Rokotusten vastustajat täällä ovat niitä taudin levittäjiä kuitenkin pääasiallisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mun muru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan tieteellisesti todistettu jo että välittävät & valveutuneet ihmiset eivät levitä tauteja niin paljon :)

Hyvä esimerkki on vaikkapa joku keski-afrikan maa jossa ei hygienista pidetä huolta kun ei tajuta tai pystytä ja rokotuksia ei juuri ole. Keskimääräinen elinikä vielä vuonna 2009 on 34 vuotta.

Heh.. mistä tulikin mieleeni että esimerkiksi Australiassa suurin osa rokotteista kieltäytyjistä on korkeakoulutettuja :) Ja että Britannian perhelääkäreistä noin puolet jättää rokotteen ottamatta.

Ja sitten laitathan ensin linkit noihin sinun tietoihisi "tieteellisesti todistetusta", laitan sen jälkeen omani :)

Mun ei tarvitse laittaa. Sä olet ainut täällä joka ei seuraa edes perusuutisia :D Koska noi mun sanovat faktat tietää ja on lukenut tai nähnyt uutisista 99,9% palstalaisistakin varmasti. Koska tota tulee niin useasti.
:laugh:
Että jää sinä vain yksin "mutujesi" kanssa. En tarvitse linkkejäsikään.

Eli sulla ei ole mitään tietoa, kunhan arvelet vain :) Todella asiallista keskustelua :flower:

vaikka on rokotettu niin kantaa virusta.virukset kyllä häipyvät ilman rokotusta niillä on oma kiertokulkunsa ihmisen oma luontainen immuniteetin pitää itse päästä hommiin.en ottanut roktetta itselle enkä 1,4 ja 9 veelle.

eli tässä nyt raa'alla kädellä niputetaan kaikki rokotteesta kieltäytyvät samaan kastiin . kaikki he haukkuvat täällä rokotettuja, kaikki he "pelottelevat" täällä(kin) rokotteesta, kaikki he ovat hygieniatasoltaan jotenkin huonompia ja kaikki he vievät lapsiaan tarhaan/kauppaan jne kipeinä.että kaiken kaikkiaan he ovat alempiarvoisia ja välinpitämättömänpiä ihmisiä.

huh huh.
järkeä ja logiikkaa tuossa ei kyllä minusta .. laisinkaan.

Niinhän se on.

Mulle on ihan vitun sama, tappaako joku lapsensa ja itsensä jättämällä rokotukset väliin ja saamalla taudin, mutta se rupeaa kuulumaan mullekin kun se virus saa enemmän aikaa muuntautua ja kasvaa ja levitä, kunnes tulee uusi kanta ja show on taas valmis. Jos kaikki kantaisivat kortensa kekoon, päästäisiin epidemioista nopsempaan eroon, ilman uusia virusmuunnoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Niinhän se on.

Mulle on ihan vitun sama, tappaako joku lapsensa ja itsensä jättämällä rokotukset väliin ja saamalla taudin, mutta se rupeaa kuulumaan mullekin kun se virus saa enemmän aikaa muuntautua ja kasvaa ja levitä, kunnes tulee uusi kanta ja show on taas valmis. Jos kaikki kantaisivat kortensa kekoon, päästäisiin epidemioista nopsempaan eroon, ilman uusia virusmuunnoksia.

no me ei kyllä tapettu itseämme vaikka sikaflunssa sairastettiinkin. yhtenä päivänä kuumetta ja pari päivää päänsärkyä, ei tullut kuolema siis. Rokotuksen saan vasta viikolla 51, kai mä oon ihan kamala ihminen kun aion kiletäytyä siitä nyt jo sairastuttuani. Ei ole meidän kansalaisten vika jos hankitaan rokotukset suomeen myöhässä ja vielä sellaset mitkä ei sitten auta edes siihen toiseen aaltoon.

Alkuperäinen kirjoittaja tässä teillekin..:
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=148

Kyllä minä mieluummin uskon esim. WHO:n asiantuntijoita kuin yhtä Antti Heikkilää, joka vähän vaikuttaa siltä että haluaa melkeinpä vain periaatteen vuoksi olla kaikesta eri mieltä (esim. ravitsemussuositukset).

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mä välitän omista lapsistani ja sen takia eivät piikkiä saa!

Peesi.

Ja ken haluaa rokotuksia ottaa, ottakoot, eihän hänen tarvitse sitten murehtia saavansa tartuntoja kun on se pyhä taivaallinen rokotus päällä meistä "siivellä menijöistä" huolimatta.

Onhan tieteellisesti todistettu jo että välittävät & valveutuneet ihmiset eivät levitä tauteja niin paljon :)

Hyvä esimerkki on vaikkapa joku keski-afrikan maa jossa ei hygienista pidetä huolta kun ei tajuta tai pystytä ja rokotuksia ei juuri ole. Keskimääräinen elinikä vielä vuonna 2009 on 34 vuotta.

Juu ja ihan pelkkä rokotusten puute on tietysti tuon keski-iän takana :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

Peesi.

Ja ken haluaa rokotuksia ottaa, ottakoot, eihän hänen tarvitse sitten murehtia saavansa tartuntoja kun on se pyhä taivaallinen rokotus päällä meistä "siivellä menijöistä" huolimatta.

Tuo on ihan saatanan itsekäs ajattelutapa ja oiva esimerkki vähä-älyisestä oman navan tuijottelusta. Kumma, ettei mene jakeluun, että se voi kolahtaa omaan nilkkaan vielä kun teidän siipeilijöitten takia tulee entistä ärhäkkäämpiä viruksia.

tässä tuli se asian punainen lanka, se hygienia. ei suinkaan pelkästään rokotteet vaan myös yleinen hygienia.

en edelleenkään hae rokotetta itelleni tai lapselle ja ihan vaan sen vuoksi että mie en tiiä tarpeeksi niistä haittavaikutuksista.

mites muuten tämä jyrki hämäläisen entinen vaimo? hänhän ei antanu rokotuttaa lastaan millään eikä koskaan, hänkin varmaan sitten levittää? ja monet muut jotka ei jostain syystä halua rokotuttaa lapsiaan.

miun mielestä ei pitäis kyllä syyllistää näin lujasti ihmisiä jotka ei halua ottaa kroppaansa aineita joista ei tiietä mitään varmuuella. jokainen joka sen rokotteen haluaa, saapi sen ja sen pitäis riittää.

ja eikös tässäki ole alunperin oltu sitä mieltä että ne olis ne riskiryhmät jotka rokotetaan, ei muita? vai muistanko mie väärin? siis jos puhutaan ihan siitä influenssa-aallon lähtökohasta?

ja entäs sitten luontainen vastustuskyky? miun tyttäreni ei ole juurikaan ollu kippeenä mutta kaverini laps on. ja joka ikinen vuosi saa kausi-influenssarokotteen, miun tytär ei. eikä kuulu tämä kaverini lapsi mihinkään riskiryhmään eikä hällä oo mitään terveydellisiä ongelmia muutoin ku että kaikki räkätauit hän lävitte käy ku niitä vaan jossain on.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi voi:

Peesi.

Tuo on ihan saatanan itsekäs ajattelutapa ja oiva esimerkki vähä-älyisestä oman navan tuijottelusta. Kumma, ettei mene jakeluun, että se voi kolahtaa omaan nilkkaan vielä kun teidän siipeilijöitten takia tulee entistä ärhäkkäämpiä viruksia.

siis anteeksi, nyt on pakko selventää ihan itelleni. siis sie väität että se virus muuntuu sen vuoksi kun ei rokotetta oteta?

eikös se mene niin että se muuntuu jokatapauksessa? ei se virus tiiä että jahas, nyt ei ole 45% suomalaisista rokotettu, muunnutaampas ihan vaan kiusallaki.

ja tällä hetkellähän tieto on se, että tämä rokote ei ehkäse sitä muuntuneen viruksen aiheuttaman influenssan saamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Peesi.

siis anteeksi, nyt on pakko selventää ihan itelleni. siis sie väität että se virus muuntuu sen vuoksi kun ei rokotetta oteta?

eikös se mene niin että se muuntuu jokatapauksessa? ei se virus tiiä että jahas, nyt ei ole 45% suomalaisista rokotettu, muunnutaampas ihan vaan kiusallaki.

ja tällä hetkellähän tieto on se, että tämä rokote ei ehkäse sitä muuntuneen viruksen aiheuttaman influenssan saamista.

Ei se muunnu jos se saadaan katoamaan! Mitä kauemman sitä esiintyy, sillä on aina kauemmin aikaa muuntua. Jos se leviäminen saadaan pysähtymään (laajat rokotukset), se häviää.

Kyse lähes mistä taudista tahansa johon on rokote suomessa olemassa. Oletteko ajatelleet?

Ne jotka ovat saaneet rokotteen ovat yleensä muutenkin varovaisempia ja eivät levitä niin paljoa. Kun rokote alkaa vaikuttamaan he eivät levitä tautia enää yhtään koska eivät saa sitä ( yleensä ) .

Pääasiallisesti siis kaikki ne tuhannet sairaalapotilaat joita nyttenkin tulee h1n1:n takia ja se 2 vuotias kuollut lapsi ovat sen takia kärsineet kun niin moni ei vain välitä. *Näin karkeasti sanottuna.. ainakin osittain näin on

Välinpitämättömyys osassa ihmisiä on suurin levittäjä.

Mistä päättelet, etteivät rokotteen vastustajat ole ottaneet piikkiä? Ainakin itse otin.

Miten te jaksatte aina vaan vääntää asiasta. Mua ärsyttää ihmiset jotka ei ota rokotetta ja on koko ajan viisastelemassa joka asiaan, mitäs oot niin tyhmä et otit ja pälä pälä. Mitä helvettiä te ootte syyttelemässä joka asiassa, puhun nyt myös niistä rokotteen ottajista jotka syyllistää rokottamattomia. Jokainen tekee oman päätöksen ja mitä te viisastelette. Yhelläkää ei ole tietoa ja todisteita mistää suuntaa taikka toisee.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Miten te jaksatte aina vaan vääntää asiasta. Mua ärsyttää ihmiset jotka ei ota rokotetta ja on koko ajan viisastelemassa joka asiaan, mitäs oot niin tyhmä et otit ja pälä pälä. Mitä helvettiä te ootte syyttelemässä joka asiassa, puhun nyt myös niistä rokotteen ottajista jotka syyllistää rokottamattomia. Jokainen tekee oman päätöksen ja mitä te viisastelette. Yhelläkää ei ole tietoa ja todisteita mistää suuntaa taikka toisee.

No kato vittu kun se ei ole oikeesti yksilön asia! Joskus kannattais ajatella hieman omaan nenäänsä pidemmälle. Kunpa määräisivät pakkorokotukset Suomeen niin päästäis tästäkin tuskasta.

Turhaa väittelyä! Itse on otattanut lapsille rokotetta, mutta kyllä asiaa on pähkäilty suuntaan jos toiseen. Vaikea päätös ja vieläkään en ole ihan varma oliko se oikea...!!! Jokainen huolehtikoon omista rokotuksista/ottamatta jättämisistä!

Peesi.

Kumma ettei joillakin mene jakeluun, miten niitä ärhäköitä viruksia kehittyy sen myötä kun ne luonnottomasti yritetään tuhota ja siinä samalla sekoitetaan ihmisten elimistöä muutenkin rokotuksilla, jolloin se alkaa kehitellä aikansa kuluksi vaikkapa mukavia autoimmuunisairauksia. Ohhoh, se siitä omasta navasta. Kaivele sinä sitä omaasi vaan rauhassa, kuten tähänkin asti.

Peesi.

Kumma ettei joillakin mene jakeluun, miten niitä ärhäköitä viruksia kehittyy sen myötä kun ne luonnottomasti yritetään tuhota ja siinä samalla sekoitetaan ihmisten elimistöä muutenkin rokotuksilla, jolloin se alkaa kehitellä aikansa kuluksi vaikkapa mukavia autoimmuunisairauksia. Ohhoh, se siitä omasta navasta. Kaivele sinä sitä omaasi vaan rauhassa, kuten tähänkin asti.

Kumma, ettei sulla mene jakeluun tutkittu fakta, tuijota sä sitä omaa napaasi kanssa ja muista, ettei kauheesti kannata mennä sen sairaan lapsen kanssa lääkäriin anelemaan lääkkeitä kun sairastuu, eihän niistä ole muuta kuin haittaa. Itse olen jo useammalta riskiryhmäläisen äidiltä joutunut kysymään, että mitä haluat lapsellesi tehtävän kun ei rokote kelvannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Peesi.

Ei se muunnu jos se saadaan katoamaan! Mitä kauemman sitä esiintyy, sillä on aina kauemmin aikaa muuntua. Jos se leviäminen saadaan pysähtymään (laajat rokotukset), se häviää.

no mutta mitenkä se saadaan katoamaan jos sitä on aina ollu? ja mitenkäs otat rokotteen tarpeeksi ajoissa jos ei sitä ole vielä ees valmistettu? ei sitä kannate kaataa rokottamattomien niskaan ettei lääkefirma ole rokotetta tarpeeksi ajoissa saanu liikkeelle.

ja sitten linkkiä tuohon ihan ekaan lauseeseen, eli tuohon että sitä on aina ollu, periaatteessa täysin sama virus joka aiheutti maailmanlaajuisen pandemian jonka nimi oli espanjantauti: http://www.ecdc.europa.eu/en/healthtopics/Pages/Influenza_A(H1N1)_Outbreak.aspx

WHO arvelee tällä hetkellä tämän pandemian kestoksi parisen vuotta. miten sie saisit kaikki maapallon ihmiset rokotettua tarpeeksi nopeasti?

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäri itsekin:

Kumma, ettei sulla mene jakeluun tutkittu fakta, tuijota sä sitä omaa napaasi kanssa ja muista, ettei kauheesti kannata mennä sen sairaan lapsen kanssa lääkäriin anelemaan lääkkeitä kun sairastuu, eihän niistä ole muuta kuin haittaa. Itse olen jo useammalta riskiryhmäläisen äidiltä joutunut kysymään, että mitä haluat lapsellesi tehtävän kun ei rokote kelvannut.

siis tehtävän milloin?

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäri itsekin:

Peesi.

ööö.... vaikka hoidettavan asianmukaisesti??? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja minna:

:flower:

kukaan ei tiiä mitä siitä rokotteesta tulee. mutta se me tiietään että ei se lentsu kaikkia siihen sairastuneita tapa.

Kyse lähes mistä taudista tahansa johon on rokote suomessa olemassa. Oletteko ajatelleet?

Ne jotka ovat saaneet rokotteen ovat yleensä muutenkin varovaisempia ja eivät levitä niin paljoa. Kun rokote alkaa vaikuttamaan he eivät levitä tautia enää yhtään koska eivät saa sitä ( yleensä ) .

Pääasiallisesti siis kaikki ne tuhannet sairaalapotilaat joita nyttenkin tulee h1n1:n takia ja se 2 vuotias kuollut lapsi ovat sen takia kärsineet kun niin moni ei vain välitä. *Näin karkeasti sanottuna.. ainakin osittain näin on

Välinpitämättömyys osassa ihmisiä on suurin levittäjä.

Mä joskus pidin sua jopa ihan järkiihmisenä.

Kirjoittamasi tekstin olisit voinut tehdä siinä vaiheessa kun rokotukset on jaettu koko kansalle ja siitä nähty sitten seuraukset -> ei rokotetuissa.

En ole rokotusvastainen, mutta en myöskään hyväksy tälläistä älytöntä vouhkaamista.

Yhteistyössä