Ristiäiset kotona ,vieraat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matilda84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matilda84

Vieras
Ketkä olette pitäneet kotona ristiäiset , oletteko rajannut vieraita sitten miten ?
Ja vielä jos on ollut sellainen ajankohta ristiäisillä ettei ulkona voi oikeastaan olla.
Mä oon miettinyt jos tälle kolmoselle pitäis ristiäiset sitten kotona, mutta sitten iskeekin se ongelma ketä pyytää.Onko tökeröä jos pyytää vain isovanhemmat ja kummit? kuitenkaan tilaa ei ole ihan hirveästi.

Meillä on ollut aina vain isovanhemmat ja kummit (ja tietty vanhempien sisarukset). Ketä muita sinne sit pitäis pyytää?

Kotona on pidetty kaikki ristiäiset ja väkeä on ollut välillä 20-30.

Meillä on ollu vaan meidän vanhempien sisarukset perheineen, isovanhemmat, ja kummit. Esikoisen ristiäisissä oli lisäksi mun ukki ja mummu + eno käyttämässä heitä. Kuopuksen ristiäisiin isomummu ei jaksanu tulla, mut sinne taas kutsuttiin lisäksi mun kummityttö, joka on meille läheinen.

Ei se musta tökeröä ole, monilla on ristiäiset pienessä porukassa.
Meilläkin esim.
Lapset on kastettu kirkossa mutta kotiin tultu sen jälkeen.
Mulla olis ollut vaikeus kun koko sukua ei voisi kutsua (yli 100 henkeä) jos olisin muuta aatellut kuin pienet ristiäiset.

Kaikki varmasti ymmärtävät tuon tilan ahtauden.
Teidän ne ristiäiset ovat, itse saatte päättää miten ne vietätte.
=)

Ei ristiäiset ole mikään koko suvun juhla. Ihan hyvin voit pyytää vain isovanhemmat ja kummit. Meillä on molemmilla vanhemmilla vain yksi veli (+ veljien vaimot) joten se porukka oli kutsuttu kummien lisäksi.

No meillä oli suurinpiirtein tuo porukka. Ristiäiset on musta sellanen intiimi perhejuhla, joku tietysti haluaa kutsua enemmänkin sukulaisia ja ystäviä. Kukin haluamallaan tavalla, ja tietysti tilan mukaan.

No huhhuh. En ole koskaan ymmärtänytkään sitä että ihmiset haluaisivat ristiäisistä suuria juhlia. Meillä on aina ollut vain isovanhemmat, kummit ja osa meidän omista sisaruksista. Sehän on lähisuvun juhla. Ei koskaan ole pyydetty omia kavereita ja heidän puolisoitaan ilmaisille kakkukahveille. Intiimit pienet juhlat ja vanhemmillakaan ei ole sitten suurta stressiä!!

Onko teillä minkälainen asunto? Mä pidin esikoiselle ristiäiset niin että kappelissa oli kaste ja kahvittelut kotona. Asuntona oli silloin 60 neliöinen kaksio ja vieraita tais olla 22 joista 2 kaveria, kummit ja muuta lähisuvun porukkaa. Ihan hyvin me mahduttiin kahvistelemaan :)

Meillä oli isovanhemmat, kummit perheineen ja mun sisarukset perheineen. Minusta ristiäiset ovat lähipiirin juhla. Ja yksi muusikko oli avittamassa puolisoineen. Meitä oli vähän vailla 30. Siis toki miehenkin veljet kutsuttiin mutteivat päässeet.

Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Ketkä olette pitäneet kotona ristiäiset , oletteko rajannut vieraita sitten miten ?
Ja vielä jos on ollut sellainen ajankohta ristiäisillä ettei ulkona voi oikeastaan olla.
Mä oon miettinyt jos tälle kolmoselle pitäis ristiäiset sitten kotona, mutta sitten iskeekin se ongelma ketä pyytää.Onko tökeröä jos pyytää vain isovanhemmat ja kummit? kuitenkaan tilaa ei ole ihan hirveästi.

Molempien lasten ristiäiset on kotona pidetty. Eka kämppä 2 huonetta ja keittiö, toinen 4 huonetta ja keittiö.

Mummit, papat, minun ja miehen sisarukset perheineen ja kummit =)

Kaikkien kolmen ristiäiset pidetty kotona.
Isovanhemmat,lapsen tulevat kummit ja lapsen,miehen että omat sisarukset olleet paikalla.Ja minun tätini miehineen,on minun ns."varakummit"kun sellaisia "oikeita" ei ole ja miehen kummit.

Meillä on ollut yhdet ristiäiset kirkossa, toisista toimitus kirkossa ja juhlat juhlatilassa mutta häitä juhlittiin samalla, kolmannet oli kokonaan kotona ja neljänsissä kaste kirkolla mutta juhlat kotona. Asunto ei suurensuuri, mutta toimivin oli viimeisin kehitelmä kun sai tarjoilut kivasti ja koristeluitakin, niin että vieraat pääsi liki valmiiseen pöytään suoraan.

Yhteistyössä