Risperidonin käyttäjät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Onko muilla kuin minulla ilmennyt sivuoireina nenän tukkoisuutta ja väsymystä/keskittymiskyvyn puutetta? Itse syön 1mg aamuisin, ja n. tunnin päästä nenä menee niin tukkoisen tuntuiseksi että pitää suun kautta hengittää, ja pitää usein päästä makuulle kun nukuttaa eikä pysty keskittymään kunnolla esim. tv:n katseluun. Lieneeköhän normaalia? Nenän tukkoisuutta ei mainita sivuoireiden listassa, vai onkohan sama asia kuin "nenän verentungos".

Mulla oli lääkkeenä Risperdal. Sivuvaikutuksia oli aika paljon, mutta en huomannut ainakaan tuota nenän tukkoisuutta. Pahan masennuksen se kyllä aiheutti ja runsaan painonnousun. Plus muutamia muitakin sivuvaikutuksia.

Minulle lääkäri määräsi aamuisin otettavaksi. Huono tavallaan tuon väsymyksen takia. Ja olo on ollut muuten ehkä tavanomaista korkeammalla, varmasti on pelkkää maniaa. Mietin tuota keskittymiskyvyn puutetta ja uneliaisuutta, että eihän se ole sama kuin tajunnan tason aleneminen? Koska siinä tapauksessa pitäisi ottaa lääkäriin kiireesti yhteyttä. :/

Voi tosin olla että ajattelen tätä asiaa vain liikaa.

Yhteistyössä