Rivitalossa asuminen ahdistaa, muita???

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli on tullut kokeiltua kaikki asumismuodot (kerrostalo, omakotitalo lapsena ja nuorena ja nyt rivari) läpi ja että tämä rivitalossa asuminen ahdistaa! Paikkakunnalla ei siis hirveästi ole vuokralla kerros/omakotitaloja jotka sopisivat meidän perheelle.

Muutettiin siis tähän miehen ja lasten kanssa puolisen vuotta sitten, on keskikämppä ja hyi että minua ahdistaa tässä olo. Mies ei tajua tai välitä, kerrostalossakin oli naapurit aikoinaan, mutta paljon anonyymimpi elämä:(

Omakotitalo aikoinaan oli paras, mutta tämä rivari hyi että... Ei ole kyse edes mistään mekastavista naapurista, huonot äänieristeet ja uteliaat naapurit vain.

Alan tosissani olla kypsä ja valmis muuttamaan (vaikka ilman äijää) pois tästä, ihan mihin tahansa löytyvään edes vähän paremmalta vaikuttavaan asuntoon.

Tuntuu vaan, että rivari on ahdistavin asumismuoto, muita?
 
vierailija
Kyä tää kerrostalo on kaamea. Pakko päästä takas rivariin. Onhan niissä rivariyhtiöissäkin eroa, jotkut on huonoja. Suojaisa piha, kunnon äänieristeet ja huoltoyhtiö hoitamaan hommat niin avot!
 
Eli on tullut kokeiltua kaikki asumismuodot (kerrostalo, omakotitalo lapsena ja nuorena ja nyt rivari) läpi ja että tämä rivitalossa asuminen ahdistaa! Paikkakunnalla ei siis hirveästi ole vuokralla kerros/omakotitaloja jotka sopisivat meidän perheelle.

Muutettiin siis tähän miehen ja lasten kanssa puolisen vuotta sitten, on keskikämppä ja hyi että minua ahdistaa tässä olo. Mies ei tajua tai välitä, kerrostalossakin oli naapurit aikoinaan, mutta paljon anonyymimpi elämä

Omakotitalo aikoinaan oli paras, mutta tämä rivari hyi että... Ei ole kyse edes mistään mekastavista naapurista, huonot äänieristeet ja uteliaat naapurit vain.

Alan tosissani olla kypsä ja valmis muuttamaan (vaikka ilman äijää) pois tästä, ihan mihin tahansa löytyvään edes vähän paremmalta vaikuttavaan asuntoon.

Tuntuu vaan, että rivari on ahdistavin asumismuoto, muita?
Naapurista kuuluu seksiääniä vai teidän sekstailunne kuuluu naapuriin? Nämähän ovat ne tavalliset ahdistuksen aiheet.
 
En tykännyt Vantaalla asua rivarissa...naapuri talossa asui huumediileri ja hänen asiakkaat eksyi välillä meidän takapihalle koputtelemaan lasi ikkunaan ''Missä asuu se ja se'' kysymyksillään ja toinen naapuri ajoi kerran nurmikkoa päältä ajettavalla koneellaan niin, että ajoi samalla kaikki kukatkin nurin.
 
vierailija
Pahin on kerrostalo, en halua enää ikinä asua sellaisessa. Olosuhteiden pakosta oli pakko lapsen kanssa asua rivarissa, mutta rivari ei ole aivan niin paha kuin kerrostalo. Olin siis köyhä yh eikä ollut varaa mihinkää muuhun kuin rivariasuntoon.

Lapsuuteni ja nuoruuteni asuin omakotitalossa ja varmaan siksi pidän sitä parhaimpana asumismuotona. Nykyään asumme omakotitalossa ja ihanaa on.
 
vierailija
Kyllä mä mielummin asuisin rivarissa, kun kerrostalossa. Kerrostaloon en muuta ikinä, jos ei ole ihan pakko. Itse olen asunut okt:ssa, mutta eron jälkeen ostin paritalon puolikkaan. Hyvin oon viihtynyt, kun osunut ihan asiallinen naapuri. Eläkeläisrouva, jonka oikeastaan olen tuntenut jo entuudestaan työasioiden kautta. Eleteään ja ollaan kuten okt:ssa. Ainut, että kun meille tuli koira, oli naapuri vähän harmissaan, koska pelkää koiria. On kuitenkin nyt jo tottunut, että se ei tee mitään ja minäkin pidän koiran aina sopivan matkan päässä hänestä, jos osutaan samaan aikaan ulos.
 
vierailija
Rivitalon pitää olla hyvin tehty. Aikoinaan asuin opiskelija-asunnossa rivarissa ja se oli sellainen, että kaikki äänet kuuluivat seinän läpi kuin seinää ei olisi ollutkaan. Jos puheesta halusi saada selvän piti vähän keskittyä, mutta volyymin puolesta naapuriasunnon keskustelut tulivat kyllä ongelmitta läpi. Samoin ne seksiäänet, mutta se oli oikeastaan ihan kivaa. Melkein kuin olisi itsekin ollut mukana :D.

Omakotitalossa pitää olla aikaa ja energiaa tehdä asioita itse. Kerrostalossa homma toimii, jos on vauras talo vauraassa ympäristössä. Jos nyt saisin valita minkä tahansa asumismuodon ilman taloudellisia rajoitteita, muuttaisin joko miljoonaluokan kerrostaloasuntoon tai omakotitaloon niin, että siellä kävisi huoltoyhtiö hoitamassa paikat. Koska taloudelliset rajoitteet ovat kuitenkin olemassa, on rivitalo aika hyvä kompromissi kunhan perhekoko kasvaa.
 
vierailija
Naapurista kuuluu seksiääniä vai teidän sekstailunne kuuluu naapuriin? Nämähän ovat ne tavalliset ahdistuksen aiheet.
Naapurista kuuluu sekä seksin, että kaikkien muidenkin asioiden äänet. Jopa aivan hiljaiset äänet.. V***** että ahdistaa, mies paljon työn vuoksi matkoilla joten ei kiinnitä näihin niin huomiota/näe asiaa minun kannaltani.

Meillä vauva ja taapero ja toinen naapuri hakkaa seinää (ei se josta kuuluu meille seksin äänet ja kaikki) JOKA ikisestä äänestä, ei vissiin tajua että vika on rakenteissa..

Meillä siis pyritään elämään mahdollisimman hiljaa klo 22 jälkeen, toki päivisin lähtee väkisinkin ääntä kun lapset ja kotityöt..

JA vauva itkee välillä öisin, mutta kai tuon hullun mielestä pikkuvauvan ja taaperon itkut vähenee seiniä hakkaamalla?

Ei auta ei, pahentaa tilannetta vaan mutta mitäpä siitä:(

Ja nuo veen bileet joka viikonloppu yhdestä kämpästä, kaikuu pitkin pihaa meille asti!

Tulen hulluksi ja haluan pois, ihan yhtä kauheaa kuin kerrostalo mutta naapureilla on helpompi kytätä koska ollaan kotona/kuuluuko mitään ääntä.

Kesä ahdistaa jo valmiiksi, sitä alkaa kai pihamölinät sitten:(
 
vierailija
Täälläkin yksi jota ketuttaa lujaa rivari, riippuu niiiin paljon äänieristeistä ja naapureista!!

Ja näitä asioitahan ei yleensä huomaa asuntoa katsoessa (päivällä) vaan asunnossa pitää oikeasti asua ennenkuin ne tietää!!!

Tuntuu että oli suurin mahdollinen virhe muuttaa tänne - koko ajan itkettää ja etsin uutta asuntoa.

Luojan kiitos on edes vuokralla niin pääsee pois, jahka löytyy pelastava asunto (ehkä joskus).

Tosin henkisesti olen AIVAN poikki siihen, että oma elimistö on koko ajan valmiustilassa naapureiden vuoksi ja etsin jo uutta kämppää.
 
vierailija
Ja hyvät puolet
En ole tuo jolle vastasit. Mutta itse rivitalossa asuvana voin sanoa, että tässä on vain okt ja kerrostalon HUONOT puolet yhdessä eikä mitään hyvää! Jahka pääsen pois (talous tällä hetkellä esteenä) tästä vuokrarivarista, en koskaan palaa rivariin! Tässä nyt muutama asia:

-Asunto on pieni, joka puolella jommankumman naapurin seinä vastassa. Äänieristys tasoa nolla: kuuluu askeleet, kevyt esineiden tms siirtäminen, puhe, ja ne v:n seksiäänet joita joudut kuuntelemaan. Kiitos äänieristyksen ja ihan helvetin hyvän (lue sarkasmi) suunnittelun!!

* Toisin sanoen miinusta ON naapurit, mutta tässä ett ole edes samalla tavalla anonyymi kuin kerrostalossa. Tiedät ja naapurisi tietää mikä ääni kuuluu juuri sinulta. Kerrostalossa sentään useampi naapuri, äänien lähdettä vaikeampi paikantaa (anonyymimpi) ja suoranaiseen häiriköintiin puututaan helpommin...

-Se oma piha.

*Ai mikä oma piha? Se pikku pläntti jota ett voi laittaa mieleiseksesi (esim kunnon puutarha/aidat/nurmikko/jos viherpeukalo niin puutarhan/jos laiska niin helppo esim terassi) ilman lupaa? Se piha jossa olet naapureiden näkösällä ihan koko ajan (koska huonosti suuniteltu) ja jossa kaikki kälätys ja biletys kaikuu sinun pihallesi naapurista? Puuttuu okt:n yksityisyys/valinnanvara mitä haluaa tehdä ja saman asian ajaisi parveke prkl! Naapurin kakarat ja piski myös juoksee pihallasi ja jos asiasta sanot, on sopu mennyttä. Ja vattu, naapureille myös sanan "reviiri" merkitys on niiin tuntematon, että pihallesi tullaan saletisti turisemaan ja koitetaan päästä/ängetä sisälle kyyläämään yms!

Jahka opiskelut on alta pois, en IKINÄ enää palaa rivariin, tässä on vain huonoja puolia eikä mitään hyvää.
 
vierailija
Kesällä kun mietin mahdollista muuttoa niin taisin törmätä juurikin tähän ketjuun ja ajattelin että kyllä minä ainakin viihtyisin rivarissa jos sellaisessa asuisin.
No nyt voin sanoa että tää on kyl kaikkein hirvein asumismuoto missä oon asunut, muutettiin nimittäin syksyllä kerrostalosta rivitaloon. Ja mikä tässä nyt sit ärsyttää? Asunto on tosi pieni ja pimeä. Ulkona kun on aurinkoista, niin sisällä ei edes huomaa että ulkona on niin hieno ilma. Sähköä kuluu 2,5kertaisesti kerrostaloon verrattuna (ei ole sähkölämmitys). Terassi ja piha-alue olematon, kaipaan sitä kerrostalon lasitettua isoa parveketta jota pystyi käyttämään joka vuodenaikana. Äänieristys rivarissa huono, ainakin ulos kuuluu heti jos sisällä puhuu/kuuntelee musiikkia. Väliseinät varmaan ihan ok eristetty sillä siihen suuntaan ei äänet häiritse.

Luulin että olisin enemmän rivitalossa viihtyvä kuin kerrostalossa, mutta ei. Jos voisin valita niin muuttaisin ehdottomasti takaisin entiseen kerrostalo kotiin.
 
vierailija
Sehän riippuu ihan rivi/kerros/omakotitalosta. Pääsääntöisesti kuitenkin kerrostalossa asuva joutuu kärsimään rappukäytävän tuomasta melu/hajuhaitasta ja rivitalossa asuva seinänaapurin meluhaitasta. Oktalo voi olla suojaisa rauhallinen, tai sitten ei.
 
vierailija
Sehän riippuu ihan rivi/kerros/omakotitalosäsääntöisesti kuitenkin kerrostalossa asuva joutuu kärsimään rappukäytävän tuomasta melu/hajuhaitasta ja rivitalossa asuva seinänaapurin meluhaitasta. Oktalo voi olla suojaisa rauhallinen, tai sitten ei.
On helppo ratkaista niin et ostaa naapureiden asunnot ja vuokraa ne sellaiselle joka osaa elää mieliksi tai asuu itse tilavammin, remppaa yhtä ja asuu yhdessä.
 

Yhteistyössä