Rokotutatko lapsesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytönjapojanmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olen ottanu paljon selvää rokotteiden haittavikutuksista ja olen tullut vakaaseen päätökseen, ettei meil oteta rokotuksia. maailmalta ei löydy yhtäkään lippulappusta, jossa lääketehtaat olisivat allekirjoittaneet sen, että rokootteet oikeasti toimisivat. haittoja tulee ihan kauheasti. pahimmat ovat ihmisen kuolema ja tai sit juuri se tauti puhkeaa, jota vastaan rokotetaan. :( käytän paljon maalaisjärkeänikin tässä asiassa. mm. sellainen esimerkki, et eräässä maassa ei ollut koskaan tavattu yhtäkään (muistaakseni) tuberkuloositapausta, mut siel alettiin silti rokottaan ihmisiä sitä vastaan, niin jo alkoi tulla tautitapauksia. yms.. lasten sairaudet lisääntyneet valtavasti. nykyään on harvinaista, jos on sellainen lapsi, jolla ei o le yhtäkään korvatulehdusta. ennen sekin oli harvinaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja IllanHämy:
olen ottanu paljon selvää rokotteiden haittavikutuksista ja olen tullut vakaaseen päätökseen, ettei meil oteta rokotuksia. maailmalta ei löydy yhtäkään lippulappusta, jossa lääketehtaat olisivat allekirjoittaneet sen, että rokootteet oikeasti toimisivat. haittoja tulee ihan kauheasti. pahimmat ovat ihmisen kuolema ja tai sit juuri se tauti puhkeaa, jota vastaan rokotetaan. :( käytän paljon maalaisjärkeänikin tässä asiassa. mm. sellainen esimerkki, et eräässä maassa ei ollut koskaan tavattu yhtäkään (muistaakseni) tuberkuloositapausta, mut siel alettiin silti rokottaan ihmisiä sitä vastaan, niin jo alkoi tulla tautitapauksia. yms.. lasten sairaudet lisääntyneet valtavasti. nykyään on harvinaista, jos on sellainen lapsi, jolla ei o le yhtäkään korvatulehdusta. ennen sekin oli harvinaisuus.

Sama juttu itsellä että olen tutkinut asiaa, siksi vastasinkin etten koe siitä olevan mitään hyötyä.

"vuonna 2002 maailmassa kuoli 1,4 miljoonaa alle viisivuotiasta lasta sairauksiin, jotka olisi voitu estää järjestelmällisillä rokotusohjelmilla. Määrä on 14 prosenttia kaikista alle viisivuotiaiden kuolemantapauksista.[8] Rokotusohjelmista huolimatta maailmassa kuoli vuonna 2002 noin 57 miljoonaa ihmistä sairauksiin, jotka olisi voitu estää rokotuksilla"

Alkuperäinen kirjoittaja WHO:n mukaan:
"vuonna 2002 maailmassa kuoli 1,4 miljoonaa alle viisivuotiasta lasta sairauksiin, jotka olisi voitu estää järjestelmällisillä rokotusohjelmilla. Määrä on 14 prosenttia kaikista alle viisivuotiaiden kuolemantapauksista.[8] Rokotusohjelmista huolimatta maailmassa kuoli vuonna 2002 noin 57 miljoonaa ihmistä sairauksiin, jotka olisi voitu estää rokotuksilla"

Ei WHO:n imetys suosituksistakaan välitä kun hörhöt ;)
WHO:n suositus ihan oikeasti on, myös länsimaissa, kahdenvuoden imetys.

Mielestäni ei voi edes verrata sitä, et tauti tarttuis yhtä hyvin kehitysmaiden ihmiseen tai esim. suomalaiseen. ei suomen olosuhteita voi verrata alkuunkaan kehitysmaiden olosuhteisiin. siellä kaikki taudit oikein riehuvat menemään, kun taas suomessa on niin "puhdasta", ettei tarvi pelätä sellaista. Hyvänä etuna rokottamtta jättämisessä on, et vastustuskyky kasvaa normaalisti eikä vieraat, kemialliset aineet sekoita elimistöä ja saa aikaan kaikenlaista sairautta.

jos ajatellaan, et mennään antamaan jollekin kehitysmaan sairaalle, huonolle vastustuskykyiselle rokote, niin se on jo hyvin todennälöistä, et hän sairastuu vakavasti ja voipi hyvinki kuolla.

Minustakaan emme voi verrata kehitysmaiden oloja omiimme. Mutta on otettava myös huomioon se, että aina ei auta puhtaus ja hygienia. Jos näin olisi, niin norokaan ei olisi jyllännyt näin innokkaasti kuin se jylläsi viime talven, kevään ja kesälläkin oli tapauksia.

Ja kyllä, minä rokotutan lapseni.

Muut on annettu paitsi MPR. En vielä tiedä annetaanko vaiko ei. Mutta silloin pienenä ei missään nimessä. En ymmärrä tätä vauhkoamista vapaamatkustamisesta, mitä sitten mitä se teitä haittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kyykerö:
Minustakaan emme voi verrata kehitysmaiden oloja omiimme. Mutta on otettava myös huomioon se, että aina ei auta puhtaus ja hygienia. Jos näin olisi, niin norokaan ei olisi jyllännyt näin innokkaasti kuin se jylläsi viime talven, kevään ja kesälläkin oli tapauksia.

joo, taisi tulla väärin kirjoitettua. en tarkoittanut sitä, että pelkkä hygienia auttaisi. ei tosiaan. rokottamatta jätettykin voi saada taudin, mut todennäköisesti lievempänä, kun vastustuskyky on parempi kuin rokotetuilla. mut se, et vaik onkin rokotettu, se ei takaa todellakaan sitä, etteikö ihminen voisi sairastua tautiin. kaupanpäälle viel mahdolliset haittavikutukset, korvatulehdukset, astmat.... harmi vaan!

Tiedän, rokotettu lapsikin voi saada taudin jota vastaan rokotteen on ottanut ja huonossa tapauksessa vielä muitakin lieveilmiöitä siihen päälle. Mutta toisaalta, hyvässä tapauksessa lapsi saa suojan vakavalta taudilta eikä mitään ongelmia ilmene. Tätä asiaa kun voi tarkastella monelta kantilta. Ja kääntää sitä miten päin tahansa, argumentit ovat myös yleensä omaa näkökantaa puoltavia, olit sitten rokotteita vastaan tai puolesta. :)

totta ihmeessä! vaikka on paljon tauteja joita ei Suomessa ole eikä koskaan suomen ulkopuolelle matkusta (voiko kukaan sanoa varmaksi tuon matkustamisasian lapsestaan vaikka sitten kun lapsi on aikuinen) niin Suomeen tulee ihmisiä muistakin maista.
paitsi influenssarokotetta ei ole otettu, mutta se ei kuulukaan varsinaiseen rokotusohjelmaan

Kyllä rokotukset täytyy olla kunnossa,minä en ainakaan kestäis sitä jos lapseni kuolis tautiin joka olis voitu estää rokotuksella.

Mutta jos joku äiti ottaa vastuun siitä että lapsensa on kävelevä aika pommi niin kuinkahan paljon sitä lastaan silloin rakastaa?

Tämä olikin uutta kun sain tuon 6kk vauvelin niin ei enään ei calmettea annetakkaan ellei ole tekemisissä tubi-maiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Kyllä rokotukset täytyy olla kunnossa,minä en ainakaan kestäis sitä jos lapseni kuolis tautiin joka olis voitu estää rokotuksella.

Mutta jos joku äiti ottaa vastuun siitä että lapsensa on kävelevä aika pommi niin kuinkahan paljon sitä lastaan silloin rakastaa?

Tämä olikin uutta kun sain tuon 6kk vauvelin niin ei enään ei calmettea annetakkaan ellei ole tekemisissä tubi-maiden kanssa.

KYLLÄ minä lastani rakastan, toivottavasti yleensä ei tällä rokottamattomuudella syyllä sitä kyseenalaisteta! :(

Suurin syy rokotteesta luopumiseen oli, että sen teho on niin kehno, koska nykyinen tubi on ihan eri kantaa kuin se johon calmette-rokote on tarkotettu.

Alkuperäinen kirjoittaja tytön mamma:

KYLLÄ minä lastani rakastan, toivottavasti yleensä ei tällä rokottamattomuudella syyllä sitä kyseenalaisteta! :(

raukkautta ei itsessään mitata sillä mutta olla rokottamatta ja riski saada joku tappava pöpö johon lapsi kuolee on aikuisen ja ennen kaikkea vanhemman epäitsekkyyden huippu...kun kaiken voi estää yhdellä pinellä pistoksella.

Alkuperäinen kirjoittaja tytön mamma:

raukkautta ei itsessään mitata sillä mutta olla rokottamatta ja riski saada joku tappava pöpö johon lapsi kuolee on aikuisen ja ennen kaikkea vanhemman epäitsekkyyden huippu...kun kaiken voi estää yhdellä pinellä pistoksella.

Meidän tapauksessa rokotus ei ole "yksi pieni pistos"
Siitä voi olla suurta haittaa.
Kuten aikaisemmin kirjoitin, emme rokotuta lapsen sairauden vuoksi ja rakastamme lastamme. Ei kaikki varmasti ymmärrä tätä rokottamattomuutta, vaikka se onkin lapsen sairauden vuoksi, kuitenkaan kukaan ei voi sanoa mitä rokotuksesta seuraisi. Meidän tulee tehdä päätös ja kantaa siitä vastuu. Sitä ei tee puolestamme sen enempää lääkärit, rokotuksen puolustajat/vastustajat tms.

Yhteistyössä