Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Avomaankurkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Avomaankurkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Surullista.
Ihmisillä ei ole rahaa eikä paikkaa. Se johtaa rikoksiin yms.
Jotain pitäisi tehdä.
Samaa mieltä. Mutta mitä? Luku- ja kirjoitustaidottomana, kielitaidottomana ja vailla mitään ammatillista koulutusta töitä on aika mahdotonta Suomesta saada. Marjanpoimintaa lukuunottamatta.
Musta on surullista, jos nämä ihmiset kuvittelevat Suomen olevan sellainen maa, jossa vielä tänä päivänä olisi jotain työtä heidän kaltaisilleen ihmisille.
Nykyään siivoustyöhönkin vaaditaan koulutus. Joku tuossa artikkelissa mainitsi, että voisi toimia autonkuljettajana. Pelkkä ajokortti ei kuitenkaan riitä, sillä meillä ei ole sellaista autonkuljetustyötä, jossa pelkkä ajaminen riittäisi. Suomessa työ kuin työ alkaa olla niin teknistynyttä tai muutoin edellyttää muutakin kuin yhden asian osaamista, ettei töitä yksinkertaisesti ole. Ja sitten vielä tämä työllisyystilanne muutenkin.
Oma ryhmänsä noissa kerjäläisissä on ne, jotka todellisuudessa eivät ole niin köyhiä, että täällä leipäänsä kerjäisivät.
Näille ihmisillehän on Romaniassa valehdeltu, että Suomessa on työtä ja sitä saa helposti. Romanit on siellä ihan pohjasakkaa ja heistä halutaan päästä eroon. Näiden ihmisten tilannetta tai oloa ei paranna yhtään vihamielisesti suhtautuvat ihmiset Suomessa.
Sinähän voisit hyvänä ihmisenä majoittaa ja syöttää nämä mannet.
Niin juuri. Mitään kunnon keskusteluahan tästä aiheesta ei saa aikaiseksi, koska löytyy kaltaisiasi rasisteja, jotka eivät oikeasti tiedä mistään mitään. Ainut motiivi käydä kommentoimassa täällä on tietämättömyys ja suvaitsemattomuus. Ja se, ettei omassa elämässä ehkä mene niin hyvin, niin syytetään siitä sitten vaikka Romanian romaneja.
Kerro sinä vuorostaan mitä se on sulta pois, jos täällä on porukka joilla menee elämässä huonosti?
Heti heilahti leimakirves
Olette te suvaitsevaiset jotenkin lapsellista porukkaa. Mä en kestä katella aikuisia ihmisiä jotka eivät halua tehdä työtä vaan joka helvetin kadunkulmassa. Ja sit kaltaisesi hyödylliset idiootit syyllistävät minua näiden mustalaisten tyhmyydestä ja laiskuudesta.
Sitä leimakirvestä taisi joku kyllä heilautta ennen mua
Matkustelisit vähän, niin tajuaisit jotain erilaisista kulttuureista ja tavoista. Nää kerjäläiset tulee roomalaiskatolisesta maasta. Tähän uskontoon liittyy polvilteen anelu ja rukoilu.
Fakta on se, että nämä ihmiset ei Suomesta työtä saa. Luuletko sä edelleenkin, että ne huvikseen kerjää, tyhmyyttään?
Tajuatko miten eri lähtökohdat ja mahdollisuudet sulla on ollut elämässä kun synnyit Suomessa, etkä Romanian romaniksi? Tällä asialla ei ole paljoakaan tekemistä tyhmyyden tai laiskuuden kanssa.
Toi, että sä sanot, että "pellen näköisinä istuvat polvillaan..." kuulostat todella white trashilta.