Ristiäiset ja häät!

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelijä
Nyt on pakko vähän marmattaa tästä nykypäivän itserakkaudesta ja laiskuudesta!
Ja tämä on yksi niitä oksettavimpia ilmiöitä! Ei voi edes yhtä päivää viettää vain lapsen juhlia, pitää tunkea omat juhlat siihen samaan jotta saa kaiken huomion itselle. Yöks, yöks ja vielä kerran yöks!
 
Meillä taas oli niin päin, että oltaisiin haluttu vihkiminen samana päivänä kuin kuopuksen kastaminen, koska ei haluttu olla huomion keskipisteenä (koska kaikkihan juhlivat vauvaa!). Tähän ei sitten vanhemmat suostuneet, joten häitä tanssittiin sitten myöhemmin..
 
No mun mielestä kukin tavallaan. Jos ei halua isoja häitä ni siinähän se vihkiminen menee kastejuhlan yhteydessä. Lähinnä itse ajattelen niin, että ristiäiset ovat pääasia ja häät siinä sivussa tällaisista jutuista.

Itse oon aina halunnu erilliset juhlat, kirkkokin varattu jo ens kesälle häitä ajatellen. Mutta jos käykin niin et oon viimesilläni sillon raskaana (mulla raskaudet aina riskiraskauksia ni en voi kuvitella viimeisilläni meneväni naimisiin ku ne hetket saattaa mennä sängyssä maatessa) niin häitä siirretään ja häät ja ristiäiset pidetään samalla kertaa. Siis ihan kunnon kirkkohäät, siinä samalla vain lapsemme saisi nimen.
Tietysti tää on jossittelua ja toiveajattelua vielä pitkälti, mutta ei mikään älytönkään vaihtoehto meille. Edelleen, kukin tyylillään.
 
Oi voi sentään, siitäpä sitä jääkin valtavat traumat lapsukaiselle.

Ajatella, millainen asia voi sinullekin aiheuttaa näppyjä. Ootpas tosi kireänä, kun toisten asiat alkaa noin kovin ärsyttää.

Ehkä sä näet vain yhden tavan, jolla voi viettää ristiäisiä tai häitä, ja niitä ei sit voi mitenkään yhteensovittaa. Ehkä kaikki ei halua prinsessamekkohäitä, joissa saa itse keikaroida prinsessana koko päivän ja paistatella huomiossa.
 
Me ollaan menossa joulukuussa samalla naimisiin, kun vietämme kuopuksen ristiäisiä. Ja tämä siksi, kun suurin osa sukulaisistamme asuu kaukana ja kenelläkään ei oo ylimäärästä rahaa hirveesti ja emme halua mitään suuren luokan kirkkohäitä vaan juhlia ihan perhepiirissä. Vauva on pääosassa ja me sivuosassa.
 
No vähissä on sunkin huolet, mut meneehän tossa pähkiessä varmaan aika kivasti... :eek: :headwall:

Ollaan menty miehen kanssa naimisiin esikoisen ristiäisissä juuri siitä syystä, ettei todellakaan kumpikaan haluttu huomiota itsellemme saati paistatella valokeilassa. Ja hui kauhistus, tehtiin tuo vielä yllätyksenä kaikille ja juuri siksi, että haluttiin välttyä kaikenlaiselta hössötykseltä ja siltä, että vihkiminen varastaisi huomion pääasialta, eli lapsen kastamiselta. Onnistuttiinkin tuossa enemmän kuin hyvin ja puoli vuotta myöhemmin juhlittiin sitten pihajuhlissa meidän vihkimistä meidän vanhempien toiveesta. Mutta on ilmeisen vaikeaa ymmärtää, etteivät kaikki halua mitään prinsessahäitä, joita suunnitellaan ja askarrellaan vuosi etukäteen-eikä sillä ole laiskuuden kanssa mitään tekemistä, jos tuntuu siltä, ettei ole meidän juttu! Mutta aivoituksensa kullakin... :whistle:
 

Yhteistyössä