Ristiäispaikka

Lex
Kun seurakunnan nettisivuilla sanotaan vaikka "kaste voidaan toimittaa kotona tai kirkossa/seurakunnan tiloissa", niin ei kai se ole ihan ehdotonta?

Etteikö sitä kastetta voisi yhtä hyvin toimittaa vaikka jossain muussa vuokratilassa kohtuullisen lyhyen matkan päässä?

Olin ajatellut vuokrata kaupungilta sellaisen mukavan tilan, johon mahtuisimme paremmin koko porukalla ja saisimme viettää rennosti vaikka koko päivän vieraidemme kanssa omine tarjoiluinemme jne.

Seurakuntakeskuksen sali on aika kolkko eikä yhtään kiva...

Lex
Alkuperäinen kirjoittaja Juups:
No voi hyvää päivää! Onkohan meidän muksun kaste nyt voimassa, kun satuimme suorittamaan toimituksen kesämökin pihalla...
Juu, eikä menkään olla oikeasti naimisissa koska mulla oli sormet ristissä....
Tarkoitin lähinnä, että onko muilla kokemuksia siitä kuinka mielellään seurakunnissa joustetaan tulemaan muuallekin kuin noihin omilla sivuillaan ilmoittamiin paikkoihin...

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Alkuperäinen kirjoittaja Juups:
No voi hyvää päivää! Onkohan meidän muksun kaste nyt voimassa, kun satuimme suorittamaan toimituksen kesämökin pihalla...
Juu, eikä menkään olla oikeasti naimisissa koska mulla oli sormet ristissä....
Tarkoitin lähinnä, että onko muilla kokemuksia siitä kuinka mielellään seurakunnissa joustetaan tulemaan muuallekin kuin noihin omilla sivuillaan ilmoittamiin paikkoihin...
No eihän se on pastorille yhtään sen suurempi vaiva tulla sinne vuokratilaan kun ristittävän kotiin. Voi olla helpompikin, kun ei olla kummankaan osapuolen kotikentällä. Meidän mukulat on kaikki kastettu muualla kuin kirkossa, kaksi kotona ja yksi tosiaan mökkipihassa. Kaikki pastorit eri seurakunnista ja mökkipaikkakunnan pappi ei ollut edes oman seurakunnan miehiä.

Yhteistyössä