rokotetutkimus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta lapsen osallistumisesta rokotetutkimukseen? Saimme kutsun MPR-rokotetutkimukseen, jossa vuoden täyttävälle vauvalle annettaisiin 2 MPR_rokotetta kuuden viikon välein. "Kaupan päälle" tulisi vielä rokotteet vesirokkoa ja hepatiitti-ata vastaan. Miltä teistä kuulostaa, osallistuisitteko? Olisi kiva kuulla kokemuksia muista tutkimuksista, olitteko tyytyväisiä? Vai onko jostain syystä jopa harmittanut, että lähditte mukaan?

Oltiin 2 isomman lapsen kanssa useammassa tutkimuksessa, ja 4 kk ikäinen vauvakin on nyt tutkimuksessa mukana.

Ei pahaa sanottavaa. Olen miettinyt aika tarkkaan, mihin lähden mukaan ja mihin en, ja haastattelin myös etenkin tämän nuorimmaisen kohdalla tutkimuslääkäriä tovin jos toisenkin ennen kun päätin että lähdemme mukaan :)

No jos olet aikeissa ottaa niin mikä ettei. Miinuksena siihen tietysti tulee verikokeita, mutta puudutevoiteen (emla tai ametop) kanssa verinäytteen otto ei satu.
Itse olen kuopuksen kanssa osallistunut rokotetutkimukseen.

Osallistuin yhteen , mutta siinä ei ollut verikokeita, vaan lapsi sai 3-4 rokotetta, joko hepatiittia tai phenomokokkia vastaan. Sai hepatiitti-b.
Ihan ok oli tuo, kun kaikki tapahtui neuvolassa ja ei tullut noita verikokeita. En tod.näköisesti lähtisi, jos noita kokeita olis tai jos niin, että ei varmaa, saako mitään oikeaa rokotetta=lumelääke.i

hepatiitti-b tutkimuksessa on mukana, vauva nyt 3 kk. lähdin koska tämä on jo pitkälle tutkittu rokote, vastaavaa rokotetta annetaan maailmanlaajuisesti paljon. En tiedä saiko lapseni siis tutkimusrokotetta vai tätä verrokkia mitä muualla jo käytetään. muutama verikoe tulee joo, mutta puudutetta saa.

hyvähän se on että rokotteita tutkitaan, niistä voi tulevaisuudessa olla hyötyä esim lapseni omille lapsille. Ja tarkan seulan ja tutkimukset ne on käyneet läpi jo ennenkuin niitä lapsille aletaan pistämään, vaikka tutkimusrokotteita vielä ovatkin.

Yhteistyössä