomenna nimittäin "joudun" ehkä ottamaan muutaman siiderin. Negaahan se näytti silloin aamulla, mutta nyt n. 5 tuntia myöhemmin meni vilkaisemaan tikkua laittaessani sitä roskiin ja haamuhan siihen oli ilmestynyt. Kaiken kukkuraksi vessassa käydessä tuli pientä ruskeaa vuotoa paperiin, joka voisi ajankohdan mukaan olla kiinnitymisvuoto. Olen mittaillut huvikseni myös lämpöjä, jotka alkuviikon pysyttelivät aavistuksen koholla 36,5 tuntumassa. Eilen aamupäivän 36,5 lämmöt laskivat yhtäkkiä iltapäivällä 35,7 tienoille, noustakseen jonkun ajan päästä 36,8 tuntumaan. Kiinnittyessähän lämmöt saattavat laskea yhtäkkiä dramaattisestikin, mutta nousevat sitten takaisin hieman koholleen. Tällä hetkellä lämpö on tasan 37, eli enemmän kuin alkuviikolla missään vaiheessa.

Eli mitäkähän tässä nyt sitten pitäisi ajatella? Periaatteessahan edes roskishaamua ei voi tulla ellei hormoneja ole veressä edes sitä häviävän pientä määrää. Olen koko ajan myös hieman aavistellut raskautta, sillä alavatsa on ollut tutusti kipeä (kuten esikoisen kanssa), myös aamukahvi on jäänyt käytännössä juomatta vaikka yhä uskollisesti otan sitä kuppiin, ja olenpa joutunut useasti oksentamaankin (sitä ei 1. raskaudessa tapahtunut). Vatsa on myös järjettömän turvoksissa, joten näytän valehtelematta siltä kuin odottaisin.

Tiedän kyllä että näin aikaisin testattu oikeakin plussa voi olla vain seurausta kemiallisesta raskaudesta, eli siis alkio on olemassa mutta varsinainen raskaus ei ole päässyt jatkumaan kiinnittymisen epäonnistuessa. Mutta tulisiko silloin myös vuotoa?

Viikot olisi nyt vasta 2+5 eli siis käytännössä ei mitään, mutta silti en voi olla miettimättä että ollaanko sitä nyt todella jälleen elämää tekemässä! Nyt en enää myöskään tiedä miten menetellä huomisten juhlien suhteen, sillä vaikka mahdollinen alkio onkin vielä täysin turvassa omassa maailmassaan vielä muutaman viikon, niin mahdollinen keskenmeno tai raskauden loppuminen kyllä painaisi mieltä paljon enemmän jos olisin juopotellut tämän epätietoisuuden aikana. Siis arvon ellit, neuvoja kaivataan! :/

Testeissähän lukee, että ns vaikutusajan jälkeen testin omat väriaineet voivat rueta sekoittumaan ja testi saattaa rueta näyttämään plussaa vaikka ei raskaana olisikaan. Testihän on luettavissa n 10min sen jälkeen kun se on tehty ja sen jälkeen tulos ei ole enää luotettava. Sinuna tekisin uuden testin, tosin ei ne vielä välttämättä mitään näytä kun et ole myöhässäkään. Voi hyvin olla kiinnitysvuotoakin, mutta mulla kaikki menkat alkaa tiputtelulla. Plussaonnea :)

Ja lisäys vielä, että vaikka ottaisit huomenna perskännit niin sillä ei olisi mitään vaikutusta mahdollisen alkioon, koska verenkierto yhdistyy vasta viikolla 6.

Tein Aconin 10 testin, ja siinä tosiaan sanottiin ettei testiä enää pidä tulkita 10min päästä, mutta syytä siihen (esim. värien sekoittuminen) ei mainittu. Viiva kuitenkin on selkeästi sen T:n kohdalla siinä missä plussaviivankin pitäisi olla, joten tiedä häntä... Ja todellakin, uusi testi tässä vaiheessa tuskin antaisi sen kummempaa tulosta, eli pitää malttaa odottaa että hormonit nousevat (tai ovat nousematta). En kyllä suosittele kenellekään näin aikaista testausta, miten ihmeessä maltan nyt odottaa ensi viikkoon?!

Moi!
Itse useammillakin merkeillä testanneena, niin kyllä niihin on järjestään ilmestyny ne roskis haamut, joten ei niitä kannata uskoa.

Uusi testi vaan kehiin, jos menkkoja ei kuulu.

Onko sun pakko juoda niitä muutamaa siideriä bileissä? Voithan vedota johonkin antibioottikuuriin tms. Itse en ottaisi mitään riskejä vaikka tiedän ettei juominen tuossa noin aikaisessa vaiheessa vaikuttaisi mutta kuitenkin. Ja jos kerran noita oireitakin on! Minäkin arvelin jo viikkoa aikaisemmin että raskaana taas ollaan juuri noista menkkamaisista kivuista joita oli myös esikoisen kohdalla juuri viikkoa ennen kuin menkkojen piti alkaa. Enkä ole koskaan testiä turhaan tehnyt ;). Toivotaan että testi näyttää vahvaa plussaa sitten ensi viikolla, koita malttaa vaikka tiedän kokemuksesta ettei se helppoa ole ;)

Kyllä niitä roskishaamuja tulee vaikka minkäänlaista mahdollisuutta raskauteen ei olisikaan (alkuperäisen "tieto" siitä että roskishaamua ei voi tulla jos ei jotain ole tapahtunut on siis VÄÄRÄ). Testien väriaineet voivat sekoittua mutta suurin syy on virtsan valkuaisaineet, joihin testiaine hitaasti, viiveellä reagoi. Lisäksi siinä testissä on luonnollisesti sitä ainetta, joka reagoisi hcg-hormoniin juuri siinä oikeassa kohdassa ja se voi kuivuttuaan vaihtaa väriä.

Toki on mahdollista että raskaus on alkanut, mutta se voi ihan hyvin myös päättyä ja tulla täysin normaaleina menkkoina.

Kyllä tuossa vaiheessa vois ihan hyvin ottaa muutaman siiderin tai vaikka enemmänkin. Itse pidän noin aikaista testailua aika turhana ja suoraan sanottuna lähes huvittavana, mutta jokainen tavallaan..

Jatkan vielä noista lämmöistä. Ensinnäkin lämpömenetelmä on tosi herkkä ja toisekseen lämmöt pitäisi mitata vain aamulla. Jos aamupäivällä ja iltapäivällä on eri lukemat, niin eihän se ole mikään ihme eikä kerro sinänsä mistään.

Totta kai on mahdollista olla raskaana, mutta noiden aavistusten perusteella tuntuu, että "oireet" ovat aika hakemalla haettuja koska nimenomaan tahdotaan olla raskaana.

Mäkään en kyllä tajua, minkä takia pitää testata jo tossa vaiheessa, kun testissä nimenomaan lukee (ainakin niissä, mitä itse olen käyttänyt) selvällä suomen kielellä, että testin voi tehdä JO sinä päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa. Siinä ei lue, että testin voi tehdä jo viikkoa ennen kuukautisten odotettua alkamispäivää. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Testaaminen on sitäpaitsi käytännössä ihan turhaa, kun plussan ei kuitenkaan tuossa vaiheessa pitäisi vielä näkyä. Turhaan hukkaat rahasi ja turhaan ylipäänsä mietit asiaa. Viikon päästä voit sitten testata ja miettiä asiaa uudestaan.

Koita ottaa rennosti ja juo huomenna sitä siideriä niin paljon, kun mielesi tekee. Ehdit kyllä olla sitten 9 kuukautta juomatta:)

Alkuperäinen kirjoittaja mmma:
Mäkään en kyllä tajua, minkä takia pitää testata jo tossa vaiheessa, kun testissä nimenomaan lukee (ainakin niissä, mitä itse olen käyttänyt) selvällä suomen kielellä, että testin voi tehdä JO sinä päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa. Siinä ei lue, että testin voi tehdä jo viikkoa ennen kuukautisten odotettua alkamispäivää. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Testaaminen on sitäpaitsi käytännössä ihan turhaa, kun plussan ei kuitenkaan tuossa vaiheessa pitäisi vielä näkyä.

Niin, osaan kyllä lukea selvää suomen kieltä.

Testauksen syynä oli kuitenkin myös takaraivoon hiipinyt pelko että raskaus on päässyt alkamaan jo edellisestä kierrosta, oireet kun ovat olleet niin vahvat. Siinä tapauksessa ei enää olisi missään nimessä voinut juoda, joten hyvä tietää että raskaus on mahdollinen aikaisintaan tästä kierrosta. En usko että voin kuvitella kaikkia tuntemuksia ja eteenkään oksentelua, joka on jopa herättänyt yöllä soittamaan Norjaan, eikä kyseessä ole siis vatsatauti.

Siinä olin kyllä tosiaan väärässä että testi reagoisi ainoastaan raskaushormoneihin, sillä en ole koskaan mistään kuullut/lukenut että myös virtsan valkuaisaineet voivat saada testiaineet reagoimaan. Tämä tieto itse asiassa helpotti tuskaa, sillä roskisplussa muuttuu sen valossa vähemmän plussaksi myös ajatuksissa.

Muuten, esim Liberovaippojen sivuilla sanotaan että testin voi tehdä jo 9-10 päivän päästä ovulaatiosta, ei siis vasta menkkojen jäädessä pois. Hormonitasothan alkavat kasvamaan heti kiinnittymisen jälkeen, ja omani ainakin viime kerralla nousivat lujaa ja nopeasti,. Testeissä toki on eroja, mutta omani oli markkinoiden herkin, joten siinäkin mielessäkin hommassa oli sentään joku juju.

Mutta tällä erää ei auta muu kuin unohtaa koko asia ainakin viikonlopuksi, ja miettiä näitä juttuja ensi viikon puolella. Hyvää viikonloppua!

Hei "Tuleva pallomaha"

Toivottavasti tärppää, pitkältä tuntuu odotus kierron viimeisinä päivinä mutta aikanaan selviää..

Kaikkea hyvää ja plussatuulia. :)

Kuinka uskoit mahdollisen raskauden eds näkyvän, jos kiinittyminenkin mielestäsi tapahtui vasta samana päivänä ajoituksen ja vuodon takia? Ei hedelmöittyminen testissä kuitenkaan näy, vaikak tarkkoja ovatkin nämä nykyajan testit. Kiinnittymisen jälkeen hormonitasot alkavat vasta reagoimaan, kuten itsekin mainitsit. Alavatsatuntemuksiakaan ei voi olla (raskaudesta johtuvia), ennenkuin alkio on kiinnittynyt, siis, jos tunnistit ovulaation normaaliin aikaan. Kiinnittymisestähän sitten voi nipistelyä tulla tms.

Itse halailin pönttöä "varmasti raskaana" monta kertaa yrityksen aikana, joten kyllä keho pystyy järkkäämään vaikka minkalaisia oireita, jos mieli haluaaa!

tsemppiä plussan odotteluun !

Täältä löytyy yksi, jonka ainut kokemus roskishaamusta on ollut tässä meneillään olevassa raskaudessa.
Pitkäkiertoisena olin tekemässä VARMAA NEGAA, siis kierronvarmistustestiä sellaisena ajankohtana, jolloin olin varmasti saamassa negan. Testaus tapahtui tyyliin: No niin, noinhan se näyttää kuten pitääkin, negaa. Testi jäi siihen paikoilleen ja vasta pitkän ajan päästä muistin sitä roskikseen kiikuttaa. Ja siinä siis näkyi aivan hailakka haamu. Ovulaatiosta oli tuossa vaiheessa 3-4vrk. Tämä selvinnyt jälkeenpäin ULTRISSA. Itse luulin tietysti ovulaation olleen jo aikaisemmin, koska kiertopäivät totuttuun tapaan olivat jo reippaasti yli 20 :-/ 9vrk ovulaatiosta näytti jo kunnon plussaa.

Tsemppiä ja plussatuulia!

Yhteistyössä