Röyhtäily raskausoireena??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toiveita elättelen.. :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toiveita elättelen.. :)

Vieras
Onko kellään ollut röyhtäily raskausoireena? Joillakin kuulemma on mutta onko kuinka yleistä? Yritämme vauvaa ja muita oireita ei nyt ole mutta olen monta päivää jo röyhtäillyt kauheasti ja yleensä en röyhtäile IKINÄ! Peukut pystyyn että tämä olisi nyt sitä!!!! :D

No minä röyhtäilen ihan hirveästi nyt raskaana. Muistaakseni se ei kuitenkaan alkanut ihan ensimmäisenä oireena, vasta ehkä n seitsemännellä viikolla.

[QUOTE="a p";22657546]Täh? Googletappa niin en ole ainoa... Tähän mennessä ei ole tullut näin selviä oireita ja ollaan kuitenkin jo monta kuukautta yritetty. Mitään muita muutoksia ei ole tapahtunut mitkä selittäisivät oireen...[/QUOTE]

No enkä googleta. Näköjään ootkin raskausoirehörhö.

Ulkona on -15 ja mua paleltaa, oonkohan raskaana?

[QUOTE="vieras";22657591]mulla ainakin alkoi jo ennen kun menkat jäi pois. ikävintä asiasta tekee se, etten osaa röyhtäistä joten paine meinaa saada laatan lentään jatkuvasti.[/QUOTE]

Mulla pitäisi alkaa menkat 2 viikon päästä, ovulaatiosta on n. viikko aikaa. Toivotaan siis parasta!! :D

(Huomaatteko kuinka sujuvasti sivuutan monet negatiiviset vastaukset kun seasta löytyy yksi sellainen mitä toivoin kuulevani :D )

[QUOTE="a p";22657634]Mulla pitäisi alkaa menkat 2 viikon päästä, ovulaatiosta on n. viikko aikaa. Toivotaan siis parasta!! :D

(Huomaatteko kuinka sujuvasti sivuutan monet negatiiviset vastaukset kun seasta löytyy yksi sellainen mitä toivoin kuulevani :D )[/QUOTE]

eikös ne menkat yleisesti ottaen ala n. 14vrk kuluttua ovulaatiosta?

Alkuperäinen kirjoittaja asian vierestä;22657907:
eikös ne menkat yleisesti ottaen ala n. 14vrk kuluttua ovulaatiosta?

En ole testaillut ovista vaan tuntemuksien mukaan olen mennyt. Minulla on ollut aika pitkä kierto joka on kyllä lyhentynyt kerta kerralta, joten menkkojen oikea alkamispäivä voi olla jo viikonkin päästä koska arvioin kierron aina vähän pidemmäksi kuin edellinen kierto on ollut :)

Jos ovulaatiosta on n. viikko niin vielä ei mitään ihmeellisiä raskausoireita kyllä voi olla... Itse tosin olen repäisykivuista "tiennyt" raskaudesta ennen menkkojen poisjääntiä.

Tule sit kertomaan tiesikö röyhtäilyt raskautta!! :D

Alkuraskauden mahdollisia tuntemuksia

* Pahoinvointi.
* Väsymys.
* Jatkuva jano ja pissahätä.
* Tunteenpurkaukset.
* Hajut tuntuvat voimakkailta tai kummallisilta.
* Makutottumusten muutokset, joku ennen hyvänmakuinen ruoka tai juoma saattaa tuntua ällöttävältä ja toisinpäin.
* Rinnat ovat arat.
* Ikenet ovat turvonneet.
* Ikenistä tai nenästä saattaa vuotaa verta.

Perhesuunnittelun sivuilta otettu, ei kyllä ole mitään puhetta röyhtäilystä....

[QUOTE="vieras";22658016]Juu näinhän niiden pitäisi alkaa, eikä se muutu miksikään vaikka ois pitkä kierto....[/QUOTE]

Ja juuri selitin että menkat saattaa alkaa jo viikon päästä eli 2 viikkoa ovulaatiosta, koska kierto on heitellyt enkä pysty sitä tarkkaan laskemaan :)

[QUOTE="heh";22657681]No eikös närästys voi aiheuttaa röyhtäilyä ja närästys jos mikä on raskausoire (en kyllä tiedä miten ajoissa se yleensä alkaa).[/QUOTE]

Tämä mullekin tuli mieleen. Kannattaa siis miettiä mitä on syönyt. Voi olla, että raskausaikana närästää sellaiset ruuat, mistä tavallisesti ei aiheudu mitään. Paprika ja omena nyt aikakin on yleisin närästyksen aiheuttajia. Ja mua röyhytäyttää aina, kun olen juonut jotain hiilihapollista juomaa.

[QUOTE="vieras";22658034]Alkuraskauden mahdollisia tuntemuksia

* Pahoinvointi.
* Väsymys.
* Jatkuva jano ja pissahätä.
* Tunteenpurkaukset.
* Hajut tuntuvat voimakkailta tai kummallisilta.
* Makutottumusten muutokset, joku ennen hyvänmakuinen ruoka tai juoma saattaa tuntua ällöttävältä ja toisinpäin.
* Rinnat ovat arat.
* Ikenet ovat turvonneet.
* Ikenistä tai nenästä saattaa vuotaa verta.

Perhesuunnittelun sivuilta otettu, ei kyllä ole mitään puhetta röyhtäilystä....[/QUOTE]

Silti monilla se on ollut oire :) No, sittenpähän nähdään!

Yhteistyössä