Ristiäiskortista ja sen tekstistä:Mä oon kummi, meidän lapset vauvan serkkuja ja miehelle ei oo sen kummemmin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
titteliä. Kyseessä mun veljen poika. Voiko siis laittaa vaikka et "Pientä kummipoikaa ja serkkua lämpimästi onnitellen"? Tossahan tavallan kuitenkin unohtuu et mun mies onnittelee myös. Hänenkin nimi tulee korttiin.

Kysyn nyt ja tuun sit illalla töiden jälkeen kattoo mielipiteitä :)

Mikset laita varsinaiseen onnittelutekstiin vaan jotain sellaista, missä ei oo mitään noita kummi/serkku -tms. juttuja vaan jotain neutraalia, tyyliin vaan "Pientä poikaa onnitellen" ja sitten siihen mihin tulee kaikkien nimet, niin laitat esim. lämpimästi toivottelevat Tiina-kummi, Elias- ja Mirka-serkut, Pekka (sun mies).

Miehesi on setä, jos haluat jollakin tavalla sitoa hänet mukaan. Mutta varmasti kaikki tietävät etunimestäkin, kenestä on kysymys. Ja itse henkilökohtaisesti katsoisin tuon "kummipojan" pätevän mieheesikin, vaikka hän ei virallinen kummi olekaan.

Meillä ihan sama tilanne, kummipoika on miehen kummipoika, mutta kyllä minä voin ihan hyvin panna nimeni korttiin, jossa onnitellaan "kummipoikaa". Ostan yleensä lahjatkin ja valitsen kortit, kun olen siinä parempi.

Laittaisin:
"Pientä kummipoikaa lämpimästi onnitellen,
kummitäti + ville, maija ja kalle

tai jos haluaa ehdottomasti mainita villen ja maijan olevan serkkuja niin:
kummitäti + ville-serkku, maija-serkku ja kalle

Hassua, ettei sun mies oo myös kummi, vaan vaan sut on pyydetty :/

Minä keksin montakin syytä, jotka eivät ole yhtään hassuja. Päällimmäisenä sen, etteivät ap ja mies ole välttämättä olleet vielä yhdessä kummeja valitessa. Toiseksi sen, ettei mies kuulu kirkkoon. Ja kolmanneksi sen, että kummien määrä on haluttu rajata neljään läheisimpään.

Laittaisin:
"Pientä kummipoikaa lämpimästi onnitellen,
kummitäti + ville, maija ja kalle

tai jos haluaa ehdottomasti mainita villen ja maijan olevan serkkuja niin:
kummitäti + ville-serkku, maija-serkku ja kalle

Minusta taas vähän noloa jättää mies sinne serkkujen jälkeen. Vähän kuin haluttaisiin alleviivata ettei hän kuulu joukkoon. Eli laittaisin kummitäti + kalle-setä + serkut ville ja maija.

Minä keksin montakin syytä, jotka eivät ole yhtään hassuja. Päällimmäisenä sen, etteivät ap ja mies ole välttämättä olleet vielä yhdessä kummeja valitessa. Toiseksi sen, ettei mies kuulu kirkkoon. Ja kolmanneksi sen, että kummien määrä on haluttu rajata neljään läheisimpään.

Meillä on tytön kummina paras ystäväni. Miehensä taas ei ole virallinen kummi koska ei kuulu kirkkoon, mutta käytännössä siis hän on ihan yhtälailla kummina, eli puhutaan kyllä aina kuinka kummit tulevat käymään ja he kirjoittavat kortteihin terveiset kummeilta jne.

Minusta taas vähän noloa jättää mies sinne serkkujen jälkeen. Vähän kuin haluttaisiin alleviivata ettei hän kuulu joukkoon. Eli laittaisin kummitäti + kalle-setä + serkut ville ja maija.

Olen samaa mieltä. Yksi tuttu jolla oli edellisestä suhteesta lapsi löysi uuden miehen ja he menivät naimisiinkin. Tuntui pudolta kun vielä useamman yhteisen vuoden jälkeen kaikissa korteissa ja muissa luki toivottelijoina Maija, Jessica ja Matti.

Meillä on niin että miehellä on kummipoika, jonka kummi minä en ole ja minulla taas kummityttö, jonka kummi mies ei ole. Kun näille kummilapsille laitetaan korttia tms., niin se toinen ns. "ei kummi" laitetaan vaan etunimellä.

Meillä on niin että miehellä on kummipoika, jonka kummi minä en ole ja minulla taas kummityttö, jonka kummi mies ei ole. Kun näille kummilapsille laitetaan korttia tms., niin se toinen ns. "ei kummi" laitetaan vaan etunimellä.

Minulla oli ennestään kaksi kummilasta ja miehellä yksi silloin kun yhteen mentiin. Meille taas kummilapsista tuli myös yhteisiä tämän jälkeen, eli minä olen kummitäti myös miehen kummitytölle ja mies on kummisetä omille kummipojilleni.

Samoin kun meidän lasten kummit ovat löytäneet puolisoita näistäkin on tullut samalla kummeja.

[QUOTE="vieras";22057028]Mä laittasin kummipoikaa ja serkkua onnitellen Maija-kummi, Matti, Aino-ja Otto-serkku[/QUOTE]

Jotenkin näin minäkin laittasin tai esim. Maija-kummi, Matti, serkut Aino ja Otto, jos serkku suhdetta haluua korostaa. itse jättäisin serkkun kokonaan mainitsematta ja laittaisin pelkästään Maija-kummi, Matti, Aino ja Otto, olettaisin kaikkien joille se kuuluu tietävän lasten suhteen.

Minä kirjoittaisin jonkun kauniin runon ja ihan vaan nimet perään. Miksi siihen pitää tulla nämä sukulaissuhteet ja kummijutut mukaan. Kyllähän kortin saajan perhe nyt tietää nämä kuitenkin! MINÄ olen kummi ja lapseni ovat SERKKUJA ja MIEHENI on... So?

Alkuperäinen kirjoittaja Hö;22057791:
Minä kirjoittaisin jonkun kauniin runon ja ihan vaan nimet perään. Miksi siihen pitää tulla nämä sukulaissuhteet ja kummijutut mukaan. Kyllähän kortin saajan perhe nyt tietää nämä kuitenkin! MINÄ olen kummi ja lapseni ovat SERKKUJA ja MIEHENI on... So?

No mä peesaan tätä just siinä että MIKSI pitää laittaa kummi, serkku jne. Miksi ei vaan nimet Onnittelee Maija, Matti, Tiina ja Ville.

Mun ystävä on naimisissa helluntailaisen kanssa, joten vain ystäväni on lapsemme kummi. Heidän kaste-onnittleukortissa luki seuraavasti: Kastepäivänä lämpimästi onnitellen ja Taivaanisän siunausta toivottaen "Riina"-kummi, "Tatu" (aviomies) ja sitten heidän lapsensa.

Mun ystävä on naimisissa helluntailaisen kanssa, joten vain ystäväni on lapsemme kummi. Heidän kaste-onnittleukortissa luki seuraavasti: Kastepäivänä lämpimästi onnitellen ja Taivaanisän siunausta toivottaen "Riina"-kummi, "Tatu" (aviomies) ja sitten heidän lapsensa.

tätä oisin itekki ehdottanu (käytän meidän kummilasten korteissa mitkä eivät ole yhteisiä).. eli "Lea-kummi ja Pekka sekä (serkut) Ville, Sakari ja Maija"

Yhteistyössä