Ristiriitainen sisustusmaku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Haluttaisi tässä vähitellen alkaa laittamaan asuntoa uuteen kuosiin, mutta onglemaksi tulee se, että minulla on pari keskenään hyvin ristiriitaista visiota siitä, mihin suuntaan haluaisin tätä sisustusta viedä, ja nyt en osaa päättää...

Toisaalta pidän todella modernista, pelkistetystä, suoralinjaisesta, minimalistisest ja ehkä jopa hieman futuristisesta tyylistä. Vaan miten luoda pelkistetty tyyli ilman, että siitä tulee ikävystyttävää

Mutta sitten taas toisaalta minua miellyttää myös tällainen vanhanaikainen sisustus, koristeelliset antiikkihuonekalut, vanhat valokuvat ja maalaukset, siis sellainen vanhanaikainen (romanttinen) kartanotyyli. Taitaa vain rahavarat olla pienoinen este, etenkin kun haluan sitten aidosti vanhoja huonekaluja, eikä mitään "maalaisromanttista uustuotantoa"

(No, toisaalta taas, taitaa kumpikin tyyli noista olla aika naurettava 70-luvulla rakennetussa kerrostaloyksiössä)

Uustuotannossakin on paljon mitä ihastuttavimpia mööpeleitä sun muita ja näyttävät hyvin aidoilta.
Meillä kerrostalokoti on sisustettu lähes täysin antiikilla, seassa on aitoa vanhaa yli 100-vuotiasta kalustetta ja uuttakin. Antiikki pääsee oikeuksiinsa parhaiten jos asunto on riittävän iso. Meillä 106 neliötä.

Itse pidän myös minimalismista eli asuntoa ei ole sisustettu ääriään myöten täyteen ja arvokkaammat astiastot, koriste-esineet ym. ovat visusti lasten ulottumattomissa tukevassa vitriinissä.

Itse valitsisin sen futuristisen, koska en ymmärrä huonekaluja, joiden päällä ei voi hyppiä.

Meillä oli lapsuudessani kotona, juurikin tuollainen antiikkisisustus. Nojatuoli oli sitä varten, että siinä istuttiin selkäsuorana jalat maata kohti. Sohva oli myös istumista varten ja siinä istuttiin samalla tavalla kuin nojatuoleissakin jalkoja ei saanut nostaa sohvalle. Puhumattakaan siitä, että olis makoillu sohvalla, härregyyd! Sänky oli sitä varten, että siinä sai löhöillä.

Haluttaisi tässä vähitellen alkaa laittamaan asuntoa uuteen kuosiin, mutta onglemaksi tulee se, että minulla on pari keskenään hyvin ristiriitaista visiota siitä, mihin suuntaan haluaisin tätä sisustusta viedä, ja nyt en osaa päättää...

Toisaalta pidän todella modernista, pelkistetystä, suoralinjaisesta, minimalistisest ja ehkä jopa hieman futuristisesta tyylistä. Vaan miten luoda pelkistetty tyyli ilman, että siitä tulee ikävystyttävää

Mutta sitten taas toisaalta minua miellyttää myös tällainen vanhanaikainen sisustus, koristeelliset antiikkihuonekalut, vanhat valokuvat ja maalaukset, siis sellainen vanhanaikainen (romanttinen) kartanotyyli. Taitaa vain rahavarat olla pienoinen este, etenkin kun haluan sitten aidosti vanhoja huonekaluja, eikä mitään "maalaisromanttista uustuotantoa"

(No, toisaalta taas, taitaa kumpikin tyyli noista olla aika naurettava 70-luvulla rakennetussa kerrostaloyksiössä)

Modernia ja pelkistettyä on paljon helpompi muuttaa myöhemmin runsaampaan jos haluaa, kartanotyyli vaatii tilaa ja kaikkea "rompetta", mitä ihmisillä on muutenkin ihan liikaa. Minusta on parempi keskittyä henk-koht. koriste-esineisiin, kuten valokuviin, julisteisiin, lasten kehystettyihin askarteluihin kuin ostaa jonkun tyylisuunnan mukaisia "hengettömiä" statussymboleita. Koti on kuitenkin asumista varten, ei sisustuslehtiä tai blogikuvia varten.

[QUOTE="Misty";28719976]Modernia ja pelkistettyä on paljon helpompi muuttaa myöhemmin runsaampaan jos haluaa, kartanotyyli vaatii tilaa ja kaikkea "rompetta", mitä ihmisillä on muutenkin ihan liikaa. Minusta on parempi keskittyä henk-koht. koriste-esineisiin, kuten valokuviin, julisteisiin, lasten kehystettyihin askarteluihin kuin ostaa jonkun tyylisuunnan mukaisia "hengettömiä" statussymboleita. Koti on kuitenkin asumista varten, ei sisustuslehtiä tai blogikuvia varten.[/QUOTE]

Mä olen tässä hieman eri linjoilla.
Mun mielestä tuo koriste-esine-rompesisutuksesta pitäisi päästä eroon, niillä "sisustetaan" kun ei uskalleta isompia ratkaisuja tehdä.

Eli valitset vaikka modernin pohjan (lattia,seinät,katto jne.) ja sitten ostelet tavarat oman makusi mukaan.
Aloita sohvasta, se on niin silmiinpistävä kokonsa vuoksi. Esim. maalaisromanttinen sohva ja rauhallisempi moderni ruokapöytä.

Tärkeintä on mielestäni että valitset tavarat joista sinä pidät, eikä sellaista mitä "tyyli määrää".

Yhteistyössä