Ristiäiset...rasittavaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellustiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nellustiina

Aktiivinen jäsen
09.09.2006
5 360
5
38
Mua ottaa niin paljo päähän ku pystytään pitään ne vasta heinäkuun lopussa... meiän vauvaki on silloin melkein 3kuukauden ikänen :/ ärsyttävää ku pitää olla niin kauan nimetön.... joka ikisenä v.loppuna on jotain juhlia...nii ei mitenkää voida pitää aikasemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja sininsydan:
Varmaan harmittavaa..
Mua niin harmittaa, ku me ei voitu pitää minkäänlaisia nimiäisiä, rahan takia.. Mun äippärahat ei riitä kaikkeen, eikä mieheltä saa rahaa tollaseen, vaikka sillä joskus jotain oliskin :(

no morjens! :o

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Varmaan harmittavaa..
Mua niin harmittaa, ku me ei voitu pitää minkäänlaisia nimiäisiä, rahan takia.. Mun äippärahat ei riitä kaikkeen, eikä mieheltä saa rahaa tollaseen, vaikka sillä joskus jotain oliskin :(
Näin tasa-arvoinen parisuhde on aina niin iloinen asia :saint:

Ristiäiset ei ole nimenantojuhla. Kyllä sillä lapsella on nimi ihan heti kun rupeet häntä sillä nimellä kutsumaan. Meidän tyttöä on ihan alusta asti kutsuttu omalla nimellä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Varmaan harmittavaa..
Näin tasa-arvoinen parisuhde on aina niin iloinen asia :saint:

siitä iloitkaamme :saint:

meilläkin on yhdet-kahdet juhlat joka viikonloppu. mutta me ei mennä kaikkiin! nyt ollaan jo missattu yhdet häät, hautajaiset ja seuraavaksi missataan lakkiaiset. lapsilla pitää olla oikeus lomaillakkin, ja meillä aikuisilla myös :)

eli jääkää joistain juhlista pois ja pitäkää ristiäiset silloin :)

`Viikolla ei ku kaikki on töis.. miehelläkin alkaa vasta loma elokuun alusta... muutamat häät on lauantaina nii pidä ny sunnuntana ku kaikki makaa krapulas(?) luulisin.. juhannuksena en tod pidä. meillä on yhet kaverit häät heinäkuun alus ja niistä tulee kummit.. niin eihän ne nyt halua tulla silloin sunnuntaina ku ne on jo suunnitellut hotellii ja niin pois päin..

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Tarviiko vauvan olla nimetön ristiäisiin saakka?

kerro lisää tästä.. siis voiko nimen jo aikasemmin ilmottaa..maistraattiin vai? :ashamed:

nimi tulee olla ilmoitettuna maistraattiin 2kk sisällä syntymästä. ristiäiset voi pitää vaikka vuoden päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
...joka ikisenä v.loppuna on jotain juhlia...
Kuin pahimmasta painajaisesta :o
Mitään en inhoa niin paljon kuin kaikenmaailman kissanristiäisiä ja sukuparaateja joihin on vähän niinkuin muka pakko osallistua.

sano muuta mut sitte ne onneks loppu..elokuulle ei oo mitää ja miehellä on silloin loma.. saadaan nauttia koko perhe ..tytölläkin alkaa vasta koulu loppukuusta silloin..

Me ilmoitimme lapsen nimen ihan heti väestörekisteriin. Ko. lapsi kastettiin kirkossa, kun hän oli kymmenvuotias. Kasteen jälkeen kummit, kaksi kpl, tulivat meille kahville. - Näinkin rauhallisesti voi asennoitua. - Kirkostahan saa ihan ilmaiseksi alban, joten alla voi olla arkivaatteet ja jalassa lenkkitossut :).

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Onks muka joka vkl jotain juhlia molempina päivinä?

Kyllä mä jättäisin jotkut väliin ja pitäisin ristiäiset.

just näin. joka viikonloppu ei molempina päivinä voi olla niin tärkeitä juhlia joista ei jotain vois jättää pois oman lapsen ristiäisten takia. tärkeysjärjestykseen asiat. ja kuka on sanonu että lapsen pitää olla nimetön ristiäisiin asti :) meidän lapsia ei oo edes kastettu enkä kuitenkaan ap:ta ymmärrä. tottakai ne oman lapsen ristiäiset pitää olla tärkeimmäit ja pitää oli sit mitä tahansa juhlia

Alkuperäinen kirjoittaja :
Eivätkö kirkkoon kuuluvat ilmoita lapsensa nmiä väestörekisteriin parin viikon sisällä syntymästä?

Ei, vaan kahden kuukauden. Se oli enimmäisraja ainaki viime vuonna.

juu niin on mut saa mennä vähä yli.. mut mua itteeni rasittaa et menee noin paljon yli..

Alkuperäinen kirjoittaja :
Eivätkö kirkkoon kuuluvat ilmoita lapsensa nmiä väestörekisteriin parin viikon sisällä syntymästä?

Ei, vaan kahden kuukauden. Se oli enimmäisraja ainaki viime vuonna.

juu niin on mut saa mennä vähä yli.. mut mua itteeni rasittaa et menee noin paljon yli..

no onko toi kk ylimenevä aika sit sopiva myös maistraatin kannalta? miks ette ilmota sitä nimeä sinne sopivan ajan kuluessa ja pidätte ne ristiäiset sit ku sopiva aika on.?

Varmaan harmittavaa..

täh!!!!!!!!!?????? siis eikö sun mies oo lapsen isä vai miksei osallistu lapsen kuluihin? meillä ainaki yhtieset rahat ja minähän järjestin nimiäiset molemmille lapsille vaikka se onkin mies joka meidän perheessä enemmän tienaa ja ne nimiäiset oli mulle tärkeemmät kuin miehelle