Lämpö laski liian aikaisin oviksen jälkeen ilman menkkoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Monessa kierossa oon mittaillut lämpöjä,mutta nyt oon kyllä kysymysmerkkinä.Mulla on alkukierrosta lämmöt 36.4,ja niin ne oli nytkin. Kp.21 mittasin 36,5 ja siitä ne alkovat nousta,joten päättelin ovulaation tapahtuneen.Vielä kp.29 ne olivat 36,7,mutta kp.30 vain 36,5.
Kp.31 ne laskivat jo normaaliin 36,4:jään.
Tässä kierossa mulla oli lämmöt koholla siis vain 8 päivää (en siis laske kohonneeksi lämmöksi noita kahta 36,5 lukemaa,kun nousu on vain 0,1 astetta).
Mitään vuotoa ei ole tullut.Itse olin ajatellut,että menkat alkaisi aikaisintaan kp.34,eli ylihuomenna,kun tulee 2 viikkoa siitä,kun lämmöt olivat tuon 36,4 ennen kuin lähtivät nousemaan.
Netistä olen lukenut,että jos lämpö laskee ennenaikojaan,voi olla keltarauhasen toiminnassa häikkää,mutta mä ymmärsin että siihen liittyy myös tiputteluvuotoa ennen varsinaisia menkkoja.
Mulla kun ei sellasta ole.
Osaisiko joku ystävällinen sanoa,mistä voisi olla kyse? En usko raskauteenkaan,kun ei kai sillonkaan lämmöt kuulu heti laskea.

Aika pientä tuo lämmön vaihtelu on ollut. Itselläni aikoinaan kun tärppi tuli oli lämmöt yli 37 astetta, alkukierrossa lämmön ollessa n.36,5. Ja sellaista se on ollut normikierroissa muutenkin, mutta vuodon alkaessa lämpö romahtanut taas alas.

Voihan olla ettei ovista ole tapahtunut sulla kunnolla ollenkaan....

Veikkaan myös ap:n tekstin perusteella, ettei ovulaatiota edes tapahtunut. Lämmöt ovat muutenkin kyllä herkkä menetelmä, ei ne yksinään oikein kerro mitään.

Mutta eikös vähempikin lämmönnousu riitä? Muistan lukeneeni,että ovulaation jälkeen lämmönnousu on 0,25-0,50 astetta.Lisäksi muutamassa kierrossa kun olen käyttänyt ovistikkuja,plussa on tullut.Lämpö ei kuitenkaan koskaan ole ollut mitään 37 luokkaa,vaan korkeintaan 36,8.

Eihän se lämpö kaikilla ole sama, tärkeintä että se nousee sinun alkukierron lämmöistä juuri riittävästi. Ja se riittävä on vähintään 0,5. Jospa et vain tässä kierrossa ovuloinut?

Itselläni tehtiin aikoinaan kierron kartoitus 2 kertaa. Ensimmäisessä kierrossa ovisplussa, mutta lämmöt sahasivat ja laskivat liian nopeasti. Ultran ja verikokeen mukaan ovista ei tapahtunut. Toisessa kierrossa ovisplussa, lämmöt toimivat ihanteellisesti niin kuin pitääkin, ultra ja verikoe todisti oviksen tapahtuneen. Minulla toimi siis ainakin oppikirjamaisesti niin.

Ovisplussahan ei takaa ovulaatiota, silloin vain lh-taso nousee mutta rakkula voi jäädä puhkeamatta.

Toisaalta on ihan yhtä mahdollista että ovuloit, lämmöt ovat niin heikko ja herkkä menetelmä todeta asioita, että siihen ei kannata luottaa.

No,ehkä sitä ovista ei sitten tapahtunut,tai jos se ei tapahtunutkaan kunnolla tässä kierrossa.Harmi kun en tikuttanut tässä kierrossa.Sillon kun tikutin,ja mittasin noita lämpöjä,niin kyllä mullakin oli sellanen kierto,että se meni ihan oppikirjan mukaisesti niin,että lämmöt laskivat vähän ennen menkkoja.
Kiitos vastanneille,ja jos jollakin vielä on omakohtaista kokemusta,niin lueskelen mielellään edelleen vastauksia.

Muistelisin jostain lukeneeni, että lämpö nousee 0,5-1 asteen verran oviksen jälkeen, joten en kyllä noin pienillä lämpötila vaihteluilla vielä ovikseksi laskisi ja kuten ovuloimaton jo sanoikin, niin ne ovistikkujen plussatkaan ei tarkoita, että munasolu olisi lähtenyt liikkeelle. Tikut tosiaan mittaa LH tasoa joka on huipussaan kun rakkula puhkeaa, rakkulat ei välttämättä aina sisällä munasoluja...

Yhteistyössä