romaanilapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
oli tänää mun lapsen kanssa samassa hoitopaikassa,ilmeisesti 3-4 päivää viikossa ovat.
Ei siinä mitään mutta ihmetys oli suuri kun taksi kävi ne viemässä kotiin!! ja taksilla kuulemma tulevatkin
Ja mun mielestä niillä vanhemmilla kuiteski mersu on(en ole ihan varma).
Luultavasti sosiaalihuollon tukitoimena laitettu hoitoon että päivät edes lapsista huolehditaan.
Ja ievät kaukana hoitopaikasta asu,noin 1 km matkaa

kiinnitin huomioni kirjoituksen viimeisiin riveihin eli kirjoitit että että luultavasti sosiaalihuollon tukitoimen alaitettu lapset päivähoitoon että päivät edes lapsista huolehditaan aika mielenkiintoinen komennti nimittäin itselläni asuu romani pariskunta naapurissa ja heillä noin 6 vuotias poika koskaan en ole heidän lastaan nähnyt ilman isää tai äitiä ulkosalla saati sitten että he muuten laiminlöisivät lapsensa hoitoa olen sitä mieltä että meidänkin talon pihanmaalla olen useinkin törmännyt ihan meidän valkolaisten lapsiin jotka istuvat hiakkalaatikon reunalla ja itkevat kun äiti sisällä vaan ryyppää ja rällästää ja isä käy vieraissa muuta en romaneista tiedä mutta sen että lapsensa hoitavat kyllä eli eiköhän katsota jokainen peiliin enneku aletaan puhumaan

hei olen 5 vuotiaan pojan äiti poikani käy kerhoa jossa on romani lapsi samassa ryhmässä poikani kanssa jonkun verran olen sivusta seurannut kun he tuovat ja hakevat tytärtään kerhosta tyttärelle on vielä hieman vaikeaa jäädä kerhoon ja monesti siinä itkukin pääsee mutta ei anoastaan lapselta vaan yhtä useasti äiti sinne kyyneleet silmissään lapsensa jättää ja usein olen kuullut kun kerho täti vaan neuvoo äitiä jättäämään tyttären kerhoon taakseen katsomatta ja näen kuinka se sattuu lapsen äitiä silti hän haluaa lapsestaan sosiaalisen ja ymmärtää että on lapsen parhaaksi käydä kerhoa ja täten valmistautua koulumaailmaan sitten eräs toinen tapaus noin 7 vuotta sitten naapurissani asui eräs vanhempi romani pariskunta heillä oli aikuinen poika joka ei enään asunut kotona usein tämän vanhemman rouvvan kanssa keskusteltiin ja aina hän puhui lapsestaan milloin oli ylpeä hänestä milloin oli huolissaan hänesta ja kun poika kävi kotonaan oli aina äidillä ruoka lämpimänä lapselleen lapsella oli aina koti mihin tulla vaikka olikin täysi ikäinen usein se meillä tahtoo jäädä se huolehtiminen siihen kun lapsi´täyttää 18v sitten täytyy pärjätä omillaan romani vanhemmat kantavat huolta ja auttavat lastaan myös silloin kun ikää on yli 18 v toki voi myös olla poikkeuksia en heitä sen paremmin tunne mutta sallitaan ne poikkeudetkin onhan niitä meissäkin tavallisissa tallaajissakin ja ennenkuin spekuloida sen enenpää mietippä hetki MILLON OLET LUKENUT LEHDESTÄ UUTISEN ROMANI ÄITI TAI ISÄ KÄYTTI LASTAAN SEKSUAALISESTI HYVÄKSEEN MINÄ EN KOSKAAN KUN TAAS JOKA TOINEN PÄIVÄ SITÄ TEKEE MEIKÄLÄISET että se siitä lapsen rakkaudesta äläkä sano että tuskin uutisessa mainitaan sanaa romani tiedät itsekkin että varmasti mainitaan jos esim jokin tappelu tai jokin muu missä romanit syyllisiä aina mainitaan että romanit tappeli näin se vain on

No, jos ne osaa oikein vaatia? Tai jos ne maksaakin itse ne taksi kulut? Voi olla että vaikka kehityksen takia ovat siellä hoidossa eikä aina mahdollisuutta itse kuskata niin ovat saanneet sen kyydin.
Tuntuu että ne ei ole niin aktiivisesti tuomassa niitä lapsia kouluun, niin hyvä jos ovat saanneet sen kyydin jo sinne päiväkotiin.

mitä ihmeellistä on jos romani lapsi saa taksi kyydin kouluun vaikka olisi sitten uusi mersu pihassa meillä ainakin taksi kyyti kouluun määräytyy kilometrien mukaan ei sen mukaan minkä auton lapsen vanhemmat sattuu omistamaan aika naurettavaa eiköhön suurin osa koulualisten vanhemmist aomista auton nykypäivänä miksi siis moinen haloo jos romani lapsi taksilla kouluun

Yks naapuri nyt ei paljon kerro siitä miten yleisesti romanilapsista huolehditaan, mutta heillähän on tosi tiivis perheyhteisö joten luulisi että lapsista pidetään huolta hyvin. Enpä ole tosiaan itsekään milloinkaan nähnyt otsikoita missä olisi romanilapsia vanhemmat jotenkin satuttaneet, käyttäneet hyväkseen, laiminlyöneet tms. Ja todellakin uutisissa mainitaan aina että "kyseessä oli ulkomaalaistaustainen henkilö" tai romani.

mitä ihmettä kaikkeen sitä ihminen törmää kun vanhaksi elää eli jos ramani lapsi saa koulu kyydin taksilla niin se tuntuu sinusta että vanhemmat ei tuo lapsiaan niin akvtiivisesti kouluun eli näinkö sitten myös meidän valkolaisten kohdalla joiden lapset saa taksi kyydin kouluun te olette naurettavia

Eiköhän tässä päde ihan samat asiat kuin muillakin. Jotkut vanhemmat huolehtivat lapsistaan ja jotkut ei. Ei väliä syntyperällä, kielellä, kulttuurilla jne. Löytyy omasta suvustani sekä valkolaisia että romaneja. Se kuka itse synnitön heittäköön ekan kiven. Ja jos uskot että tiesi on ainoa oikea niin olet eksynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan :
mitä ihmeellistä on jos romani lapsi saa taksi kyydin kouluun vaikka olisi sitten uusi mersu pihassa meillä ainakin taksi kyyti kouluun määräytyy kilometrien mukaan ei sen mukaan minkä auton lapsen vanhemmat sattuu omistamaan aika naurettavaa eiköhön suurin osa koulualisten vanhemmist aomista auton nykypäivänä miksi siis moinen haloo jos romani lapsi taksilla kouluun

ap:n jutussa oli kyllä että hoitoon ja 1 km matkaa

Yhteistyössä