Ristiäislahjaksi rahan pyytäminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DDDD
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23093294]Tämä on kyllä OT, mutta olen luullut, että kaikilla on syntymätodistus. Miksei teillä ole?[/QUOTE]

Emmä vaan tiedä, mut en oo koskaan sellaista saanut tytölle. Mistä sellaisen sit saa?

Siis kyllähän mun äitiyskortissa lukee, et syntyi tyttö jne. mutta erikseen ei oo mitään paperia.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23093378:
Emmä vaan tiedä, mut en oo koskaan sellaista saanut tytölle. Mistä sellaisen sit saa?

Siis kyllähän mun äitiyskortissa lukee, et syntyi tyttö jne. mutta erikseen ei oo mitään paperia.

Sairaalasta me saatiin. Ei se mikään hieno ole, joku A5-kokonen lappu vähän huonoa paperia, mutta kyllä siinä lukee syntymätodistus. Ja vauvakirjoihin ne on teipattu.

Serkkuni (jonka kanssa en muuten ole ollut pariinkymmeneen vuoteen tekemisissä :whistle:) lähetti kutsun lapsensa ristiäisiin. Kutsussa oli lapsen tilinumero ja rahankerjuuruno.
Jäi menemättä.

Ylioppilas-, valmistujais- ja nuoren parin häälahjaksi voi antaa rahaa.
Kaikki muu on mautonta.
Huomasin just yhden 60-vuotiskutsun, jossa pyydettiin rahaa lahjaksi. Anbeliivbl!

Kaikki muu on mautonta.
Huomasin just yhden 60-vuotiskutsun, jossa pyydettiin rahaa lahjaksi. Anbeliivbl!

Nykyään se on vain se raha, millä tuntuu olevan mitään väliä. Paskat muistoista tai lahjan antajien ajatuksesta lahjan takana. Kaikki mieleltään nykyään krääsäksi, mitä itse ei olla hankittu...

Meillä on kans sellanen putkilo johon kuuluis laittaa se syntymätodistus, mutta meillä on siellä ainakin kastetodistus ja jos en väärin muista niin siellä oli sellanen "todistus" sisälläkin mihin tulee nimi, syntymäaika jne. ja kastavan papin nimi, et onkohan tää taas niitä et on suomennettu väärin ja myydän kastetodistuksen putkilona, mutta onkin syntymätodistukselle. Eihän se olis eka kerta ku tällasia sattuu. Meni vähän ot :D

Mut itse aiheeseen, mä en ikinä veis lapselle ristiäislahjaksi rahaa, jonkun pienen "pesämunan" jos kyseessä on kummilapsi niin voisin, mutta kyllä muuten on vähän kuunneltu että mitä vauvalla ei vielä ole niin on ollut suht helppo ostaa ristiäislahja. Mä kyllä kerroin heti kaikille että mitään valokuvakansioita tmv. ei tarvi tuoda pölyä keräämään :D

Itsekin tiedän erään tapauksen jossa syntyi esikoinen (ja ainut) ja suora pyyntö kutsussa oli rahaa, suuttuivat kun emme menneet. Oli sellaisia hyvän päivän tuttuja joten oli meille aika ihmetyskin että saimme kutsun tuonne.
He oli kutsuneet likemmä 10 ihmistä lapsensa ristiäisiin ja tuore mummi kehui kuinka saavat nyt hyvin rahaa (toodella moukkamaista)
Moni oli sitten soittanutkin näiden vanhemmille ja kyselleet että vihitäänkö heidät samalla kun kerran kirkossa oli kaste tilaisuus ja näin paljon porukkaa kutsuttu, vaan ei pelkkä kastejuhla.
Arvatkaa kuinka nuoripari saikin takkiinsa tuosta tapahtumasta kun kuviteltiin saavansa hyvinkin lahja rahaa.

[QUOTE="vieras";23093294]Tämä on kyllä OT, mutta olen luullut, että kaikilla on syntymätodistus. Miksei teillä ole?[/QUOTE]

Ei meilläkään. Esikoinen syntyi 2005 ja sillon saatiin todistus. Seuraavat syntyivät 2008 ja silloin ei saatu. Kysyin sairaalassa mut sanoivat et nykyisin ei enää anneta..

Kaikki muu on mautonta.
No ihan normaalia ja näin monet tekevät. Lähtevät sitten jonnekin matkalle puolisoidensa kanssa. Mieluummin siihen osallistuu, kuin että antaa jonkun rihkamakipposen tai paremmankin, jolla vastaanottaja ei takuulla tee mitään.

.
He oli kutsuneet likemmä 10 ihmistä lapsensa ristiäisiin ja tuore mummi kehui kuinka saavat nyt hyvin rahaa (toodella moukkamaista)
.

Kyllä meilläkin oli kutsutuissa parikymmentä. Mutta miehellä on jo neljä sisarusta, mulla kaksi ja sitten ne kummit vielä. Lisäksi meidän tytön serkut olivat tuolloin jo isoja (nuorin 16-vuotias), joten kyllähän siitä jo "pakollisia" kertyikin parikymmentä.

Itsekin tiedän erään tapauksen jossa syntyi esikoinen (ja ainut) ja suora pyyntö kutsussa oli rahaa, suuttuivat kun emme menneet. Oli sellaisia hyvän päivän tuttuja joten oli meille aika ihmetyskin että saimme kutsun tuonne.
Moni oli sitten soittanutkin näiden vanhemmille ja kyselleet että vihitäänkö heidät samalla kun kerran kirkossa oli kaste tilaisuus ja näin paljon porukkaa kutsuttu, vaan ei pelkkä kastejuhla.
Arvatkaa kuinka nuoripari saikin takkiinsa tuosta tapahtumasta kun kuviteltiin saavansa hyvinkin lahja rahaa.

siis likemmä sata eikä kymmenen :D numerot ei oikein toimi tässä näppiksessä

Yhteistyössä