Rivitaloasuminen on hanurista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Just eilen totesin, että kämppä alkaa olla kutakuinkin mukava, kun lämpöä sisällä on 21 astetta. Vielä kun muutaman asteen laskee, niin hyvä. Äsken oli pakko mennä katsomaan, että onko meillä tulipalo vai miksi on näin pirun kuuma. Mittari näytti 23 astetta. Kiva, naapurit taas lämmittää |O |O |O Ei muuta kuin kaikki ikkunat ja parvekkeen ovi auki, muuten ei uni tule ollenkaan.

Olen aina ollut sitä mieltä että rivarissa on kaikki omakotitalon ja kerrostalon HUONOT puolet: oma piha mistä pitää huolehtia ja vittumaiset naapurit kaupan pääle!

Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Onkohan se meidän asunto liian kovalla lämmöllä nyt.. :whistle:
Jos oot mun naapuri, niin ON :D Viime vuonna en lämmittänyt lainkaan tai siis maaliskuun 2007 jälkeen, kun naapurit piti huolen siitä, että meilläkin paistuu. Jopa 18 asteen pakkasilla nukuin ikkunat auki.

Ei välttämättä naapurit lämmitä liikaa. Teillä on todennäköisesti talossa lämmitysputket vaan jotenkin huonosti asennettu, ilman riittäviä eristeitä. Eikö sen lämmön pitäisi tulla pattereista eikä suoraan seinistä?

Kannattaa myös tarkistaa taloyhtiöön tulevan kaukolämpöveden lämpötila ja (naapureiden) pattereiden termostaatit. Termostaatit pitäisi säätää siten, että ei nyt ainakaan yli 24 asteen lämpötilaa pitäisi kämppään saada. Siihen voisi ainakin energiansäästömielessä vedota.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Onkohan se meidän asunto liian kovalla lämmöllä nyt.. :whistle:
Jos oot mun naapuri, niin ON :D Viime vuonna en lämmittänyt lainkaan tai siis maaliskuun 2007 jälkeen, kun naapurit piti huolen siitä, että meilläkin paistuu. Jopa 18 asteen pakkasilla nukuin ikkunat auki.

Missähän päin sä asut?

Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Ei välttämättä naapurit lämmitä liikaa. Teillä on todennäköisesti talossa lämmitysputket vaan jotenkin huonosti asennettu, ilman riittäviä eristeitä. Eikö sen lämmön pitäisi tulla pattereista eikä suoraan seinistä?

Kannattaa myös tarkistaa taloyhtiöön tulevan kaukolämpöveden lämpötila ja (naapureiden) pattereiden termostaatit. Termostaatit pitäisi säätää siten, että ei nyt ainakaan yli 24 asteen lämpötilaa pitäisi kämppään saada. Siihen voisi ainakin energiansäästömielessä vedota.
Meillä ei ole pattereita vaan lämmin ilma tulee noista ilmanvaihtoaukoista (seinissä, katoissa ja lattioissa ). Asunnossa siis kiertoilmalämmitys. Ja kun laitan käteni tuollaisen aukon päöälle, sieltä tulee ihan viileä ilmaa. Siis ulkoilmaa. Kuten kuuluukin, koska en ole laittanut vielä lämmitystä päälle.

Mulla ei myöskään ole ollut uuni, sauna eikä edes televisiokaan päällä, joten ei voi nekään lämmittää.

Naapurit ei ole muuten vittumaisia, mutta ne on varmaan jostain savannilta kotoisin. Tosin ne ei NÄYTÄ siltä, mutta lämpötilasta päätellen ovat.

Samalta savannilta, kuin minäkin.

Jäätyy, jos on alle 25 astetta...

Meillä oli kans "kivaa" kun naapuri lämmitti saunaa parhaimmillaan kaks kertaa päivässä,niin meillä tippui lopulta tapetit ja maalit seinistä ja huoneilma oli kuin tropiikissa,kuuma ja kostea. Lämpotila nousi toisinaan jopa 28 asteeseen... astmaatikkona voin siis todella huonosti.

me asutaan kerrostalossa ja täälläkin on sisällä 25 astetta kesät talvet ja patterit porottaa täysillä kesälläkin. on sanottu huoltoyhtiölle, kävivät katsomassa pattereita ja vaihtoivat termostaatit, ei auttanut. mikä vikana? mitä voi tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Olen aina ollut sitä mieltä että rivarissa on kaikki omakotitalon ja kerrostalon HUONOT puolet: oma piha mistä pitää huolehtia ja vittumaiset naapurit kaupan pääle!

Samaa mieltä. Kerrostalon valitsisin paljon ennen rivaria, päsis edes siitä pihasta ja sitäpaitsi naapuritkin voi pysyä tuikituntemattomana, kun osaa olla tarpeeksi hiljaa, mutta rivarissa ne näkee väkisin kun niiden ikkunan alta kulkee.

Mä olin kyllä luullu, että rivarien väliseinät on eristetty jo äänenkin takia ja sen villan pitäisi pitää lämpöäkin...Väliseinän paksuuden pitäisi olla sama kuin ulkoseinän. Mä en jotenkin usko, että se lämpö voi tulla naapurista tai sitten talossa tai ilmastoinnissa on joku ihan oikea vika.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä olin kyllä luullu, että rivarien väliseinät on eristetty jo äänenkin takia ja sen villan pitäisi pitää lämpöäkin...Väliseinän paksuuden pitäisi olla sama kuin ulkoseinän. Mä en jotenkin usko, että se lämpö voi tulla naapurista tai sitten talossa tai ilmastoinnissa on joku ihan oikea vika.
No niin minäkin kuvittelisin, ettei noiden seinänaapureiden lämmitysten pitäisi pahemmin vaikuttaa tähän mun kämpän lämmitykseen. Mutta vaikka ulkona ilma kylmenee, niin mun asunnossa lämpötila nousee.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No niin minäkin kuvittelisin, ettei noiden seinänaapureiden lämmitysten pitäisi pahemmin vaikuttaa tähän mun kämpän lämmitykseen. Mutta vaikka ulkona ilma kylmenee, niin mun asunnossa lämpötila nousee.

Säädöt taitaa olla pielessä. Pyydä, että ne tarkastetaan. Tai sitten puuttuu eristeitä seinistä. Nosta kissa pöydälle naapureiden kanssa. Jos ne on syyttömiä, alat vihotella niille turhaan muissa yhteyksissä, kun tämä asia kalvaa. :snotty:

rivitaloasuminen yhtä helvettiä ainakin jossain kittteellä jossa esi lapset ei saa mennä kun kerran päivässä ulos ovesja jos käyt jääkaapilla yöllä selvivpäin vaik kuin hiljaa,sekin rekistöröidään,on kyll sellanen kylä ja ihmiset ettei uskois,jos illalla ajat autolla klo 23 paikallinen poliisi kysyy millä asioilla liikutte.

Yhteistyössä