Rintojen ultra kokemuksia!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äääääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äääääh

Vieras
Kävin yksityisellä lääkärillä, koska oikean rinnan ympärillä tuntunut ihmeellistä kipua. Ei kovaa vaan ennemminkin häiritsevää. Tuntuu myös kuin rinnasta valuisi jotain nestettä vaikkei sieltä mitään tule.

Lääkäri tutki rinnat, ei kyhmyjä tai mitään. Kipuileva rinta hieman "löysempi" kuin toinen.
Laittoi lähetteen ultraääneen kuitenkin, kuulemma mielenrauhan saamiseksi?! Olen stressannut asiasta jo kauan.

Nyt mietinkin että voiko siellä kuitenkin olla jotain vakavaa? Syöpä?
Ikää 25v, imetyksestä melkein 2v.
Stressitaso vaan kasvaa :"(

Sun ikäisillä syöpä on äärimmäisen harvinaista. Todennäköisesti raskaus ja imetys ovat löystyttäneet rintakudostasi. Itselläni alkoivat raskausaikana omituiset rintakivut, jotka tulevat n. kerran vuodessa. Olen käynyt neljässä ultrassa ja kahdessa mammossa eikä koskaan ole kasvainta ollut.

Sun ikäisillä syöpä on äärimmäisen harvinaista. Todennäköisesti raskaus ja imetys ovat löystyttäneet rintakudostasi. Itselläni alkoivat raskausaikana omituiset rintakivut, jotka tulevat n. kerran vuodessa. Olen käynyt neljässä ultrassa ja kahdessa mammossa eikä koskaan ole kasvainta ollut.

Mä en tykkää yhtään tästä että ihmiset suhtautuu tuollalailla nuoriin --"ei sun ikäisellä mitään ole". Tälläisen vastauksen sain hoitajalta kun yritin varata aikaa tklääkärille, kun rinnassa havaitsin kyhmyn (olin silloin 26-vuotias). Sain ajan 5vkon päähän. Mutta en pystynyt odottamaan, vaatimalla vaadin ja sain ajan samalle viikolle. Lääkäri laittoi heti uä, mammografia ja biopsia lähetteen. Tilanne paheni reilusti biopsioiden jälkeen, eikä rauhoittunut ab ja kortisonihoidoinkaan. Minulla oli erittäin harvinainen kasvain, ei onneksi maligni. Operoitiin vuosi sitten ja nyt tilanne melko rauhallinen. Joten ei se ikää katso.

Mutta aloittajalle tsemppiä ja parempi se on tutkia ihan oman mielenrauhankin vuoksi.

[QUOTE="riia";30825568]Mä en tykkää yhtään tästä että ihmiset suhtautuu tuollalailla nuoriin --"ei sun ikäisellä mitään ole". Tälläisen vastauksen sain hoitajalta kun yritin varata aikaa tklääkärille, kun rinnassa havaitsin kyhmyn (olin silloin 26-vuotias). Sain ajan 5vkon päähän. Mutta en pystynyt odottamaan, vaatimalla vaadin ja sain ajan samalle viikolle. Lääkäri laittoi heti uä, mammografia ja biopsia lähetteen. Tilanne paheni reilusti biopsioiden jälkeen, eikä rauhoittunut ab ja kortisonihoidoinkaan. Minulla oli erittäin harvinainen kasvain, ei onneksi maligni. Operoitiin vuosi sitten ja nyt tilanne melko rauhallinen. Joten ei se ikää katso.

Mutta aloittajalle tsemppiä ja parempi se on tutkia ihan oman mielenrauhankin vuoksi.[/QUOTE]

Niin, eli sulla EI siis ollut rintasyöpää 26-vuotiaana. Hyvälaatuiset kasvaimet eivät ole syöpiä.

En sanonut, että rintasyöpä tuon ikäisenä olisi mahdoton. Sanoin että se on äärimmäisen epätodennäköinen. Ihan oikeasti, ap:n ei nyt kannata menettää yöuniaan, varsinkaan kun hän ei edes ole tuntenut mitään kyhmyä tms.

Pitää varmaan yrittää rauhoittua ja toivoa parasta. Silti sitä vaan helposti stressaa kun on lapsia yms. Paljon menetettävää.
Mutta hyvä juttu varmaan oli ettei kyhmyjä tunnu! Jotain kuitenkin on pielessä kun kipua tuntuu.

mulla on sellaiset kyhmyiset rinnat, mastopatiaa, niin kerran vuodessa AINA mammografian lisäksi ultrataan varmuuden vuoksi kun ei niistä muuten voi sanoa, pahkuraa siellä ja tääll.

sekin tuli mieleen että jos on imettänyt, maitoa voi pitkäänkin olla vielä rinnoissa, mulla kerran vuosi imettämisen jälkeen annettiin sellaista lääkettä että se lopulta loppuii,,,olikohan dosyklin ellen väärin muista.

Yhteistyössä