ristiäiset kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija...

Vieras
apua kauhea stressi ristiäisistä . Haluttaisiin pitää ristiäiset kotona mutta ei osata arvioida paljonko mahtuisi 73neliön + piha kämppään vieraita sukua on aika paljon.... Mielipiteitä kiitos

apua kauhea stressi ristiäisistä . Haluttaisiin pitää ristiäiset kotona mutta ei osata arvioida paljonko mahtuisi 73neliön + piha kämppään vieraita sukua on aika paljon.... Mielipiteitä kiitos

Meillä on 96 neliöä ja pojan synttäreillä on ollut vieraita noin 20-25 lapset mukaan lukien ja jos ilma olisi ollut sellainen, että pihalla ei voisi olla, niin ihan mahdottomuus olisi juhlia viettää mukavasti. Ja kaikki on vielä ihan perhettä (vanhempien sisarukset ja isovanhemmat), eli niille voi sanoa, et istu kahville keittiönjakkaralle tai keittiön baaripöydän ääreen, jos mukana olisi vieraampia ei onnistuisi meidän kämpässä mitenkään...

Minä olen kotona pidettävissä juhlissa pitänyt mittana sitä, miten saa kaikki istumaan jotenkin järkevästi. Jos tarkoitus on tarjota ruoka, niin silloin mittana on se, että miten saa syöjät pöytiin. Oman perheen olen yleensä jättänyt noissa syöntijutuissa laskuista väliin, me voidaan syödä myöhemmin tai jossain nurkassa vaikka seisten. Kahvitarjoilussa riittää ne istumapaikat jokaiselle ja mielellään jokin pöydänkulma, minne saa kuppinsa laskettua.

Mun mielestä 20-25 mahtuu hyvin vaikka olisitte kaikki sisällä koko ajan. Kaikille pitää olla jonkinsortin istumapaikka ja paikka mihin laskea kahvikuppi. Sängynreunalle menee pari kolme jne. Oma väki istuu vain jos tilaa on.
Yleensä vieraat kyllä itse sumplivat asiansa ja katsovat sopivan tilanteen jolloin voi syödä ja juoda eikä kaikki ryntää kerralla hakemaan kahvia. Tarjottavat keittiön apupöydille, tyhjennät ne kaikki roinista ym ja keittiön pöytä on vain syömistä ja istumista varten. Näin kaikki saavat helposti otettua tarjottavaa ja menevät sitten jonnekin syömään ja juomaan. Pidätte hyvän huolen vaan, että tarjottavaa on koko ajan saatavilla, kahvia jne.

Yhteistyössä