Rintojen muutos alkuraskaudessa

Kyselisin teidän kokemuksia siitä, miten rinnat on muuttunu heti alkuraskaudessa? =) Kyllähän tuolla vastaan on tullu ensioireet-keskusteluissa muutoksista, mutta nyt toivoisin keskustelua pelkästään tästä..

Itselläni on rinnat nyt tässä muuttuneet, verisuonet on TOSI selvästi esillä, tietynlaisia nystyröitä tullut esille ja nyt viimeisimpänä eilen huomasin, että nännit on kipeät/arat. Puristaessa huomaa sekä sitten, jos vaikkapa joku karheampi kangas (esim. pyyhe) hipasee. Lisäks nänninpäät on tosi vaaleat, jota en ole ennen huomannut. Pinkeätkin tahtoo hieman olla.

Tiedänhän toki, että oireita nuo vois olla, mutta ei uskalla toivoa kamalasti.. :D Tämän myötä varmaan innostun, jos muillakin samanlaisia ollut. Testipäivät siis ihan käsillä, alkuviikosta testailen.

Nyt uusimpana on tullu tuollaisia repäisykipuja. Eilen nousin sängyltä ylös seisomaan, niin tuntui aivan älytön repäisykipu. Tuo on tapahtunu kerran aiemminkin ihan tässä lähiaikoina, muuten ei ole ikinä ollu. Menkkamaisia tuntemuksia, mutta menkkoja ei vain näy. Nännit edelleen kipeät.

Ja niin, mies on aivan VARMA, että olen raskaana. Itse oon sitä mieltä, että menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä, mutta mies sanoo oikeasti vaan olevansa varma, että oon pieniin päin. Ei osaa selittää sitä, mutta vaan.. tietää.

Sitä tahtoo vaan itelleen uskotella, että menkat sieltä kuitenkin alkaa, ettei taas tarttis pettyä sitten niin kovin. Otin siis tosi raskaasti tuon negan, vaikka eihän niitä lapsia saada sormia napsauttamalla.

Ehkä se tie vie siis apteekkiin uudelleen =) Kiva kuulla, että on tosiaankin ollu joku muukin, jolla nuo repäisykivut sitten on ollu ainoa varma merkki raskaudesta. Mullahan ei kyllä rinnatkaan yleensä reagoi menkkoihin, joten sinänsä sekin on mulle uutta.

Eihän sinullla voinut olla ovulaatioaika? Itsellä oli viimeisimmässä ovulaatiossa ennen raskautta juuri kuvailemiasi oireita rinnoissa + repäisykipuja. Ei ollut ennen ollut, se olikin varmaan joku superovulaatio... :D Tosin kyseiset oireet alkoivat uudelleen myös alkuraskaudessa. Pidän peukkuja plussan puolesta sinulle!

Paha lopulta sanoa, onko ollu ovisaika nyt vai koska.. En ole aiemmin pahemmin edes seuraillu, joten nyt sitten ekaa kertaa omaa kroppaansa kovasti tutkivana on paha sanoa :D Kun ne pilleritkin tuli just vasta lopetettua, niin mistään ei oikein voi olla varma.

Testin ostoon ihan lähipäivinä varmasti. Lämmöt oli pari yötä sitten 37.1, nyt en ole edes sitäkään mittailu.

Mä syön aivan valtavasti :D Siis normaalia enemmän ruoka kelpaa mulle. Varsinaisesti nälkä ei ole usein, mutta yhtäkkiä vaan ruokahalu on kasvanu. Ja vessassa ravaan usein. Edelleen, voi myös tarkoittaa menkkoja, mutta...

Menkkamaisia tunteita edelleen alavatsalla, vaan siltikään ei menkkoja näy.

Yhteistyössä