Rintojen pienennysleikkaus julkisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tissitäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tissitäti

Vieras
Aion yrittää päästä jonoon julkisella puolella tehtävään rintojen pienennysleikkaukseen, ja olisinkin nyt kysynyt kokemuksia asiasta. Eli haen Taysiin.

Kokoni on nyt 80F+, jotkut F:kään ei mene. Olen suht normaalipainoinen, mutta kärsinyt näistä rinnoista koko elämäni. Ennen lapsia oli D, mutta nyt tosiaan F tai G. Kuorsaan, koska selällä nukkuessani rinnat painavat niin paljon. Minulla on niskoissa kulumia, ja hartiat aina jumissa.

Onkohan näillä perusteilla oikeutta tuohon pienennysleikkaukseen? Millainen itse operaatio on? Millaiset jonot?

Kertokaa omista kokemuksistanne!

Se lasketaan pisteillä pääseekö julkiselle.(n kk sitten oli ketju tällä palstalla,jossa ohjeet pisteiden laskuun )
Noilla haitoilla saat varmasti tarpeeksi pisteitä.
+ soliskuopasta nänniin mitattu matka,yli 31cm riitti jo pelkästään pisteiden kohdalta leikkaukseen pääsyyn.

Laihduttaminen ei auta kunnolla, jos oikeasti kärsii ylisuurista ja roikkuvista rinnoista. Olen itse aina ollut enemmän tai vähemmän ylipainoinen, ja paino on vaihdellut 30 kg:n haarukalla. Laihduttaminen vaikuttaa kyllä rintojen rasvakerrokseen, muttei niinkään rauhaskudoksen määrään, eikä todellakaan kohota navassa roikkuvia säkkejä yhtään ylemmäs. Rintani olivat pahimmillaan kokoa 80H, jolloin kypsyin niihin ihan täysin. Leikkautin rinnat yksityisellä, koska en halunnut enää yhtään jonottaa, kun päätökseni olin tehnyt. Molempia rintoja kevennettiin kilolla (siis yht. 2 kg!), enkä voisi tyytyväisempi olla. Koko vakiintui leikkauksen jälkeen 80C:hen. Ja tähän helpotuksen määrään on normaalirintaisen vaikea eläytyä, uskoisin.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
Laihduttaminen ei auta kunnolla, jos oikeasti kärsii ylisuurista ja roikkuvista rinnoista. Olen itse aina ollut enemmän tai vähemmän ylipainoinen, ja paino on vaihdellut 30 kg:n haarukalla. Laihduttaminen vaikuttaa kyllä rintojen rasvakerrokseen, muttei niinkään rauhaskudoksen määrään, eikä todellakaan kohota navassa roikkuvia säkkejä yhtään ylemmäs. Rintani olivat pahimmillaan kokoa 80H, jolloin kypsyin niihin ihan täysin. Leikkautin rinnat yksityisellä, koska en halunnut enää yhtään jonottaa, kun päätökseni olin tehnyt. Molempia rintoja kevennettiin kilolla (siis yht. 2 kg!), enkä voisi tyytyväisempi olla. Koko vakiintui leikkauksen jälkeen 80C:hen. Ja tähän helpotuksen määrään on normaalirintaisen vaikea eläytyä, uskoisin.

Niin alihduttaminenhan nyt vain auttaa niihin sen verran,et jos laihduttaa leikkausken jälkeen niin on vaara et tissit lörpsähtää taas.

Tuolla 32cm pääset leikkaukseen,ihan varmasti.Luulisin et saat sen 100pistettä,ja se on maksimi.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:

Paljonko sun leikkaus maksoi? Onko niin, että ei pysty enää imettämään pienennysleikkauksen jälkeen, Husin sivuilta semmoisen bongasin.

Itse kävin julkisella 6 vuotta sitten eli 18 vuotiaana ( teini-iässä rintani kasvoivat erittäin nopeaan tahtiin.Mummullani myös ylisuuret rinnat jotka sitten periytyivät mulle) .Jonoista en osaa sanoa nyt mutta ite pääsin aika nopeesti silllon.Kävin yksityisellä ja kunnallisella.Vetosin henkiseen, sosiaaliseen ja fyysisiin syihin joten siinä oli omalla kohdallani erittäin painavat perusteet kyseiselle leikkaukselle! Mutta myös sulla on erittäin hyvät perusteet pienennysleikkaukseen! Itselläni oli samat vaivat; ryhti huono, niskahartiaseutu aina jumissa ja pääkoppa kipeenä. Ja mistä itse kuitenkin kärsin eniten, oli se, että häpesin ylisuuria rintojani yli kaiken.Olen 155 cm pitkä ja normaalipainonen. Eli vartalooni suhteutettuna rinnat olivat liian suuret ja epäesteettisen näköiset.Ja urheilevana henkilönä ei tullut kyseenkään, että oisin esim.voinut juosta enään sillon ( siihen se urheileminen tyssäskin sitten hetkeks). Mulle kans yks lääkäri sanoi ensin, että laihduta. Mutta mistä v*****a laihdutat jos ei o mistä laihduttaa?! Mutta kävin monella lääkärillä ja toiset oli sitä mieltä, että leikkaus on tarpeellinen niin henkisistä kuin fyysisistä syistä.Ja jos rinnoissa rintarauhasta enemmän, sillon se ei lähde laihduttamalla pois, vaan leikkaamalla. Rasvakudos lähtee laihduttamalla. Operaatio kesti muistaakseni tunteja ja leikkauksen jälkeen ei itselläni ollut yhtään kipua mitä todellakin ihmettelin ja pelkäsin eniten.Mutta tääkin on niin yksilöllistä. Nyt leikkauksen jälkeen voin kertoa olevani enemmän kuin tyytyväinen leikkaukseen. Itsetuntoni koheni taivaisiin operaation jälkeen.Jos en ois tollon päässyt leikkaukseen ylisuurten rintojen takia josta olin myös pahasti masentunut, olisin varmaan vetänyt itteni narun jatkoks.. Molemmista rinnoistani poistettiin muistaakseni yhteensä kahden voimariinipurkin verran rintarauhasta.Nyt kuppikokoni on 80C. Jäähän leikkauksesta arvet, mutta ne vaalenee ajan myötä ja niitä ees enää huomaa tai ajattele.Ja onhan se sen arvostakin vaikka arvet jääkin! Arvet kertoo elämästä! Mutta sulle "tissitäti" nimimerkille, varaa ihmeessä aika omaan terveyskeskuksen lääkärille! Kannattaa vedota niin henkiseen, fyysiseen ja sosiaaliseen puoleen. Kyllä varmasti lähtee asia sit rullaan eteen päin.

Itse tällä hetkellä raskaana ja mietin, että pystynköhän imettään vai en. Mutta tiedän, että se ei välttämättä omalla kohdallani onnistu.Leikkauksen yks riski se, että ei ehkä pysty sit imettään jos maitotiehyet poikki mennyt leikkauksessa..Toiset pystyy imettään, toiset ei.

Olen miettinyt rintojen pienennystä,koska hartiat jumissa,särkyä on ,sormet puutuvat.Käytä rintaliiveistä kokoa 75D tai 75f välillä,.minulla on 3 lasta.haluan jotain apua tähän särkyyn.ryhtikin on kärsinyt isoista rinnoistni.Mitä leikkaus maksoi julkisella puolella?kauanko joutuu odottaa leikkaukseen pääsyä.Laihkutin 16kg marraskuusta09 maaliskuulle 2010.rintani ei pienentyneet juuri mitään.

Itse olen 19v nuori nainen. Mittani ovat 165/59 ja kuppikokoni on 65DD, toisinaan hieman isompi kuppikoko rintsikoista riippuen. Rintani roikkuvat, hyllyvät ja ovat tiellä. En voi käydä juoksulenkeillä tai tehdä ylipäätänsä mitään urheilullista jossa rinnat heiluvat.. Selkä vaivannut 3v ja todettiin kesällä lievä skolioosi (vai miten kirjoitetaankaan. :D). Niskat jumissa, pää särkee ja sängyssä huono nukkua. Oman terveyskeskuksen lääkärit käskevät vain venyttelemään ja käymään kuntosalilla treenaamassa selkä-ja vatsalihaksia.
Siispä olen päättänyt kääntyä yksityisen puolelle.. mutta mietityttää mihin hinta pomppaa silloin? Ja kannattaako Viroon lähteä pienentämään? Onko kenelläkään kokemusta?

Ole 50v., 154cm/80kg/rintojen ympärys 109cm/vyötärön ymp.107cm/soliskupasta rintoihin 29cm.
Rintojen pienennysleikkaus olisi viiimeinen keino, inhoan leikkauksia ja arpia. Neuvoja vaikka
voimisteluun, entä kavitaatiota rinnoille tms.

Yhteistyössä