ritulii huhuu!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostunut

Vieras
Hei sinä ritulii (?) joka kerroin olevasi laborantti ammatiksesi niin millasessa paikassa olet töissä ja mitä työnkuvaasi kuuluu? Tiedätkö yleensä millainen on laboranttien työtilanne? Millanen palkka, noin niinku suunnilleen? Itseä meinaan kiinnostasi kans kovasti tuo laborantin työ.

Moi vaan!

Itse olen elintarvikealalla ja olen tehnyt sekä kemiallisia että mikrobiologisia töitä. Vaihtelevaa työtä ainakin meillä, kun porukka on pieni ja kaikki tekevät kaikkea.
Muista kun koulusta käytiin Maitojalosteella tutustumassa ja siellä ne naiset teki sitä samaa analyysiä päivästä toiseen siinä omalla paikalla.... Silloin vähän hirvitti että tätäkö tää on :) Kävimme myös Orionilla tutustumassa ja siellä vähän sama homma, mutta sitten se vastuu ja kaikki.

Palkkahan ei mikään kovin hyvä ole, luulisin että kieppuvat 1500-1800E/kk. (arvio kun teen lyhennettyä työaikaa itse)
Etelä-Suomessa töitä/sijaisuuksia riittää, entinen Eela nykyinen Evira, hakee sijaisia koko ajan. Vakinaisia paikkoja on vähemmän tarjolla. Enemmän olis tarjolla labrahoitajille duunia. Vaikka isoihin sairaaloihin voi saada sellasen työn ettei tarvi näytteitä ottaa...

Laboranttejahan on eri aloille suuntautuneita, kemia- elintarvike- biotekniikka jne. Monissa paikoissa on nykyään kans vuorotöitä, kun tehtaatkin tekevät ympäripyöreitä päiviä :/

Yhteistyössä