M
"minävain"
Vieras
Menkat ovat myöhässä. Esikoinen on vuoden ja kolme kuukautta vanha. Ehkäisyä ei ole käytetty synnytyksen jälkeen ollenkaan, periaatteella, että toinen lapsi saa tulla, jos on tullakseen. Pitkään oli aika lailla yhdentekevä fiilis, kun moonikset alkoivat, nyt niitä sekä toisaalta odottaa että pelkää. Joinakin päivinä miettii, miten jaksaisi kahden pienen kanssa, toisaalta taas olisi ihana saada pieni nyytti kainaloon ja vielä pienellä ikäerolla vanhempaan sisarukseen. Toissa kuussa kierto oli hiukan pidempi ja ehdin vähän säikähtääkin, että no joko nyt tärppäsi, mutta vaikka yhdenlainen helpotus, menkkojen alkaminen oli pettymyskin. Nyt on aika seesteinen olo, eli jos olen raskaana, se on vain iloinen uutinen.
Asiaa pähkäiltyäni olen todennut, että eniten taidan pelätä sitä, että esikoinen jää liian vähälle huomiolle jos syntyy pikkusisarus ja haikein mielin ajattelen, että sitten ei ehkä enää ole vain meidän kahden ihania sylittely- ja nuuskutteluhetkiä samoin kuin nyt. Ja pelkään, että jokin esikoisen "eka kerta" jää vauvan takia huomaamatta.
Joskus tuntuisi helpoimmalta voida olla mies, miehillä ei kai tämmöisiä omituisuuksia pyöri päässä?
Asiaa pähkäiltyäni olen todennut, että eniten taidan pelätä sitä, että esikoinen jää liian vähälle huomiolle jos syntyy pikkusisarus ja haikein mielin ajattelen, että sitten ei ehkä enää ole vain meidän kahden ihania sylittely- ja nuuskutteluhetkiä samoin kuin nyt. Ja pelkään, että jokin esikoisen "eka kerta" jää vauvan takia huomaamatta.
Joskus tuntuisi helpoimmalta voida olla mies, miehillä ei kai tämmöisiä omituisuuksia pyöri päässä?