Risteilylle lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
käytiin just ystävn kans laivalla ja meil oli meidän 6v mukana. siljalla käytiin oli promineid hytti. ihan jees meni. aikapitkälti lasten ehdoilla mentiin.. junibackenissa käytiin ja laivalla hengailtiin hereillä kunnes lapset alko väsyy..

oltiin europalla kolmen lapsen kanssa viimeksi. lapset oli 8v, 6v, ja 9-10kk.. ihan hyvin meni, pienin ei osannut vielä kävellä kunnolla,niin sen puolesta oli hiukan hankalaa.. laivaan saapuminen kesti aika kauan kun meillä oli ratttaat ja hissit täynnä että jouduttiin odotteleen tooosin kauna, loppujen lopuksi kannettiin portaat ylös tavarat,lapset ja rattaat.. laivasta lähdettäessä mentiin jo ajoissa lähtökannelle. kivaa oli muuten ja mietitty tässä kans uutta reissua, mutta kun neljännen pitäs syntyä kohtapuoliin, että koska sitä menis.. kuinkahan pienen kanssa siellä pärjäisi.

Mä olen ollut laivalla neljän lapsen kanssa, kun nuorin oli muutaman viikon ikäinen, muut lapset 2,4 ja 6. Ja yksin noiden kanssa reissasin :) Lapset tykkää, kunhan aikuiset tajuaa olla ryyppäämättä. Lasten kanssa ollaan selvinpäin ja aikuisten kesken voidaan vetää perseet jos siltä tuntuu.

Me ollaan aina koko perhe jos ylipäätään lähdetään. Varataan sviitti, eli voi illalla kattella telkkaria olkkarissa saunomisen lomassa kun tirppa jo nukkuu, päivällä sit käydään ostoksilla, leikkipaikalla, syömässä jne.

Me käytiin reilu vuosi sitten risteilyllä Helsingistä Tukholmaan koko perheellä ja vielä appivanhemmat mukana. Lapset oli tuolloin 7kk ja 2v8kk. Ihan kohtuu hyvin meni reissu, pitkälti lasten ehdoilla. Päätettiin kuitenkin miehen kanssa, että seuraava keikka tehdään ihan vaan omalla perheellä tai korkeintaan toisen lapsiperheen kanssa. Oltiin vähän aateltu ja puhuttukin siitä appivanhemmille, että saatais sitten miehen kanssa vähän viettää omaa aikaa laivalla (meillä ei ole juurikaan mahdollista käyttää lastenhoitajia, joten oma yhteinen aika on todellakin kortilla). Noh, käytännössä se ei onnistunu. Paluumatkan syöminenkin meni ihan perselleen kun appivanhemmat ajattelivat vain itseään buffetissa ja huolehtivat siitä että saivat itse mahansa täyteen, joten oma syömiseni oli sitten vähän niin ja näin ja lopulta annoin kokonaan periksi ja lähdin esikoisen kanssa leikkihuoneseen. Mutta joo, jos on hyvä porukka ja kun lähinnä lasten ehdoilla menee niin hyvin onnistuu reissu!

Viikkarin Amorellalla oltiin just, lapset 3 ja 5. Lasten ehdoilla, pallomeren reunalla ja leikkihuoneessa ollaan. Illalla ajoissa koko porukka nukkumaan. En mä siitä henk.koht. juuri nauti, mut oman makuni mukaiset reissut teen sitten ihan ilman lapsia.

Yhteistyössä