Risteilylle

Heippa vaan kaikille äideille ja onnea.
Olemme lähdössä viikolla 4 Rehu Raision järkkäämälle risteilylle ja mukkan tietysti lähtee vauvamme Lilja joka täyttää sillä viikolla 4 KK.

Lilja syö Maissivellin ja Tuttelin sekoitusta 200ml per syöttö neljän tunnin välein ja välillä pelkkää maissivelliä saman määrän eli 800ml päivässä joka on 8 tetraa.

Kannattaisiko minun alkaa totuttamaan Liljaa hedelmä soseisiin ja saako laivalta vauvan ruokia? Laiva on SiljaLinen Symphony muistaakseni.

Parin päivän reissulle pitäisi ottaa 20 tetraa mukaan ja ajattelin että soseilla pääsisi pienemmällä määrällä.

:eek: dööö...
 
En osaa sanoa et saako laivalta mitään ostettua. Mä ottasin mukaan ettei sit käy niin ettei olekaan jotain tiettyä. Teidän matka on kyllä jo niin pian että tuskin ehtisitte vielä niin pitkälle soseiden opettelussa että se vielä riittäisi täyttämään mahaa. Alkuunhan se on kuitenkin pelkkään maistelua. Ja mä alottasin ton maistelun esim. perunalla tai bataatilla, en makeilla hedelmäsoseilla. Kaikki tekee tietty niinku parhaaksi näkee. Enkä myöskään pelkän risteilyn takia aloittais soseita. Matka on vaan pari päivää ja jos vauva kasvaa tuttelilla/maissivellillä hyvin niin ei varmaan ole syytä vielä soseita aloittaa. Ja nää tietysti vaan mun mielipiteitä mut toivottavasti löydät teille sopivan ratkaisun.
 
Kannattaa ottaa omat maidot ja vellit mukaan, jos sieltä jotain saa, niin ei ole välttämättä juuri sitä mitä tarvitte.
Me oltiin joulukuussa n.2kk ikäsen pojan kanssa myös Symphonyllä ja omat maidot oli mukana. En mielestäni nähnyt myynnissä vauvanruokia tai maitoa. Tietty jos poikkeette maihin, niin Ruotsista voi ostaa vastaavia.... Yllätyttiin kyllä korvikkeen hinnasta, oli tuplaten Suomen hintoihin verrattuna. Haettiin varuiks pari purkkia maitoa. Meillä oli muistaakseni 12 purkkia maitoa mukana, takas tullessa mahtu tuliaiset paremmin laukkuun, kun oli tyhjentynyt... ;)
 
Me ollaa kans oltu pari kertaa pojan kanssa laivalla ja omat eväät on kyl ollu mukana, ja nyt ku ajattelen tarkemmin niin laivassa en oo nähny lastenruokia tai vaippoja ollenkaan. Ja todellakin, hyvin mahtuu tuliaisia sitte takastullessa kun laukut on tyhjät B)
 
Me oltiin siljalla kun poika reilu 3kk ja samalla kattelin vauvanruokatarjontaa. Yhdessä kuppilassa myytiin tuttelia ja isompien purkkia suunnilleen yhtä lajia. Vaipoista oli jotain pikkupakkauksia isoja muumeja. Omat eväät siis mukaan.
 
Omat eväät ehdottomasti mukaan :wave: Tetrat menee hyvin rattaiden alakorissa. Me oltiin joulukuun alussa Vikin Linen risteilyllä päivä Tukholmassa. Ja vaikka ikää oli jo 10kk tytöllä niin kyllä meillä oli omat eväät hänelle mukana. Reissu meni tosi hyvin, ainakin sieltä sai ilmaiseksi matkasängyn hyttiin. ja tavalliset rattaatkin (Emmaljunga/city cross ) mahtuivat nekin hyvin hyttiin.
 
Kiitos kaikille vastanneille, sain mielen rauhan. Päätin ennen kuin luin vastauksianne, että otan omat maidot ja vellit mukaan, on se helpompi. Stä paitsi kokeilin montako purkkia mahtuu lahja juustolaatikkoon kun pitäisi ottaa mukaa n. 20 tetraa niin laatikkoon mahtuu 22-24 tetraa ja kyseinen laatikko mahtuu mukavasti mukaa matkalaukkuun kaikkien muiden tavaroiden kanssa.

Mietin myös miten rattaat mahtuu laivalla hyttiin kun likka on vielä liian pieni matkarattaisiin mutta sain siihenkin vastauksen, Kiitos Afu-82, luulen että Siljan Hytit ovat suht saman kokoiset kuin Vikingin (11 m2)

Toivottavasti ei ole kova merenkäynti ettei likalle tule huono olo... :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Mites te ootte hoitanu pullojen pesun laivalla? Siis ihan hytin vessan pesualtaassa? Tää on ainut mikä mua reissuun lähdössä mietityttää kun on viä rintakumitkin käytössä.. =)
Vaikeampi kysymys.. itse ottaisin reilusti pulloja ja rintakumeja mukaan ettei tarvitsi samoja käyttää. Onko teidän pulloihin olemassa niitä kertakäyttöisiä muovipusseja? Ainakin viking linella oli lastenhoitohuoneessa mikro, joten sen avulla ainakin puhdistaisin rintakumit (keitettyä vettä kuppiin ja kumit sinne hetkeksi). Me kyllä huuhdeltiin lusikat sillä kraana vedellä. Mutta tyttö olikin silloin jo sen 10kk, eli ei ihan pieni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Mites te ootte hoitanu pullojen pesun laivalla? Siis ihan hytin vessan pesualtaassa? Tää on ainut mikä mua reissuun lähdössä mietityttää kun on viä rintakumitkin käytössä.. =)
Mä otin pienen pullon tiskiainetta ja pulloharjan mukaan ja pesin hytin pesualtaassa. Ei ne paljoa tilaa vieny kun ei tarvinu sitte niin paljo pulloja kantaa :D Meilläkin poika oli siis jo reilu 10 kk eikä tarvinu mitää desinfiointeja enää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Mites te ootte hoitanu pullojen pesun laivalla? Siis ihan hytin vessan pesualtaassa? Tää on ainut mikä mua reissuun lähdössä mietityttää kun on viä rintakumitkin käytössä.. =)
Me olimme juuri risteilyllä ja kaikki meni aivan mahtavasti. Tyttö oli hiukan levoton kuten arvelinkin mutta ei paha. Vellit ja maidot riitti hyvin, 35 tetraa.
Minä pesin pullot ihan vaan hytin vessassa sillä saippualla mikä siellä oli ja mukana oli hyvin desifioitu maitoastioiden pesuharja (ei enää käytössä navetalla)joka mahtuu erinomaisesti tuttipulloon. Erittäin hyvä huuhtelu ja säästyin ylimääräisiltä tavaroiden raijaamiselta. Tavaraa oli muutenkin mukana kun pidettiin viikonloma mummolassa.

Siljalla näin tutteli 1:stä ja joitain purkki ruokia, muistaakseni 5 kk eteenpäin
Sänky oli likalle laivayhtiön puolesta mutta nukkui vaunuissa joita saa kanssa vuokrata Siljalla ettei tarvitse ottaa omia mukaan jos ei halua.

 

Yhteistyössä