Rokotustutkimus!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TheUnforgiven
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niitä tutkimuksia on tuhat ja sata...mikä kutsu teille tuli? Meillä oltiin mukana pneumokokkirokote-tutkimuksessa, ja ihan ok oli, ei haittoja. Tarkat tutkimukset tehtiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
niitä tutkimuksia on tuhat ja sata...mikä kutsu teille tuli? Meillä oltiin mukana pneumokokkirokote-tutkimuksessa, ja ihan ok oli, ei haittoja. Tarkat tutkimukset tehtiin.

siis sori..yhdistetyn MPR+vesirokko rokote

No me ostettiin ihan omalla rahalla tuo vesirokkorokote (annettiin 2v neuvolassa), eli jos kutsu tuollaiseen tutkimukseen olisi tullut, niin innolla olisin lähtenyt mukaan... Kummastakaan (MPR tai vesirokkorokote) ei tullut pojalle yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
No me ostettiin ihan omalla rahalla tuo vesirokkorokote (annettiin 2v neuvolassa), eli jos kutsu tuollaiseen tutkimukseen olisi tullut, niin innolla olisin lähtenyt mukaan... Kummastakaan (MPR tai vesirokkorokote) ei tullut pojalle yhtään mitään.

joo..no täytyy miettiä sitä sitten..se annetaan aikaisintaan 9kk ikäiselle ja meillä on kohta 7kk..et aikaahan tässä on

Me ollaan pojan (8v) kanssa influenssarokotetutkimuksessa mukana eikä oleollu mitään oireita...Soitelevat sieltä aina viikoittain ja kyselevät...
Ei ole ollu mulla eikä pojalla toistaseks mitään... toukokuuhun asti kyselevät

en kuuna päivänä alkas tuommoiseen. tämä mun mielipide. mpr muutenki aiheuttaa toooosi monlle oireita ja sairauksia, mutta ei tästä sen enempää. mpr-rokote sisältää elävää virusta, niin siksi juuri se aiheuttaa eniten haittavaikutuksia. ja jos siihen viel joku muu yhtäaikaa. :/

Pari kaveria on ottanu ton vesirokko-rokotteen kun oli lappu aikoinaan tullu =)

Meille ostettiin kolmelle lapselle vesirokko-rokote ( sillon 10 v, 6 v & 2 v ) eikä kuiteskaan halpoja ollu :/ Eip tull oireita :D

Alkuperäinen kirjoittaja IllanHämy:
en kuuna päivänä alkas tuommoiseen. tämä mun mielipide. mpr muutenki aiheuttaa toooosi monlle oireita ja sairauksia, mutta ei tästä sen enempää. mpr-rokote sisältää elävää virusta, niin siksi juuri se aiheuttaa eniten haittavaikutuksia. ja jos siihen viel joku muu yhtäaikaa. :/

mutta mpr rokotushan on ihan rokotusohjelmistossa neuvoloissa..

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:

siis sori..yhdistetyn MPR+vesirokko rokote

Oltiin tutkimuksessa ja tyttö ehti saada pneumokokkirokotteen (ei mitään oireita), mut sairastui sit vesirokkoon eli meiltä jäi tutkimus kesken

Rokotusohjelman mukaiset rokotukset meidän lapsille. Mielestäni nykyään rokotetaan aivan liikaa kaikkea vastaan, jotka ennen on sairastettu ilman komplikaatioita esim.vesirokko.

Meillä oltiin tutkimuksessa aivokalvontulehdus rokotteesta jossa anettii samalla MPR+vesirokko. Näiden yhteisvaikutusta myös tutkittiin. MEidän osalta tutkimus on jo ohi. Mitään rokotusreaktioita ei tullut vaikka nuo kaksi rokotetta annettiin samalla kertaa.
Suosittelen!

Miten ihmiset valikoidaan noihin tutkimuksiin? Onko ne jossakin tietyissä esim. isoissa kaupungeissa? Mä en tiedä täältä meiltä päin ketään, joka olisi osallistunut mihinkään rokotetutkimukseen. Neuvolassakaan eivät ole koskaan tällaisista tutkimuksista puhelleet. Jos kutsu tulisi, varmasti osallistuisin tuohon vesirokko-mpr tutkimukseen. Niin ja vauva nyt 11 kk.

Jos lähtee mukaan näihin, niin tutustukaa tarkkaan kaikkeen annettavissa olevaan tietoon ja ennenkaikkea siihen, että mitä jos joku meneekin vikaan, kuka on vastuussa, mitä toimenpiteitä tehdään.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:
Miten ihmiset valikoidaan noihin tutkimuksiin? Onko ne jossakin tietyissä esim. isoissa kaupungeissa? Mä en tiedä täältä meiltä päin ketään, joka olisi osallistunut mihinkään rokotetutkimukseen. Neuvolassakaan eivät ole koskaan tällaisista tutkimuksista puhelleet. Jos kutsu tulisi, varmasti osallistuisin tuohon vesirokko-mpr tutkimukseen. Niin ja vauva nyt 11 kk.

Riippuu missä päin mitäkin tutkimuksia tekevät. NEuvolassa meilläkään ei tuosta tutkimuksesta mitään mainittu.
Meille kutsu tuli vasta 1v5kk iässä. Tiedot saaneet väestörekisterikeskuksesta.

Meidän kuopus osallstui tuohon ja tutkimus on jo osaltamme ohi.
Mitään haittavaikutuksia tai sivuvaikutuksia ei tullut.
Mä en vastusta mitään normaaleja rokotteita
ja oon ihan tyytyväinen että tuo atooppista ihoaan kohta 2vuotta raapinut poika ei tuu saamaan vesirokkoa.

Tutkimuspaikassa selvitettin hyvin kaikki mahdollinen rokotteeseen liittyvä.
Myös mahdolliset haitat ja vastuukysymykset.
Tutkimus tehtiin Tampereen yliopistolle, Vantaalla oli rokotuspaikka.

Alkuperäinen kirjoittaja skeptikko:
Jos lähtee mukaan näihin, niin tutustukaa tarkkaan kaikkeen annettavissa olevaan tietoon ja ennenkaikkea siihen, että mitä jos joku meneekin vikaan, kuka on vastuussa, mitä toimenpiteitä tehdään.

Just noin! Täytyykö asiasta vaieta iäksi sen jälkeen? ...samalla moni muukin asia jää sitten selvittämättä, eikä voi kertoa mitään? Jos sairastuu johonkin omituiseen vaivaan?
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=323644&sid=d55a32979dd7195af41faa054edb226c#323644

Meille tuli myös tuo sama kuin aplle ja osallistuin. Erittäin tarkasti kaikki hoidettiin ja soiteltiin jälkikäteen mahdollisista oireista ja voinnista muuten.Ihanaa palvelua.Eikä meille tullu ku kuumetta,että ihan voin suositella =)

Yhteistyössä