Rippijuhlat kotona, uudehko parkettilattia - pyytääkö vieraat olemaan kengittä?

Aivan, meillä on uudehko parkettilattia, ja juhlat tulossa.. lapsi pääsee ripille.
Nyt mietin, voiko pyytää vieraita jättämään kengät eteiseen, vai hiotuttaa lattia korkkareiden korkojen jäljiltä?

Sukulaisiahan vieraat pääosin ovat..

Onko kellään omakohtaista kokemusta asiasta?

Tiedän tiedän, ettei juhlapuku näytä hyvälle, ellei ole kenkiä jalassa:)
 
ette
no musta ei ainakaan olisi kiva jos toisen juhliin olisin esim. uudet kengät ostanut ja sitten niitä ei edes tulisi käytettyä.
Mutta toistaalta jos haluat että teillä ei kotona olla kengät jalassa niin sit vaan sanot niin. Itse en tykkäisi jos ei saisi pitää, mutta jos sanotaan että kengät pois niin otan ne pois.
 
Uudehkoja parkettilattioita ei voi kovin montaa kertaa hioa. Joitain vain kerran, joten kannattaa suojella sitä mahdollisuuksien mukaan. Ei meille kyllä koskaan kukaan edes ole yrittänyt tulla korkkareissa sisälle.
 
narettavaa
Mikäs piipallero se siellä???
Kanattaisiko pitää rippijuhlat tosiaan jossain muualla :) Uskomatonta nirinää. Ei se parketti siitä miksikää mene.
Meillä on pidetty kahdet juhlat kuukauden sisään missä sisäkenkiä käytetty niin eipä tullut mieleenikään kieltää ketään kenkiä käyttämästä tai että parketti siitä huonoksi menisi.
Vastaus, Et voi pyytää olemaan kengittä!!
 
no musta ei ainakaan olisi kiva jos toisen juhliin olisin esim. uudet kengät ostanut ja sitten niitä ei edes tulisi käytettyä.
Mutta toistaalta jos haluat että teillä ei kotona olla kengät jalassa niin sit vaan sanot niin. Itse en tykkäisi jos ei saisi pitää, mutta jos sanotaan että kengät pois niin otan ne pois.
Me oltiin just viime viikonloppuna ristiäisissä ja mulla oli sellaiset housut että olisin kompuroinut niihin lahkeisiin jos en oiskaan saanut pitää korollisia kenkiä jalassa. Vähänkö ois ottanut päähän.
 
"vieras"
Mä en todellakaan voi käsittää että vieraat eivät saisi JUHLAVAATTEISSA olla kengät jalassa, kyllä ne kengät kuuluu siihen asuun samalla tavalla kuin esim kravatti pukuun!!
Miksi olet laittanut lattian joka ei kestä yhtään kulutusta? Voisiko juhlat järjestää jossain muualla?
 
"anu"
Ei korkkareista jää parkettiin mitään ELLEI ole metallikannat. Mutta jopa idiootimpikin varmaan ymmärtää että kenenkään kotiin ei sellaisia korkkareita laita vaan kumi/muovikantaiset.
 
"Matilda"
Btw miksi pitää olla parketti jos eläminen tuommoista?

Osta kasa mattoja. Tai pidä kekkerit muualla.
Noloa jos juhlan päätähteä ei saa juhlittua täys tällingissä.

Monet juhlat on käyty, eikä ikinä törmätty moiseen ongelmaan. Ja kekkereitä on ollut, keksiihän suomenruotsalaiset niitä vaikka kanien ristiäisistä.
 
"Neith"
no näillä keleillä en ymmärrä sitä että tullaan sisälle asuntoon niillä samoilla kengillä joissa kävellään ulkona, tosin eipä meillä ole tainnut oikein koskaan kukaan olla kengät jalassa sisällä, edes juhlissa..
eri asia on sitten ne joilla on mukanaan erilliset sisäkengät, niissähän ei ole kuraa eikä hiekkaa pohjassa
kyllä mä ihan rohkeasti esittäisin toiveen että kengät pois, varmaan kuitenkin sukulaisista kyse..
 
"plop"
En ole koskaan ollut sellaisissa kotona pidetyissä juhlissa, joissa ihmisillä olisi kengät jalassa :eek:
Onkohan mulla jotenkin outo suku... Mutta meillä on oletuksena, että jos juhlat on kotona, kengät jätetään eteiseen. Syynä voi tietysti olla nuo pienet ryömiväiset, jotka saa vapaasti pyöriä aikuisten jaloissa.
 
Huisi hippu
[QUOTE="Matilda";23322279]Btw miksi pitää olla parketti jos eläminen tuommoista?

Osta kasa mattoja. Tai pidä kekkerit muualla.
Noloa jos juhlan päätähteä ei saa juhlittua täys tällingissä.

Monet juhlat on käyty, eikä ikinä törmätty moiseen ongelmaan. Ja kekkereitä on ollut, keksiihän suomenruotsalaiset niitä vaikka kanien ristiäisistä.[/QUOTE]

olen samaa mieltä. meille tulee kaakelilattia että saa koirat ja ihmiset elää kuten haluavat...
 
"alma"
Mun äiti jaksaa aina jauhaa siitä, miten meillä jo tupareissa joku pilas lattian piikkareilla. Eli sinällään huolesi on kyllä aiheellinen. Mutta jos koroissa on korkolaput paikallaan, niin ei niistä kyllä mitään reikiä pitäisi tulla.
Itse en kyllä edes kehtaisi pyytää vieraita ottaman kenkiä pois.
 
"alma"
[QUOTE="plop";23322298]En ole koskaan ollut sellaisissa kotona pidetyissä juhlissa, joissa ihmisillä olisi kengät jalassa :eek:
Onkohan mulla jotenkin outo suku... Mutta meillä on oletuksena, että jos juhlat on kotona, kengät jätetään eteiseen. Syynä voi tietysti olla nuo pienet ryömiväiset, jotka saa vapaasti pyöriä aikuisten jaloissa.[/QUOTE]

On sulla kylä vähän outo suku... Paisi jos juhlissakin pukeudutaan farkkuihin ja villapaitaan, niin ymmärrän sitten tuon kengättömyyden. Miten kengät ryömiväisiin liittyy? Ei kai niitä lapsia paljain jaloinkaan tallota.
 
"Neith"
Alkuperäinen kirjoittaja näin;23322311:
kyllä juhlissa pitää olla kengät jalassa!!!!!!!!!! mattoja lattialle, jos parkettisi on noin pehmeä.
miksi ihmeessä kotona olevissa juhlissa pitäisi olla kengät jalassa :O
kyllä mä ainakin osaan ottaa huomioon pukeutumisessa sen että asu on sopiva ilman niitä kenkiä, enkä koskaan ole kenenkään kotona kengät jalassa ollut
 
Hyviä kommentteja, noita juttuja itsekin pohdin ja kyllä taitaa olla niin, että mattoja hiukan lisää ja toivon vaan ettei oikein teräväisiä kantoja olisi kellään:)

Ikävä kyllä meidän parketti on surkean pehmeä, en missään nimessä enää tuommosta laittaisi, mutta vähän myöhäistä pyllistää tässä vaiheessa kun se on siinä.
Laminaatin laittaisin, niitä on niin upeita nykyään...
 
"Neith"
[QUOTE="alma";23322365]On sulla kylä vähän outo suku... Paisi jos juhlissakin pukeudutaan farkkuihin ja villapaitaan, niin ymmärrän sitten tuon kengättömyyden. Miten kengät ryömiväisiin liittyy? Ei kai niitä lapsia paljain jaloinkaan tallota.[/QUOTE]

no kyllä meillä ihan pukeudutaan juhliin, mutta siltikään ei sisällä olla kengät jalassa..
jos niillä kengillä kävellään ulkona niin niin ne kengät riisutaan eteisessä, siis meillä toimitaan näin.. ja harva jaksaa mukanaan tuoda mitään erillisiä sisäjuhlakenkiä
 

Yhteistyössä