Rippilahjaksi rahaa eikö niin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lentokala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lentokala

Aktiivinen jäsen
12.02.2005
13 695
1
36
Ei kai nuo tuon ikäiset ( pojat ) muuta odota rippilahjaksi?
Ja mitä sitä osais ostaakaan...

Mutta mikä summa?
Kyseessä on kuopuksen kummitädin poika ( ei sukua ) ja meidän perheessä on 4 hlöä.

Ja jos on joku muu kuningasidea niin saa kertoa =)

Astiat on tarpeellisia myös pojille. Esim. Iittalan muki ja lautanen.
Itse olen ajatellut, että jos ensi vuonna antaisin tyttärelleni rippilahjaksi osakesijoituksen (ei mitään isoa), mutta ei ehkä noin kaukaiselle rippilapselle kuin sinulla. Raha on suoraan annettuna saattaa mennä ties mihin.

[QUOTE="kesäloma";24219000]Astiat on tarpeellisia myös pojille. Esim. Iittalan muki ja lautanen.
Itse olen ajatellut, että jos ensi vuonna antaisin tyttärelleni rippilahjaksi osakesijoituksen (ei mitään isoa), mutta ei ehkä noin kaukaiselle rippilapselle kuin sinulla. Raha on suoraan annettuna saattaa mennä ties mihin.[/QUOTE]

Muistan kun itse pääsin ripille, niin haukuin saamiani astioita... Jos ei tahdo haukkumisen kohteeksi ei kannata viedä sellaista.

jokainen antaa mielestäni sen summn mikä OMAAN budjetiin sopii. Meidän pojan lahjat olivat 5-60e. Eikä tosiaankaan pojalle tulut mieleenkään valitta että joku antoi VAAN vitosen. hän oli iloinen jo pelkästä kortista ja siitä että vieraat ylipäätään saapuivat paikalle.
Sai hän myös kaksi pyyhettä, rippiristin ja dvd-soittimen

Poika pääsee 2 viikon kuluttua ripille. Rahaa kait enimmäkseen tulee. Kummitätinsä tuo ristin, tänään just puhuttiin ja minä ajattelin tylsänä ostaa solmioneulan. Tytöillekin ostin korut muistoksi. Rahaa poika saanee 10-200e / vieras, ilman lahjaakin saa tulla.

[QUOTE="juli";24219041]Muistan kun itse pääsin ripille, niin haukuin saamiani astioita... Jos ei tahdo haukkumisen kohteeksi ei kannata viedä sellaista.[/QUOTE]

Joo kyllä astiat on aika riskialttiita jos ei oo valmiina jotain sarjaa tiedossa.
Tätä tarkoitan just sillä, että raha lienee se toivelistan ykkönen.

Emmä budjetista tiedä,
mutta en oo koskaan antanut rippilahjaa kellekään ja koitan tässä suhteuttaa sitä esim. häälahjan ( rahaa ) suuruuteen,
Esim. jos antais häälahjaksi 80e niin paljon rippilahjaks,,,,

Juu nuo astiat on vähän hankalia. Tytäreni saivat kumpikin keräämäänsä sarjaa, mutta poika taitaisi huikan ihmetellä.
Kun kaverin mutta lapsen kummin lapsi niin antaisin ehkä 30-40e tai jos tahasta tiukempaa niin 20e.

[QUOTE="jaa-a";24219137]Juu nuo astiat on vähän hankalia. Tytäreni saivat kumpikin keräämäänsä sarjaa, mutta poika taitaisi huikan ihmetellä.
Kun kaverin mutta lapsen kummin lapsi niin antaisin ehkä 30-40e tai jos tahasta tiukempaa niin 20e.[/QUOTE]

Siis jos Rahasta tiukempaa..

Yhteistyössä