Rippijuhlat raxissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mieltä

Vieras
Esikoinen pääsee ripille ja puhuu kun kaikilla muilla on jo järjestelyt ja pidetään rippijuhlat.
Kyllähän minäkin meinasin jos käydään sitten ulkona syömässä mutta kun meillä nyt vaan ei ole ketään ketä juhliin kutsua :(
Toki jotakin lapsen kavereita jotka pääsee seuraavana vuonna tai on jo päässeet mutta ei nekään ole varmoja pääseekö juhliin jos sellaista alamme pitämään.
Mietinkin kehtaako rippijuhlat järjestää vaikka raxissa jos vieraat on ikähaarukaltaan 14-16v

Meillä on myös kyseiset juhlat tässä parin viikon sisällä. Kysyin teiniltä ihan itseltään ( säästääkseni tämän miettimisen vaivan ), että missä ja millaiset juhlat haluaisi järjestää? Tulee sitten ainakin mieluisat.

[QUOTE="vieras";25863324]Miksei, voittehan te varata vaikka kabinetin jos sellanen on tai ison pöydän. Eikö teillä sukulaisia ole?[/QUOTE]

Ne sukulaiset jotka elossa ovat ns kaukaisempaa sukua joiden kanssa emme juuri ole tekemisissä

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mieltä;25863333:
Ne sukulaiset jotka elossa ovat ns kaukaisempaa sukua joiden kanssa emme juuri ole tekemisissä

Ja ne ketkä elossa asuu niin mahdottomien matkojen päässä ettei nyt viitsi yksiin rippijuhliin tulla

kuullostaa erikoiselta, mutta jos se teinille sopii niin miksipä ei. Synkkää on sekin, että pitää kotona juhlia, joihin ei sitten ketään oikein tule. Minulle kävi aikoinaan näin. Äitini halusi välttämättä pitää rippijuhlat kotona, vaikkei sukua ole ja naapureillakin oli omat juhlansa samana päivänä (taisi olla hyvä lapsivuosi oma syntymävuoteni :) ). Voi sitä häpeän määrää, kun äiti oli leiponut hullun lailla ja ketään ei tule kutsuista huolimatta. Tästä olin äitiäni varoittanut, muttei se kuunnellut. Sitten kun ketään ei tullut, hän huikkasi yhden nuoren rakennusmiehen (oli tekemässä pihassa hommia) kahville. Olisin voinut vajota maan alle. Minulle olisi passannut kavereiden kanssa pizzaita :D

Olen kuullut siitä, että hautajaisiin ei riitä enää suvun ja ystäväpiirin puolesta arkunkantajia, mutta elävätkö perheet oikeasti niin yksin, ettei lapsen rippijuhliin ole edes 3-5 ystävää, jotka kutsua? Naapuria, työkaveria, äidin tai isän tuttua, lapsen kavereita perheineen?

Jollekin perheelle on varmaan ihan ok mennä rippijuhliin raxiin ettei siitä mitään.

Tulen muistamaan avauksen pitkään.

Minusta on jotenkin surullista ettei nuori saa kunnon juhlia :(

Oletteko edes kysyneet sukulaisilta että tulisivatko?

No tuletko sinä meille? :)
Minä kun en ole taikuri joka taikoo ihmisiä jotta saadaan juhlat pystyyn.
Ollaan kysytty näiltä minun sisaruksilta jotka nyt olikin ainoat mahdolliset että haluaako mutta eioikein nappaa lähteä ajamaan yli 1000km muutaman tunnin rippijulien takia, lupasivt kyllä muuten muistaa nuorta.

Tuota mietin myös etten halua turhia toiveita juhlista joita ei ole herätellä lapselle leipomalla ja laittamalla kotona pöydän koreaksi ja todeta illalla että ei sitten kukaan tullut.

Juhlat meillä muuten myös muutaman viikonpäästä ;)

[QUOTE="alma";25863460]Miksi ihmeessä just raxissa? Kai ne teinit siellä käy muutenkin, eli mitä juhlavaa tuossa on? Menkää nyt vähän parempaan ravintolaan.[/QUOTE]

Montakin teiniä tunnet jotka innosta hihkuen menee muka mielummin A la Carte ravintolaan ykköset päällä kun voi mennä rennosti raxiin?
Ei noita nuoria kuitenkaan ole näillä näkymin 3 enempää kuitenkaan tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mieltä;25863486:
Montakin teiniä tunnet jotka innosta hihkuen menee muka mielummin A la Carte ravintolaan ykköset päällä kun voi mennä rennosti raxiin?

Jos saavat valita, niin ainakin meidän teinitrio ja nippu heidän ystäviään. Kun olen kuvitellut vieväni heidät Heselle, ollaan päädytty vähintään Rossoon ja kun luulin että mennään Raxiin niin mentiin kylän klassisimpaan ranskalaiseen ravintolaan...

[QUOTE="Piika-äiti";25863500]Jos saavat valita, niin ainakin meidän teinitrio ja nippu heidän ystäviään. Kun olen kuvitellut vieväni heidät Heselle, ollaan päädytty vähintään Rossoon ja kun luulin että mennään Raxiin niin mentiin kylän klassisimpaan ranskalaiseen ravintolaan...[/QUOTE]

Hyvä jos meidän jätkän saa kovalla suostuttelulla edes rossoon tai kerta vuoteen kiinalaiseen kun aina vinkuu sinne raxiin :D

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mieltä;25863486:

En tunne teinejä, mutta ainakin minä ja kaverini olisimme menneet mielummin hienompaan ravintolaan. Kyllä sitä parempaakin ruokaa voi nauttia rennosti.

[QUOTE="Piika-äiti";25863500]Jos saavat valita, niin ainakin meidän teinitrio ja nippu heidän ystäviään. Kun olen kuvitellut vieväni heidät Heselle, ollaan päädytty vähintään Rossoon ja kun luulin että mennään Raxiin niin mentiin kylän klassisimpaan ranskalaiseen ravintolaan...[/QUOTE]

No meillä on lapsia vielä mutta jos saavat valita niin väh. joka toinen kerta haluavat kunnon ravintolaan, yleensä etniseen, kreikkalaiseen, italialaiseen tms., syömään Hesen tai Rosson tilalla.

Mut onhan se vähän sekin mihin lapset opettaa.

Se vois olla ap:n teinin mielestä tosi juhlavaa päästä, vaikkakin sitten pienellä porukalla johonkin tosi hienoon ravintolaan syömää älyttömän hienosti. Jäisi ainakin mukavaa muisteltavaakin JUHLASTA vaikkei vieraita niin paljoa olisikaan.

Kysy teiniltä itseltään. Pääset paljon helpommalla. Voit ehdottaa tätä raxia ja sanoa, että miltä tuntuisi viettää siellä kaverijuhlia :D Voihan se ollakin hieno ajatus teinin mielestä :D