ristiäiset ja vihkiminen

hip
Me mentiin naimisiin samalla kun kastoimme kaksosemme. Kunnon kirkkohäät, vieraita oli n. 100 henkeä päivällä (suku), ja illalla kavereille omat bileet n. 60 henkeä.

kaksoset olivat kuukauden, itse olin palautunut ennalleni, mitäs nyt rinnat olivat isommat. Vauvat kävivät hetken juhlapaikalla kirkon jälkeen, jolloin imetin ne. Sitten lapsenvahdit hoitivat lapsia kotona lopun juhlaa, seuraavaan päivään saakka. Juhlittiin pitkällä kaavalla, ruoka- ja tanssihäät.

Koska suku on iso, teimme ruoat suvun kesken itse. Kaikki meni oikein mainiosti, päivä oli ikimuistoinen ja meidänlaisemme. Nyt kun jälkeen päin ajattelee, oli hyvä, kun häät pidettin samalla ristiäisten kanssa. Silloin ei vielä itse ollut aivan loppu, ja vauvat olivat vielä ns. "helppoja", nukkuivat ja söivät.
 
vinkula
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2006 klo 11:01 minni kirjoitti:
kertokaahan kokemuksia, miten meni, millälailla , oliko ihan valkoinen puku, kunnon juhlat vai vaan kahvitus, mitä maksoi, jos puku ni imetys?, piten palauduit juhliin mennessä millä ajalla?
meidät vihittiin kans samalla kun meidän kolmas lapsi kastettiin pari vuotta sitten.meillä kaste ja vihkiminen tapahtu kotona.ensin oli vihkiminen ja sitten kaste ja vieraita oli noin 30.minulla oli sellanen tavallinen juhlamekko ja huivi hartioilla ja miehellä oli suorat housut ja kauluspaita.meillä oli tilaisuuden jälkeen kahvitus jonka äitini ja tätini hoitivat yhteisesti meillä niin minun ei tarvinnut häärätä keittiössä.oisko noi juhlat kaikkineen maksaneet (sis.sormuksen,vaatteet lapsille ja meille sekä tarjottavat) n.500euroa.meillä tyttö kastettiin 2kk ikäisenä joten raskauden aikaisia kiloja oli jäljellä 4kg.ja en imettänyt.juhlien jälkeen ei lähdetty enää minnekään muualle juhlimaan vaan kun vieraat oli lähteneet niin vietettiin rauhallista koti-iltaa yhdessä lasten kanssa.
 
Me mentiin namisiin kun esikoinen kastettiin noin puolitoista vuotta sitten.Miehellä oli tumma puku ja minulla äitini tekemä kokohame joka oltiin tehty niin että pystyin imettämään suhteellisen näkymättömästi.Meidät vihittiin ensin ja tytär kastettiin sitten.Ihan normaali voileipäkakku-täytekakku kahvitus oli sen jälkeen.Vieraita oli noin kolmekymmentä ja kellekään ei kerrottu etukäteen vihkiäisistä.Näin vältyttiin siltä että isovanhemmat olisivat alkaneet "vaatimaan" jotakin tiettyjä vieraita kutsuttavaksi.Eli meillä oli vaan vieraina sisarukset,isovanhemmat ja kummit.Illaksi pyydettiin sit kaverit juhlimaan meille kotio.Vauva meni anopille yöksi.Halvaksi tuli kun itse teki.Noin 200e.
 
louna
Me mentiin naimisiin esikoisen ristiäisten yhteydessä viime tammikuussa. Salassa pidettiin koko homma, ainoastaan mun veljelle ja hänen avovaimolleen kerrottiin, että on sitten joku ottamassa muutama valokuvan muistoksi. Meidät vihittiin kotoisasti omassa olohuoneessa, kaava oli hyvin yksinkertainen ja lyhyt, juuri niin kuin haluttiinkin-meillä juhlan pääpaino oli kuitenkin pojan ristiäisissä. Vihkiseremonia oli ensin ja kaste sen jälkeen. Anoppi teki yksinkertaisen kokohameen, joka ei ollut valkoinen, miksi sen pitäisikään olla varsinkaan kun ei ollut kirkkohäistä kyse! =) Vieraita oli joku 25, sama määrä ja samat ihmiset kuin olisi ollut pelkissä ristiäisissäkin. Kustannuksia ei kyllä yhtään laskettu, sormuksiin meni mikä meni, mutta muuten meillä oli ihan tavallinen kakku- ja kahvitarjoilu. Nyt kesällä järjestetään sitten isommalle porukalle illanistujaistyyppinen hääjuhla, meidän vanhempien vaatimuksesta! :D
 
louna
Niin, ja meillä poika oli kastehetkellä kaksikuinen ja itse olin palautunut siihen mennessä raskaudesta ja synnytyksestä hyvin-muistaakseni muutama kilo oli ylimääräistä painoa, mutta eipä se oikein missään enää näkynyt. Painoa tuli kuitenkin lisää raskauden aikana melkein 25kiloa :LOL: , joten siihen nähden ei valittamista! Imetyskin sujui oikein hyvin kotona kun oltiin, kävin vaan välillä syöttämässä poikaa makuuhuoneessa!
 
Meidät vihittiin vajaa vuosi sitten ku tyttö kastettiin. Salassa meilläkin pysyi koko homma, ainoastaan pappi tiesi mitä tulee tapahtumaan. Vieraita oli vain lähisuku (n.20) ja illalla kävi muutama kaveri. Miehellä puku ja mulla vaaleansininen mekko ja valkoiset kengät ja hartiahuivi. Kampauksen kävin teettää kampaajalla. Kukkavihko ja miehen rinnassa se pikku kukka juttu...
Mahtavat juhlat, just niinku haluttiin. Vihkiminen tuli kaikille yllätyksenä, kukaan ei arvannu ees etukäteen. Jännitti aikalailla kävellä omaan olkkariin ( :D ) jossa oli vieraita ja sit ku alko kuuluu et "mitä ihmettä" yms ku kuulukin sana avioliitto eikä kaste.
Lämmin ruoka ja kahvitus päälle. Halvaksi tuli mut ite en kylläkään kerenny palautua ollenkaa juhlaan mut sepä ei haittaa. Miehen serkku tilattiin kuvaamaan kastetilaisuutta ja samallahan sit saatiin ammattikuvat myös häistä :) Ja miehen sisko kuvas videokameralla koko jutun, siitä kuulee kivasti kaikki ne huudahdukset yms ja kivasti kamerakin sai osumia ku kuvaaja hätkähti kuullessaan sanan avioliitto :D

Mutta kerroimme kyllä kaikille jälkeen et juhla on tytön eikä meidän sen takia ei häitä itessään järkättykkää eikä haluttu kertoo kellekkää ettei ois tullu sitä häähössötystä....

tulikohan tästä nyt ihan sekava.... :whistle:
 
Meidät vihittiin ensin (kirkossa) ja sitten oli kastejuhla.Vain kaksi ihmistä tiesi tapahtumasta etukäteen niin pääsimme miehen kanssa kahdestaan alttarille häämarssin soidessa ;) Kuopus oli 2kk ikäinen. Ja vieraina sisaruskia, isovanhemmat ja kummeja. Vajaa 30 henkilöä. Uuden iltapuvun ostin ja siinä huivi hartioilla. Imetyksen hoidin ilman yleisöä, riisuin yläosan kokonaan pois eri huoneessa ja tuttipullo oli vihkimisen aikana hoitajan kädessä. Ei ollut valkoinen vaan sellainen, jota voi käyttää myöhemminkin. Muutama ylimääräinen kilo oli, mutta rinnat taas sen verran isot, että kroppa sopusuhtainen. Kampaajalla laitatutin hääkampauksen ja meikin niin saimme tilaisuuden jälkeen ns.virallisia hääkuvia. Niin ja väsymyksen sai meikattua pois. Vieraat ottivat hääpaikalla kivoja kuvia. Pitopalvelun olimme hommanneet tutun kautta hääpaikalle, hääkakku oli ja ruokaa.Tarjoilu oli srk:n kerhohuoneella, jonne olimme hankkineet kukkia. Ja oli mulla hääkimppu, kerranhan sitä mennää naimisiin ;) Hääpaikka oli kaunis, mutta ei maksanu mitään. Puku oli kallein investointi, en muista enää paljonko maksoi. Kaikkeen meni arvioilta reilut 1000 euroa. Ei meillä ollut mitään jatkojuhlia kavereille. Mieheni kanssa vietimme hääyön hotellissa, kun kuopus oli vierotettu rinnalta (n.8kk ikäinen), jotta pystyimme jättämään turvallisesti, hyvällä omalla tunnolla hoitoon.
 

Yhteistyössä