Rokotutatko lapsesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytönjapojanmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytönjapojanmamma

Vieras
Tuli vaan tuosta yhdestä ketjusta mieleen, että onko tosiaan paljonkin sellasia vanhempia, jotka eivät rokotuta lapsiaan?

Nii, ja vastaan itse, että ilman muuta rokotutan lapseni, edesvastuutonta jättää rokottamatta.

Rokotutan lapseni ja muistan aina omatkin rokotukseni. Olen samaa mieltä, että on edesvastuutonta jättää lapsi rokottamatta. Etenkin nykyisin kun ihmiset matkustelevatkin paljon ja saattavat saada ties mitä tartuntoja ulkomailtakin.

Rokotan. En kyllä ajatellut mitään vesirokkorokotusta lapsille hankkia. Poika oli rotavirusrokote-testiryhmässä, mutta saikin lumerokotetta. Tytönkin olisin halunnut siihen testiryhmään mutta eivät tarvinneet enempää lapsia siihen.

Kuten tuos jo sanoinkin, tuota ei ole koskaan tullut kyseenalaistetuksi. Lääkäri-mieheni "saa näppyjä" tuosta ajattelusta, että kun ei enää ilmene, niin eihän tarvitse rokottaa. Niinpä esim. poliota on alkanut taas esiintyä. Toki niissä riskit on, mutta huomattavasti pienemmät kuin rokottamatta jättämisessä.

Meillä on mukautettu rokotusohjelma. Aloitettu myöhemmin ja niin kauan kun oli mahdollista, purettiin rokotteita.
Rokotteet annetaan tarpeenmukaan harkiten, ei mitään varmudenvuoksi flunssarokotteita, jotka joko toimii tai sitten ei.

Tottakai rokotutan ja pidän omatkin rokotukset ajantasalla. Olen hannkinut noille kolmelle lapselleni vesirokkorokotuksenkin ja aion hankkia myös tälle vielä syntymättömälle lapsellenikin.

Mun mielestä nuo ihmiset, jotka jättävät lapsensa rokottamatta ovat suoraan sanottuna vapaamatkustajia. Muut kun rokottaa, niin ei itse tarvitse. Raivostuttava ajatustapa! Itse rokotutan ihan takuuvarmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä nuo ihmiset, jotka jättävät lapsensa rokottamatta ovat suoraan sanottuna vapaamatkustajia. Muut kun rokottaa, niin ei itse tarvitse. Raivostuttava ajatustapa! Itse rokotutan ihan takuuvarmasti.

Minä en ajattele noin, että muut kun rokottaa niin mun ei tarvitse. Itse en aio rokotuttaa lastani, ja mulle on ihan yks ja sama mitä muut tekee.

Pojalle ostettiin v. -04 uuden rokotusohjelman mukaiset rokotteet. On saanut kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat.

Tyttö on saanut kaikki paitsi calmeten. Jos olisin tajunnut ottaa asioista selvää ennen pojan syntymää, poikakaan ei olisi sitä saanut.

Vesirokko-, rota- tai influenssarokotetta ei ole kumpikaan saanut eikä taida tulla saamaankaan.

Yhteistyössä